Kris Meeke se domluvil s Toyotou a pro sezonu 2019 se vrací s továrním týmem japonského výrobce do World Rally Championship.
Toyota by měla příští týden oznámit návrat Krise Meekea do WRC. Příští sezonu by se měl stát týmovým parťákem Otta Tänaka a Jariho-Mattiho Latvaly. Oficiální oznámení této zprávy by mělo přijít poté, co bude potvrzen přechod Esapekky Lappiho do Citroënu, což by mělo proběhnout 18. října. Dle britského Autosportu se Meeke dohodl s Toyotou minulý týden.
Šéf týmu Toyota Gazoo Racing, Tommi Mäkinen, samozřejmě nechtěl nic vyzrazovat předem, ale přiznal, že se koukali po Krisi Meekeovi a Craigovi Breenovi. "Oba mají potenciál. A realisticky vzato se nekoukáme zase až po tolika možnostech, pokud chceme bojovat v roce 2019 o titul mezi výrobci. Připravujeme se na možné změny [v týmu]. Zkoumáme možné alternativy a máme dobré šance. Momentálně nemám co říci. Pracujeme s Japonskem na této věci."
Ott Tänak připustil, že vidí možné benefity v příchodu Krise Meekea do týmu, kde by nahradil Esapekku Lappiho. "Není to moje volba, není to moje rozhodnutí, ale Kris je rychlým jezdcem - všichni to víme. Celkově si myslím, že by to byla silná jezdecká sestava."
Kris Meeke, který byl v květnu vyhozen z Citroënu, byl minulý týden v Americe, ale o své budoucnosti s novináři mluvit nechtěl. Zpět v rallyovém autě bude sedět tento víkend na RallyLegend v San Marinu, kde bude sdílet Ford Fiesta RS WRC s Derekem Ringerem, který navigoval jeho mentora, Colina McRae, k mistrovskému titulu v roce 1995.
Zdroj Autosportu britským novinářům řekl: "Smlouva Meekea je hotovou věcí. Víme, že míří do Finska [kde tovární tým Toyoty sídlí]. Pro Toyotou je to vzrušující čas - mít tři tak rychlé jezdce a všichni z nich mohou na kterémkoliv podniku vyhrát. Viděli jsme rychlost Meekea na kterémkoliv povrchu. Dominoval na Korsice, vyhrál ve Finsku - to je pro Finy speciální. Ukazuje to, čeho je schopen a tým se na něj už těší."
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?