Průběžný lídr letošního World Rally Championship, Thierry Neuville, podepsal novou tříletou smlouvu s Hyundai Motorsport. Oznámení o budoucnosti Belgičana je jen prvním z několika očekávaných oznámení, která mohou pořádně rozhýbat jezdeckým trhem v následujících několika týdnech.
Thierry Neuville pro Hyundai získal první vítěství v Německu 2014, což byla jeho první sezona v týmu. V několika uplynulých letech navíc býval hlavním rivalem v boji o titul pro Sébastiena Ogiera. Hyundai se nijak netajil tím, že prodloužit s Neuvillem bylo prioritou a kontrakt byl prý více méně domluven již delší dobu.
"Jsem velmi rád, že jsem mohl podepsat nový tříletý kontrakt s Hyundai Motorsport. V uplynulých sezonách jsme se hodně zlepšili a vždy bylo mým cílem díky setrvání s týmem budovat kontinuitu v mé kariéře. Od roku 2014 jsme společně sdíleli několik speciálních momentů, ale stejně tak i několik náročných období. Naše úvodní vítězství v roce 2014 zůstává highlightem a od té doby jsme získali několik vítěství," říká Thierry Neuville.
"Je tu [v týmu] fantastická rodinná atmosféra a s mým týmovými kolegy vycházím velmi dobře. Pro mě je to velmi důležité. Společně s Nicolasem [Gilsoulem, navigátorem], který hrál v našich úspěších klíčovou roli, se soustředíme na to, abychom tuto sezonu ukončili tou co možná nejsilnější cestou, když doufáme v zisk titulů. Od teď budeme doufat ve snad ještě lepší budoucnost v Hyundai Motorsport," zakončil pilot.
Šéf týmu, Michel Nandan, dodává: "Jsme potěšeni, že prodlužujeme naše partnerství s Thierrym a Nicolasem pro další tři sezony. Oba hráli klíčovou roli v budování programu Hyundai Motorsport WRC během uplynulých pěti let. Pomohli nám v mnoha důležitých milnících a také v cestě od našeho prvního vítězství v Německu 2014 až do současného boje o titul."
Po oznámení Neuvillea tak zůstává nejžhavějším volným jezdcem na trhu Sébastien Ogier. O jeho budoucnosti v M-Sportu se spekuluje, když o něj otevřeně projevil zájem Citroën. Dle zdrojů britského Autosportu přímo ze servisního parku by se Francouz měl rozhodnout během příštího týdne, ale jeho odchod do Citroënu se zdá být stále jistějším.
A jak to vypadá s ostatními jezdci Hyundai Motorsport? Andreas Mikkelsen má platný kontrakt i na příští sezonu, takže u něj žádné novinky neočekáváme. Tým bude navíc dle všeho chtít pokračovat s částečným programem pro Daniho Sorda i Haydena Paddona, kteří se střídají ve třetím autě týmu.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.