Kris Meeke se domluvil s Toyotou a pro sezonu 2019 se vrací s továrním týmem japonského výrobce do World Rally Championship.
Toyota by měla příští týden oznámit návrat Krise Meekea do WRC. Příští sezonu by se měl stát týmovým parťákem Otta Tänaka a Jariho-Mattiho Latvaly. Oficiální oznámení této zprávy by mělo přijít poté, co bude potvrzen přechod Esapekky Lappiho do Citroënu, což by mělo proběhnout 18. října. Dle britského Autosportu se Meeke dohodl s Toyotou minulý týden.
Šéf týmu Toyota Gazoo Racing, Tommi Mäkinen, samozřejmě nechtěl nic vyzrazovat předem, ale přiznal, že se koukali po Krisi Meekeovi a Craigovi Breenovi. "Oba mají potenciál. A realisticky vzato se nekoukáme zase až po tolika možnostech, pokud chceme bojovat v roce 2019 o titul mezi výrobci. Připravujeme se na možné změny [v týmu]. Zkoumáme možné alternativy a máme dobré šance. Momentálně nemám co říci. Pracujeme s Japonskem na této věci."
Ott Tänak připustil, že vidí možné benefity v příchodu Krise Meekea do týmu, kde by nahradil Esapekku Lappiho. "Není to moje volba, není to moje rozhodnutí, ale Kris je rychlým jezdcem - všichni to víme. Celkově si myslím, že by to byla silná jezdecká sestava."
Kris Meeke, který byl v květnu vyhozen z Citroënu, byl minulý týden v Americe, ale o své budoucnosti s novináři mluvit nechtěl. Zpět v rallyovém autě bude sedět tento víkend na RallyLegend v San Marinu, kde bude sdílet Ford Fiesta RS WRC s Derekem Ringerem, který navigoval jeho mentora, Colina McRae, k mistrovskému titulu v roce 1995.
Zdroj Autosportu britským novinářům řekl: "Smlouva Meekea je hotovou věcí. Víme, že míří do Finska [kde tovární tým Toyoty sídlí]. Pro Toyotou je to vzrušující čas - mít tři tak rychlé jezdce a všichni z nich mohou na kterémkoliv podniku vyhrát. Viděli jsme rychlost Meekea na kterémkoliv povrchu. Dominoval na Korsice, vyhrál ve Finsku - to je pro Finy speciální. Ukazuje to, čeho je schopen a tým se na něj už těší."
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.