Šéf továrního týmu Toyoty, Tommi Mäkinen, začal zjišťovat možnosti, jak by dokázal do WRC dostat zpět Krise Meekea. Oba už spolu hovořili. Zdá se totiž čím dál tím víc pravděpodobnější, že Fin bude muset nahradit Esapekku Lappiho. Ten má mít namířeno do Citroënu.
"Mluvil jsem s Krisem, může být jednou z našich možností pro rok 2019. Budeme o tom jednat i s Toyotou v Japonsku, ale podíváme se i po dalších možnostech. Nedávno jsme se o tom bavili po telefonu. Je jasné, že Kris je velmi rychlý - občas až moc. Podle mě je ale v nejlepším věku, má zkušenosti, proto věřím, že může být dobrou volbou," chválí Tommi Mäkinen.
Meeke byl vyhozen od Citroënu po nehodě v Portugalsku (v květnu). Od té doby nebyl Kris k vidění na žádné soutěži, ale příští měsíc se vrátí za volant závodního auta na RallyLegend. Tam pojede s ještě neoznámeným vozem, který dříve vodil po soutěžních tratích Colin McRae. Meeke celou situaci odmítl komentovat.
Toyota má na příští rok potvrzenou smlouvu s Ottem Tänakem, Jari-Matti Latvala má být před podpisem. Esapekka Lappi je ale údajně blízko podpisu smlouvy s Citroënem - Fin měl navštívit už i sídlo týmu ve Versailles. Pro Autosport pak Lappi okomentoval situaci takto: "V mé hlavě mám jasnou představu o tom, co chci příští rok dělat."
Mäkinen se v případě angažmá Meekea trošku obává spolupráce mezi ním a Tänakem: "O to tu jde, vím, že Kris hodně chce vyhrávat. A my už máme takového jezdce, který chce hodně vyhrávat. Jak by ta kombinace fungovala? Ale není to tak velký problém, uvidíme jak to dopadne. Každopádně Kris je rychlým jezdcem."
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.