Neskutočné horúčavy, ale aj poriadne búrky sprevádzali podujatie zaradené do seriálu FIA Central Zone European Rally v poľskom Rzeszowe. Ani spomínané ťažké podmienky nezabránili posádke Grzyb – Browinski vo víťazstve.
Posádka slovenského RUFA SPORT Teamu, poliaci Grzegorz Grzyb a Boguslaw Browinski dosiahli v rámci podujatia 27. Rajd Rzeszowski 2018 nielen na víťazstvo v rámci podujatia zaradeného do seriálu FIA CEZ v rally, ale aj v rámci poľského majstrovstva. Okrem toho im v cieli patrilo aj druhé miesto absolútneho poradia v rámci 27, Rajd Rzeszowski 2018.
Vybojovať spomínané úspechy však vôbec nebolo jednoduché. Náročné trate v Rzeszowe, ktoré z minulosti poznajú aj slovenské rally posádky v piatok (10.8.2018), kedy sa konala prvá etapa súťaže, zalievalo slnko a všade vládla neznesiteľná horúčava. Tá dávala súťažným posádkam poriadne zabrať. V sobotu (11.8.2018), počas druhej etapy sa počasie zmenilo o stoosemdesiat stupňov , obloha sa zahalila ťažkými búrkovými mrakmi, z ktorých sa na trate 27. Rajdu Rzeszowski 2018 začali liať poriadne prúdy vody. V tomto momente nastala vo všetkých tímoch pneumatiková ruleta, keďže niektoré z tratí boli suchšie, iné poriadne zaliate vodou. V prípade Grzegorza s Boguslawom aj toto dokázala posádka RUFA SPORT Teamu dokonale zvládnuť, navyše sa im podarilo aj poriadne zatiahnuť a dosiahnuť na víťazstvo vo FIA CEZ, ale aj na víťazstvo v poľskom majstrovstve a na druhé miesto absolútneho poradia.
„Súťaž bola naozaj veľmi náročná a počasie sa nielen so súťažnými posádkami, ale aj divákmi poriadne zahralo. Našej posádke sa podarilo výborne zabojovať a udržať dotieravú konkurenciu za svojim chrbtom. Navyše opäť dokázali, že patria medzi najlepšie posádky nielen v Poľsku, ale aj v Európe. Vozidlo Škoda Fabia R5 z dielní košického MM Rally Teamu bolo rovnako špičkovo pripravené a fungovalo bez akýchkoľvek problémov, za čo by som rád poďakoval celému tímu. Samozrejme moja vďaka patrí všetkým partnerom RUFA SPORT Teamu za podporu, ale aj všetkým fanúšikom za podporu v okolí tratí,“ zhodnotil po súťaži manažér RUFA SPORT Teamu, Ľubomír Kleman.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.