Průběžný lídr letošního World Rally Championship, Thierry Neuville, podepsal novou tříletou smlouvu s Hyundai Motorsport. Oznámení o budoucnosti Belgičana je jen prvním z několika očekávaných oznámení, která mohou pořádně rozhýbat jezdeckým trhem v následujících několika týdnech.
Thierry Neuville pro Hyundai získal první vítěství v Německu 2014, což byla jeho první sezona v týmu. V několika uplynulých letech navíc býval hlavním rivalem v boji o titul pro Sébastiena Ogiera. Hyundai se nijak netajil tím, že prodloužit s Neuvillem bylo prioritou a kontrakt byl prý více méně domluven již delší dobu.
"Jsem velmi rád, že jsem mohl podepsat nový tříletý kontrakt s Hyundai Motorsport. V uplynulých sezonách jsme se hodně zlepšili a vždy bylo mým cílem díky setrvání s týmem budovat kontinuitu v mé kariéře. Od roku 2014 jsme společně sdíleli několik speciálních momentů, ale stejně tak i několik náročných období. Naše úvodní vítězství v roce 2014 zůstává highlightem a od té doby jsme získali několik vítěství," říká Thierry Neuville.
"Je tu [v týmu] fantastická rodinná atmosféra a s mým týmovými kolegy vycházím velmi dobře. Pro mě je to velmi důležité. Společně s Nicolasem [Gilsoulem, navigátorem], který hrál v našich úspěších klíčovou roli, se soustředíme na to, abychom tuto sezonu ukončili tou co možná nejsilnější cestou, když doufáme v zisk titulů. Od teď budeme doufat ve snad ještě lepší budoucnost v Hyundai Motorsport," zakončil pilot.
Šéf týmu, Michel Nandan, dodává: "Jsme potěšeni, že prodlužujeme naše partnerství s Thierrym a Nicolasem pro další tři sezony. Oba hráli klíčovou roli v budování programu Hyundai Motorsport WRC během uplynulých pěti let. Pomohli nám v mnoha důležitých milnících a také v cestě od našeho prvního vítězství v Německu 2014 až do současného boje o titul."
Po oznámení Neuvillea tak zůstává nejžhavějším volným jezdcem na trhu Sébastien Ogier. O jeho budoucnosti v M-Sportu se spekuluje, když o něj otevřeně projevil zájem Citroën. Dle zdrojů britského Autosportu přímo ze servisního parku by se Francouz měl rozhodnout během příštího týdne, ale jeho odchod do Citroënu se zdá být stále jistějším.
A jak to vypadá s ostatními jezdci Hyundai Motorsport? Andreas Mikkelsen má platný kontrakt i na příští sezonu, takže u něj žádné novinky neočekáváme. Tým bude navíc dle všeho chtít pokračovat s částečným programem pro Daniho Sorda i Haydena Paddona, kteří se střídají ve třetím autě týmu.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.