Kris Meeke byl ve středu oficiálně potvrzen jako tovární jezdec týmu Toyota Gazoo Racing. Poté, co jeho angažmá u Citroënu bylo ukončeno náhle, je pilot za tuto novou šanci samozřejmě velmi vděčný. V zajímavém rozhovoru Meeke poodhaluje svůj první dojem z týmu Toyota a krátce se také vyjadřuje na adresu Citroënu.
O: Jaký je váš pocit z návratu do WRC?Kris Meeke: Je to obrovské potěšení a čest mít možnost se vrátit. Jsou to tři roky, kdy jsem se potkal s Tommim Mäkinenem, diskutovali jsme o možnosti, kterou jsem měl, ale tou dobou to byla jen vyhlídka. Měl jsem potřebu zúčastnit se celé sezony od první rally a tou dobou jsem potřeboval odjet celou sezonu, protože jsem to předtím ještě nikdy nezažil. Tommi mému pohledu na věc rozuměl, ale jednoduchost a logika jeho vize mě nikdy neopustila. Dokonce i po mém rozhodnutí se jedná část mého já ptala, jestli jsem nepromeškal příležitost. Jsem tedy nadšený a vděčný, že jsem znovu dostal tuto možnost.
O: Jaké jsou vaše první dojmy co se týmu týče?KM: Výkony auta mluví za vše, už se nemohu dočkat, až s ním budu závodit. Bez jakékoliv pochybnosti se jedná o jedno z nejrychlejších aut v jehož pozadí je neuvěřitelně silný tým.
Co je také důležité, je kultura. Je tam japonská kultura respektu a cti, což je osvěžující a přívětivé. Podle mého názoru bych nemohl být na lepším místě. Vše, co mi Tommi vysvětlil během naší konverzace před třemi lety, se přeměnilo v realitu. Uspěl na své cestě, ale je lehké to pochopit. Je čtyřnásobným mistrem světa, zná vše z pohledu pilota. Celé je to prostředí, o kterém jsem si myslel, že už neexistuje, abych byl upřímný.
O: Jak se váš návrat odvíjel?KM: Celý svět ví, co se stalo dříve v průběhu tohoto roku, navíc jsem se rozhodl na nějakou dobu odmlčet a zůstat sám. Občas je lepší nereagovat. V průběhu té doby jsem zjistil, že jsem se v uplynulých 18 měsících moc nebavil. To zjištění bylo neuvěřitelné, ale rozhodl jsem se nenechat ležet svoji šanci ve sportu, který mám velmi rád. Dodalo mi to motivaci a odhodlání jako nikdy. Po Rally Finland jsem zavolal šéfům všech továrních týmů, abych jim řekl, že pokud by byla možnost, tak bych od nich rád slyšen nějaké novinky. Je evidentní, že s Tommim jsem se bavil a když se zeptal, jestli bych chtěl jezdit s jejich autem, tak to bylo jasné.
O: Jaké jsou vaše cíle pro první sezonu s vozem?KM: Je to velmi jednoduché. Chtěl bych se v rallyovém autě znovu začít bavit a pomoci Toyotě získat šampionát. Je to tak jednoduché. Nejsem tu, abych působil potíže: Jsem neuvěřitelně jednoduše nadšený z toho, co nás čeká.
O: Toyota má v rally neuvěřitelný odkaz, je to pro vás důležité?KM: Jednoznačně. Když jsem byl mladý, byl jsem fanouškem rally v celé té éře Toyoty s piloty jako Carlos Sainz, Didier Auriol a Juha Kankkunen. Pokračovat v této tradici se všemi těmi neuvěřitelnými jmény, to je geniální. A navíc vůbec první šampionát, který jsem vyhrál, byl s Toyotou. Bylo mi 16 a navigoval jsem svého bratra. Společně jsme vyhráli s Corollou z roku 1986 šampionát. Takže z několika důvodů je velmi důležité být tady.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.