Průběžný lídr letošního World Rally Championship, Thierry Neuville, podepsal novou tříletou smlouvu s Hyundai Motorsport. Oznámení o budoucnosti Belgičana je jen prvním z několika očekávaných oznámení, která mohou pořádně rozhýbat jezdeckým trhem v následujících několika týdnech.
Thierry Neuville pro Hyundai získal první vítěství v Německu 2014, což byla jeho první sezona v týmu. V několika uplynulých letech navíc býval hlavním rivalem v boji o titul pro Sébastiena Ogiera. Hyundai se nijak netajil tím, že prodloužit s Neuvillem bylo prioritou a kontrakt byl prý více méně domluven již delší dobu.
"Jsem velmi rád, že jsem mohl podepsat nový tříletý kontrakt s Hyundai Motorsport. V uplynulých sezonách jsme se hodně zlepšili a vždy bylo mým cílem díky setrvání s týmem budovat kontinuitu v mé kariéře. Od roku 2014 jsme společně sdíleli několik speciálních momentů, ale stejně tak i několik náročných období. Naše úvodní vítězství v roce 2014 zůstává highlightem a od té doby jsme získali několik vítěství," říká Thierry Neuville.
"Je tu [v týmu] fantastická rodinná atmosféra a s mým týmovými kolegy vycházím velmi dobře. Pro mě je to velmi důležité. Společně s Nicolasem [Gilsoulem, navigátorem], který hrál v našich úspěších klíčovou roli, se soustředíme na to, abychom tuto sezonu ukončili tou co možná nejsilnější cestou, když doufáme v zisk titulů. Od teď budeme doufat ve snad ještě lepší budoucnost v Hyundai Motorsport," zakončil pilot.
Šéf týmu, Michel Nandan, dodává: "Jsme potěšeni, že prodlužujeme naše partnerství s Thierrym a Nicolasem pro další tři sezony. Oba hráli klíčovou roli v budování programu Hyundai Motorsport WRC během uplynulých pěti let. Pomohli nám v mnoha důležitých milnících a také v cestě od našeho prvního vítězství v Německu 2014 až do současného boje o titul."
Po oznámení Neuvillea tak zůstává nejžhavějším volným jezdcem na trhu Sébastien Ogier. O jeho budoucnosti v M-Sportu se spekuluje, když o něj otevřeně projevil zájem Citroën. Dle zdrojů britského Autosportu přímo ze servisního parku by se Francouz měl rozhodnout během příštího týdne, ale jeho odchod do Citroënu se zdá být stále jistějším.
A jak to vypadá s ostatními jezdci Hyundai Motorsport? Andreas Mikkelsen má platný kontrakt i na příští sezonu, takže u něj žádné novinky neočekáváme. Tým bude navíc dle všeho chtít pokračovat s částečným programem pro Daniho Sorda i Haydena Paddona, kteří se střídají ve třetím autě týmu.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.