Příští víkend končí letní pauza ve WRC a na účastníky šampionátu čeká soutěž ve Finsku. Francouzský tým Citroën pro tuto rally zvažuje velkou změnu v nastavení svých speciálů C3 WRC.
Francouzi nedávno testovali nové řešení přední geometrie, finální rozhodnutí ale tým učiní až po předzávodním testu Craiga Breena, Madse Ostberga a Khalida Al-Qassimiho, který je naplánován na konec tohoto týdne. Novou zadní geometrii Citroën nasadil letos v Argentině. Nové řešení přední geometrie testoval už Ostberg a dle jeho slov by mohlo být cestou ke zvýšení rychlosti speciálu C3 WRC.
"Jsme ohledně toho pozitivní. Je to jedna z velkých věcí, kterou jsme už delší dobu vyhlíželi a já už jsem s tím testoval ve Španělsku a Portugalsku. Filozofie auta se mění - viděli jsme, že tým přišel s novou zadní geometrií, ale přední nenásledovala. S tímto novým set-upem bychom mohli jezdit s o něco měkčím autem a stále bychom měli dobrý grip. Vždy bojujeme mezi gripem a reakcemi [auta], předtím, když jsme chtěli, aby auto reagovalo, tak jsme ztratili grip," říká Mads Ostberg britskému Autosportu.
Vloni se Citroënu ve Finsku přitom vůbec nedařilo, když to pro tým byla asi nejhorší soutěž - Craig Breen dojel pátý a Kris Meeke až osmý. Meeke přitom dokázal o rok dříve soutěž v okolí města Jyväskylä s předchůdcem C3 WRC, speciálem DS3 WRC, vyhrát. Příští víkend tak chce tým z Francie mířit samozřejmě na lepší výsledky.
"Ve Finsku pojedeme s tvrdším autem než pravděpodobně na kterékoliv jiné soutěži, ale stále to [vylepšení] bude velmi důležité," dodal Ostberg. Breen bude tento týden testovat jenom jeden den, protože minulý víkend v rámci příprav na Finsko odjel soutěž v Estonsku. Ir zde zajel tři nejrychlejší časy, ale časová penalizace a chyba jej odsunula až na třetí místo za Tänaka a Paddona.
"Byl to dobrý víkend a neodjeli jsme z něj jenom s dobrým pocitem, ale také se spoustou dat. V pátek jsme začali s dobrým nastavením a to jsme v průběhu soutěže neustále vylepšovali. S prací, kterou jsme odvedli, jsem velmi spokojen. Už se těším, až nastavení doladíme v rámci testu před Finskem," popsal smysl soutěže v Estonsku Craig Breen.
Pierre Budar, šéf továrního týmu Citroën, také okomentoval start v Estonsku: "Craig ztrácel průměrně zhruba desetinu na kilometr v porovnání s časy Otta Tänaka. Ten těžil ze znalostí místních tratí a ve Finsku bude velkým favoritem. Takže myslím, že start můžeme hodnotit pozitivně."
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.