Kris Meeke byl ve středu oficiálně potvrzen jako tovární jezdec týmu Toyota Gazoo Racing. Poté, co jeho angažmá u Citroënu bylo ukončeno náhle, je pilot za tuto novou šanci samozřejmě velmi vděčný. V zajímavém rozhovoru Meeke poodhaluje svůj první dojem z týmu Toyota a krátce se také vyjadřuje na adresu Citroënu.
O: Jaký je váš pocit z návratu do WRC?Kris Meeke: Je to obrovské potěšení a čest mít možnost se vrátit. Jsou to tři roky, kdy jsem se potkal s Tommim Mäkinenem, diskutovali jsme o možnosti, kterou jsem měl, ale tou dobou to byla jen vyhlídka. Měl jsem potřebu zúčastnit se celé sezony od první rally a tou dobou jsem potřeboval odjet celou sezonu, protože jsem to předtím ještě nikdy nezažil. Tommi mému pohledu na věc rozuměl, ale jednoduchost a logika jeho vize mě nikdy neopustila. Dokonce i po mém rozhodnutí se jedná část mého já ptala, jestli jsem nepromeškal příležitost. Jsem tedy nadšený a vděčný, že jsem znovu dostal tuto možnost.
O: Jaké jsou vaše první dojmy co se týmu týče?KM: Výkony auta mluví za vše, už se nemohu dočkat, až s ním budu závodit. Bez jakékoliv pochybnosti se jedná o jedno z nejrychlejších aut v jehož pozadí je neuvěřitelně silný tým.
Co je také důležité, je kultura. Je tam japonská kultura respektu a cti, což je osvěžující a přívětivé. Podle mého názoru bych nemohl být na lepším místě. Vše, co mi Tommi vysvětlil během naší konverzace před třemi lety, se přeměnilo v realitu. Uspěl na své cestě, ale je lehké to pochopit. Je čtyřnásobným mistrem světa, zná vše z pohledu pilota. Celé je to prostředí, o kterém jsem si myslel, že už neexistuje, abych byl upřímný.
O: Jak se váš návrat odvíjel?KM: Celý svět ví, co se stalo dříve v průběhu tohoto roku, navíc jsem se rozhodl na nějakou dobu odmlčet a zůstat sám. Občas je lepší nereagovat. V průběhu té doby jsem zjistil, že jsem se v uplynulých 18 měsících moc nebavil. To zjištění bylo neuvěřitelné, ale rozhodl jsem se nenechat ležet svoji šanci ve sportu, který mám velmi rád. Dodalo mi to motivaci a odhodlání jako nikdy. Po Rally Finland jsem zavolal šéfům všech továrních týmů, abych jim řekl, že pokud by byla možnost, tak bych od nich rád slyšen nějaké novinky. Je evidentní, že s Tommim jsem se bavil a když se zeptal, jestli bych chtěl jezdit s jejich autem, tak to bylo jasné.
O: Jaké jsou vaše cíle pro první sezonu s vozem?KM: Je to velmi jednoduché. Chtěl bych se v rallyovém autě znovu začít bavit a pomoci Toyotě získat šampionát. Je to tak jednoduché. Nejsem tu, abych působil potíže: Jsem neuvěřitelně jednoduše nadšený z toho, co nás čeká.
O: Toyota má v rally neuvěřitelný odkaz, je to pro vás důležité?KM: Jednoznačně. Když jsem byl mladý, byl jsem fanouškem rally v celé té éře Toyoty s piloty jako Carlos Sainz, Didier Auriol a Juha Kankkunen. Pokračovat v této tradici se všemi těmi neuvěřitelnými jmény, to je geniální. A navíc vůbec první šampionát, který jsem vyhrál, byl s Toyotou. Bylo mi 16 a navigoval jsem svého bratra. Společně jsme vyhráli s Corollou z roku 1986 šampionát. Takže z několika důvodů je velmi důležité být tady.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.