Hyundai a Toyota projevily zájem o služby Krise Meekea, který byl vyhozen z továrního týmu Citroënu. Severní byl před dvěma týdny odejit z Citroënu se zdůvodněním, že "předváděl až moc velké množství nehod" poté, co předvedl velkou nehodu na soutěži v Portugalsku.
Meekea se snažil kontaktovat britský Autosport, aby se ke svému vyhazovu nějak vyjádřil, ale bez úspěchu. Dle nejrůznějších spekulací byl ale po rozhodnutí Citroënu hodně naštvaný a znepokojený. Šance, že by se ve WRC svezl ještě letos, jsou hodně malé. Něco by se ale mohlo naskytnout v roce 2019, když spousta jezdců nemá platnou smlouvu pro rok 2019.
Alain Penasse z Huyndai řekl, že dle jeho názoru má Meeke ve WRC stále co nabídnout. "Momentálně tu není žádný kontakt [s Meekem], ale záleží na tom, jaký bude jezdecký trh," řekl manažer Hyundai. "Není pochyb o tom, že Kris Meeke je jezdcem, který může vyhrávat závody WRC, je velmi rychlý, ale velmi nekonzistentní - to jsme viděli během jeho kariéry, která šla nahoru a dolu. Má rychlost a není někým, koho byste chtěli vidět sedět na lavičce."
"Je jako Jari-Matti Latvala: Je jezdcem, který není tak konzistentní, ale vyhraje vám jednu nebo dvě rally za rok. Zvažujeme všechny jezdce, zvláště kluky, kteří jsou volní a na trhu. Je ještě trochu brzy, ale uvidíme, co se stane," pokračuje Penasse. Dále dodal, že zlepšená forma Citroënu v roce 2018 značí, že o volné místo v tomto továrním týmu bude pro sezonu 2019 zájem. Zájem by mohli mít i jezdci jako Dani Sordo anebo Hayden Paddon, kteří si aktuálně u Hyundai dělí starty v sezoně v jedné i20 Coupé WRC.
"Dokážu si představit, že o místo v Citroënu teď bude zájem. Vloni Citroën nebyl opravdovou hrozbou, ale teď mají dobré výsledky a jsem si jistý, že je jezdci budou zvažovat. My máme Daniho a Haydena s omezenými programy a pokud nabídnete další rok se sedmi soutěžemi proti úplnému programu s Citroënem, tak by o to pravděpodobně měli docela zájem. Nemyslím si, že by tito jezdci byli rádi za opětovné sdílení auta."
Meeke před svým příchodem do Citroënu dlouho jednal s Toyotou a pro rok 2015 dokonce dostal nabídku, pak se ale rozhodl pro Citroën. Ještě před oznámením ukončení spolupráce mezi Meekem a Citroënem řekl šéf továrního týmu Toyota, Tommi Mäkinen, že by měl zájem promluvit si s Meekem o možném budoucím kontraktu.
Šéf M-Sportu, Malcolm Wilson, řekl britskému Autosportu, že je smutné, že WRC přišlo o vítěze soutěží a britského jezdce, "když s rallysportem v této zemi děláme takové pokroky". Na dotaz, jestli by měl o Meekea zájem ale řekl, že se svoji jezdeckou sestavou je "velmi spokojený".
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.