Kris Meeke se domluvil s Toyotou a pro sezonu 2019 se vrací s továrním týmem japonského výrobce do World Rally Championship.
Toyota by měla příští týden oznámit návrat Krise Meekea do WRC. Příští sezonu by se měl stát týmovým parťákem Otta Tänaka a Jariho-Mattiho Latvaly. Oficiální oznámení této zprávy by mělo přijít poté, co bude potvrzen přechod Esapekky Lappiho do Citroënu, což by mělo proběhnout 18. října. Dle britského Autosportu se Meeke dohodl s Toyotou minulý týden.
Šéf týmu Toyota Gazoo Racing, Tommi Mäkinen, samozřejmě nechtěl nic vyzrazovat předem, ale přiznal, že se koukali po Krisi Meekeovi a Craigovi Breenovi. "Oba mají potenciál. A realisticky vzato se nekoukáme zase až po tolika možnostech, pokud chceme bojovat v roce 2019 o titul mezi výrobci. Připravujeme se na možné změny [v týmu]. Zkoumáme možné alternativy a máme dobré šance. Momentálně nemám co říci. Pracujeme s Japonskem na této věci."
Ott Tänak připustil, že vidí možné benefity v příchodu Krise Meekea do týmu, kde by nahradil Esapekku Lappiho. "Není to moje volba, není to moje rozhodnutí, ale Kris je rychlým jezdcem - všichni to víme. Celkově si myslím, že by to byla silná jezdecká sestava."
Kris Meeke, který byl v květnu vyhozen z Citroënu, byl minulý týden v Americe, ale o své budoucnosti s novináři mluvit nechtěl. Zpět v rallyovém autě bude sedět tento víkend na RallyLegend v San Marinu, kde bude sdílet Ford Fiesta RS WRC s Derekem Ringerem, který navigoval jeho mentora, Colina McRae, k mistrovskému titulu v roce 1995.
Zdroj Autosportu britským novinářům řekl: "Smlouva Meekea je hotovou věcí. Víme, že míří do Finska [kde tovární tým Toyoty sídlí]. Pro Toyotou je to vzrušující čas - mít tři tak rychlé jezdce a všichni z nich mohou na kterémkoliv podniku vyhrát. Viděli jsme rychlost Meekea na kterémkoliv povrchu. Dominoval na Korsice, vyhrál ve Finsku - to je pro Finy speciální. Ukazuje to, čeho je schopen a tým se na něj už těší."
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.