Průběžný lídr letošního World Rally Championship, Thierry Neuville, podepsal novou tříletou smlouvu s Hyundai Motorsport. Oznámení o budoucnosti Belgičana je jen prvním z několika očekávaných oznámení, která mohou pořádně rozhýbat jezdeckým trhem v následujících několika týdnech.
Thierry Neuville pro Hyundai získal první vítěství v Německu 2014, což byla jeho první sezona v týmu. V několika uplynulých letech navíc býval hlavním rivalem v boji o titul pro Sébastiena Ogiera. Hyundai se nijak netajil tím, že prodloužit s Neuvillem bylo prioritou a kontrakt byl prý více méně domluven již delší dobu.
"Jsem velmi rád, že jsem mohl podepsat nový tříletý kontrakt s Hyundai Motorsport. V uplynulých sezonách jsme se hodně zlepšili a vždy bylo mým cílem díky setrvání s týmem budovat kontinuitu v mé kariéře. Od roku 2014 jsme společně sdíleli několik speciálních momentů, ale stejně tak i několik náročných období. Naše úvodní vítězství v roce 2014 zůstává highlightem a od té doby jsme získali několik vítěství," říká Thierry Neuville.
"Je tu [v týmu] fantastická rodinná atmosféra a s mým týmovými kolegy vycházím velmi dobře. Pro mě je to velmi důležité. Společně s Nicolasem [Gilsoulem, navigátorem], který hrál v našich úspěších klíčovou roli, se soustředíme na to, abychom tuto sezonu ukončili tou co možná nejsilnější cestou, když doufáme v zisk titulů. Od teď budeme doufat ve snad ještě lepší budoucnost v Hyundai Motorsport," zakončil pilot.
Šéf týmu, Michel Nandan, dodává: "Jsme potěšeni, že prodlužujeme naše partnerství s Thierrym a Nicolasem pro další tři sezony. Oba hráli klíčovou roli v budování programu Hyundai Motorsport WRC během uplynulých pěti let. Pomohli nám v mnoha důležitých milnících a také v cestě od našeho prvního vítězství v Německu 2014 až do současného boje o titul."
Po oznámení Neuvillea tak zůstává nejžhavějším volným jezdcem na trhu Sébastien Ogier. O jeho budoucnosti v M-Sportu se spekuluje, když o něj otevřeně projevil zájem Citroën. Dle zdrojů britského Autosportu přímo ze servisního parku by se Francouz měl rozhodnout během příštího týdne, ale jeho odchod do Citroënu se zdá být stále jistějším.
A jak to vypadá s ostatními jezdci Hyundai Motorsport? Andreas Mikkelsen má platný kontrakt i na příští sezonu, takže u něj žádné novinky neočekáváme. Tým bude navíc dle všeho chtít pokračovat s částečným programem pro Daniho Sorda i Haydena Paddona, kteří se střídají ve třetím autě týmu.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.