Hyundai a Toyota projevily zájem o služby Krise Meekea, který byl vyhozen z továrního týmu Citroënu. Severní byl před dvěma týdny odejit z Citroënu se zdůvodněním, že "předváděl až moc velké množství nehod" poté, co předvedl velkou nehodu na soutěži v Portugalsku.
Meekea se snažil kontaktovat britský Autosport, aby se ke svému vyhazovu nějak vyjádřil, ale bez úspěchu. Dle nejrůznějších spekulací byl ale po rozhodnutí Citroënu hodně naštvaný a znepokojený. Šance, že by se ve WRC svezl ještě letos, jsou hodně malé. Něco by se ale mohlo naskytnout v roce 2019, když spousta jezdců nemá platnou smlouvu pro rok 2019.
Alain Penasse z Huyndai řekl, že dle jeho názoru má Meeke ve WRC stále co nabídnout. "Momentálně tu není žádný kontakt [s Meekem], ale záleží na tom, jaký bude jezdecký trh," řekl manažer Hyundai. "Není pochyb o tom, že Kris Meeke je jezdcem, který může vyhrávat závody WRC, je velmi rychlý, ale velmi nekonzistentní - to jsme viděli během jeho kariéry, která šla nahoru a dolu. Má rychlost a není někým, koho byste chtěli vidět sedět na lavičce."
"Je jako Jari-Matti Latvala: Je jezdcem, který není tak konzistentní, ale vyhraje vám jednu nebo dvě rally za rok. Zvažujeme všechny jezdce, zvláště kluky, kteří jsou volní a na trhu. Je ještě trochu brzy, ale uvidíme, co se stane," pokračuje Penasse. Dále dodal, že zlepšená forma Citroënu v roce 2018 značí, že o volné místo v tomto továrním týmu bude pro sezonu 2019 zájem. Zájem by mohli mít i jezdci jako Dani Sordo anebo Hayden Paddon, kteří si aktuálně u Hyundai dělí starty v sezoně v jedné i20 Coupé WRC.
"Dokážu si představit, že o místo v Citroënu teď bude zájem. Vloni Citroën nebyl opravdovou hrozbou, ale teď mají dobré výsledky a jsem si jistý, že je jezdci budou zvažovat. My máme Daniho a Haydena s omezenými programy a pokud nabídnete další rok se sedmi soutěžemi proti úplnému programu s Citroënem, tak by o to pravděpodobně měli docela zájem. Nemyslím si, že by tito jezdci byli rádi za opětovné sdílení auta."
Meeke před svým příchodem do Citroënu dlouho jednal s Toyotou a pro rok 2015 dokonce dostal nabídku, pak se ale rozhodl pro Citroën. Ještě před oznámením ukončení spolupráce mezi Meekem a Citroënem řekl šéf továrního týmu Toyota, Tommi Mäkinen, že by měl zájem promluvit si s Meekem o možném budoucím kontraktu.
Šéf M-Sportu, Malcolm Wilson, řekl britskému Autosportu, že je smutné, že WRC přišlo o vítěze soutěží a britského jezdce, "když s rallysportem v této zemi děláme takové pokroky". Na dotaz, jestli by měl o Meekea zájem ale řekl, že se svoji jezdeckou sestavou je "velmi spokojený".
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.