Kris Meeke se domluvil s Toyotou a pro sezonu 2019 se vrací s továrním týmem japonského výrobce do World Rally Championship.
Toyota by měla příští týden oznámit návrat Krise Meekea do WRC. Příští sezonu by se měl stát týmovým parťákem Otta Tänaka a Jariho-Mattiho Latvaly. Oficiální oznámení této zprávy by mělo přijít poté, co bude potvrzen přechod Esapekky Lappiho do Citroënu, což by mělo proběhnout 18. října. Dle britského Autosportu se Meeke dohodl s Toyotou minulý týden.
Šéf týmu Toyota Gazoo Racing, Tommi Mäkinen, samozřejmě nechtěl nic vyzrazovat předem, ale přiznal, že se koukali po Krisi Meekeovi a Craigovi Breenovi. "Oba mají potenciál. A realisticky vzato se nekoukáme zase až po tolika možnostech, pokud chceme bojovat v roce 2019 o titul mezi výrobci. Připravujeme se na možné změny [v týmu]. Zkoumáme možné alternativy a máme dobré šance. Momentálně nemám co říci. Pracujeme s Japonskem na této věci."
Ott Tänak připustil, že vidí možné benefity v příchodu Krise Meekea do týmu, kde by nahradil Esapekku Lappiho. "Není to moje volba, není to moje rozhodnutí, ale Kris je rychlým jezdcem - všichni to víme. Celkově si myslím, že by to byla silná jezdecká sestava."
Kris Meeke, který byl v květnu vyhozen z Citroënu, byl minulý týden v Americe, ale o své budoucnosti s novináři mluvit nechtěl. Zpět v rallyovém autě bude sedět tento víkend na RallyLegend v San Marinu, kde bude sdílet Ford Fiesta RS WRC s Derekem Ringerem, který navigoval jeho mentora, Colina McRae, k mistrovskému titulu v roce 1995.
Zdroj Autosportu britským novinářům řekl: "Smlouva Meekea je hotovou věcí. Víme, že míří do Finska [kde tovární tým Toyoty sídlí]. Pro Toyotou je to vzrušující čas - mít tři tak rychlé jezdce a všichni z nich mohou na kterémkoliv podniku vyhrát. Viděli jsme rychlost Meekea na kterémkoliv povrchu. Dominoval na Korsice, vyhrál ve Finsku - to je pro Finy speciální. Ukazuje to, čeho je schopen a tým se na něj už těší."
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.