Příští víkend končí letní pauza ve WRC a na účastníky šampionátu čeká soutěž ve Finsku. Francouzský tým Citroën pro tuto rally zvažuje velkou změnu v nastavení svých speciálů C3 WRC.
Francouzi nedávno testovali nové řešení přední geometrie, finální rozhodnutí ale tým učiní až po předzávodním testu Craiga Breena, Madse Ostberga a Khalida Al-Qassimiho, který je naplánován na konec tohoto týdne. Novou zadní geometrii Citroën nasadil letos v Argentině. Nové řešení přední geometrie testoval už Ostberg a dle jeho slov by mohlo být cestou ke zvýšení rychlosti speciálu C3 WRC.
"Jsme ohledně toho pozitivní. Je to jedna z velkých věcí, kterou jsme už delší dobu vyhlíželi a já už jsem s tím testoval ve Španělsku a Portugalsku. Filozofie auta se mění - viděli jsme, že tým přišel s novou zadní geometrií, ale přední nenásledovala. S tímto novým set-upem bychom mohli jezdit s o něco měkčím autem a stále bychom měli dobrý grip. Vždy bojujeme mezi gripem a reakcemi [auta], předtím, když jsme chtěli, aby auto reagovalo, tak jsme ztratili grip," říká Mads Ostberg britskému Autosportu.
Vloni se Citroënu ve Finsku přitom vůbec nedařilo, když to pro tým byla asi nejhorší soutěž - Craig Breen dojel pátý a Kris Meeke až osmý. Meeke přitom dokázal o rok dříve soutěž v okolí města Jyväskylä s předchůdcem C3 WRC, speciálem DS3 WRC, vyhrát. Příští víkend tak chce tým z Francie mířit samozřejmě na lepší výsledky.
"Ve Finsku pojedeme s tvrdším autem než pravděpodobně na kterékoliv jiné soutěži, ale stále to [vylepšení] bude velmi důležité," dodal Ostberg. Breen bude tento týden testovat jenom jeden den, protože minulý víkend v rámci příprav na Finsko odjel soutěž v Estonsku. Ir zde zajel tři nejrychlejší časy, ale časová penalizace a chyba jej odsunula až na třetí místo za Tänaka a Paddona.
"Byl to dobrý víkend a neodjeli jsme z něj jenom s dobrým pocitem, ale také se spoustou dat. V pátek jsme začali s dobrým nastavením a to jsme v průběhu soutěže neustále vylepšovali. S prací, kterou jsme odvedli, jsem velmi spokojen. Už se těším, až nastavení doladíme v rámci testu před Finskem," popsal smysl soutěže v Estonsku Craig Breen.
Pierre Budar, šéf továrního týmu Citroën, také okomentoval start v Estonsku: "Craig ztrácel průměrně zhruba desetinu na kilometr v porovnání s časy Otta Tänaka. Ten těžil ze znalostí místních tratí a ve Finsku bude velkým favoritem. Takže myslím, že start můžeme hodnotit pozitivně."
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?