Příští víkend končí letní pauza ve WRC a na účastníky šampionátu čeká soutěž ve Finsku. Francouzský tým Citroën pro tuto rally zvažuje velkou změnu v nastavení svých speciálů C3 WRC.
Francouzi nedávno testovali nové řešení přední geometrie, finální rozhodnutí ale tým učiní až po předzávodním testu Craiga Breena, Madse Ostberga a Khalida Al-Qassimiho, který je naplánován na konec tohoto týdne. Novou zadní geometrii Citroën nasadil letos v Argentině. Nové řešení přední geometrie testoval už Ostberg a dle jeho slov by mohlo být cestou ke zvýšení rychlosti speciálu C3 WRC.
"Jsme ohledně toho pozitivní. Je to jedna z velkých věcí, kterou jsme už delší dobu vyhlíželi a já už jsem s tím testoval ve Španělsku a Portugalsku. Filozofie auta se mění - viděli jsme, že tým přišel s novou zadní geometrií, ale přední nenásledovala. S tímto novým set-upem bychom mohli jezdit s o něco měkčím autem a stále bychom měli dobrý grip. Vždy bojujeme mezi gripem a reakcemi [auta], předtím, když jsme chtěli, aby auto reagovalo, tak jsme ztratili grip," říká Mads Ostberg britskému Autosportu.
Vloni se Citroënu ve Finsku přitom vůbec nedařilo, když to pro tým byla asi nejhorší soutěž - Craig Breen dojel pátý a Kris Meeke až osmý. Meeke přitom dokázal o rok dříve soutěž v okolí města Jyväskylä s předchůdcem C3 WRC, speciálem DS3 WRC, vyhrát. Příští víkend tak chce tým z Francie mířit samozřejmě na lepší výsledky.
"Ve Finsku pojedeme s tvrdším autem než pravděpodobně na kterékoliv jiné soutěži, ale stále to [vylepšení] bude velmi důležité," dodal Ostberg. Breen bude tento týden testovat jenom jeden den, protože minulý víkend v rámci příprav na Finsko odjel soutěž v Estonsku. Ir zde zajel tři nejrychlejší časy, ale časová penalizace a chyba jej odsunula až na třetí místo za Tänaka a Paddona.
"Byl to dobrý víkend a neodjeli jsme z něj jenom s dobrým pocitem, ale také se spoustou dat. V pátek jsme začali s dobrým nastavením a to jsme v průběhu soutěže neustále vylepšovali. S prací, kterou jsme odvedli, jsem velmi spokojen. Už se těším, až nastavení doladíme v rámci testu před Finskem," popsal smysl soutěže v Estonsku Craig Breen.
Pierre Budar, šéf továrního týmu Citroën, také okomentoval start v Estonsku: "Craig ztrácel průměrně zhruba desetinu na kilometr v porovnání s časy Otta Tänaka. Ten těžil ze znalostí místních tratí a ve Finsku bude velkým favoritem. Takže myslím, že start můžeme hodnotit pozitivně."
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.