Průběžný lídr letošního World Rally Championship, Thierry Neuville, podepsal novou tříletou smlouvu s Hyundai Motorsport. Oznámení o budoucnosti Belgičana je jen prvním z několika očekávaných oznámení, která mohou pořádně rozhýbat jezdeckým trhem v následujících několika týdnech.
Thierry Neuville pro Hyundai získal první vítěství v Německu 2014, což byla jeho první sezona v týmu. V několika uplynulých letech navíc býval hlavním rivalem v boji o titul pro Sébastiena Ogiera. Hyundai se nijak netajil tím, že prodloužit s Neuvillem bylo prioritou a kontrakt byl prý více méně domluven již delší dobu.
"Jsem velmi rád, že jsem mohl podepsat nový tříletý kontrakt s Hyundai Motorsport. V uplynulých sezonách jsme se hodně zlepšili a vždy bylo mým cílem díky setrvání s týmem budovat kontinuitu v mé kariéře. Od roku 2014 jsme společně sdíleli několik speciálních momentů, ale stejně tak i několik náročných období. Naše úvodní vítězství v roce 2014 zůstává highlightem a od té doby jsme získali několik vítěství," říká Thierry Neuville.
"Je tu [v týmu] fantastická rodinná atmosféra a s mým týmovými kolegy vycházím velmi dobře. Pro mě je to velmi důležité. Společně s Nicolasem [Gilsoulem, navigátorem], který hrál v našich úspěších klíčovou roli, se soustředíme na to, abychom tuto sezonu ukončili tou co možná nejsilnější cestou, když doufáme v zisk titulů. Od teď budeme doufat ve snad ještě lepší budoucnost v Hyundai Motorsport," zakončil pilot.
Šéf týmu, Michel Nandan, dodává: "Jsme potěšeni, že prodlužujeme naše partnerství s Thierrym a Nicolasem pro další tři sezony. Oba hráli klíčovou roli v budování programu Hyundai Motorsport WRC během uplynulých pěti let. Pomohli nám v mnoha důležitých milnících a také v cestě od našeho prvního vítězství v Německu 2014 až do současného boje o titul."
Po oznámení Neuvillea tak zůstává nejžhavějším volným jezdcem na trhu Sébastien Ogier. O jeho budoucnosti v M-Sportu se spekuluje, když o něj otevřeně projevil zájem Citroën. Dle zdrojů britského Autosportu přímo ze servisního parku by se Francouz měl rozhodnout během příštího týdne, ale jeho odchod do Citroënu se zdá být stále jistějším.
A jak to vypadá s ostatními jezdci Hyundai Motorsport? Andreas Mikkelsen má platný kontrakt i na příští sezonu, takže u něj žádné novinky neočekáváme. Tým bude navíc dle všeho chtít pokračovat s částečným programem pro Daniho Sorda i Haydena Paddona, kteří se střídají ve třetím autě týmu.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?