Tovární tým Toyoty rázně popřel spekulaci, že by se s nimi mohl příští rok vrátit Kimi Räikkönen do World Rally Championship. Fin aktuálně působí jako pilot Ferrari v F1.
Fin už zkušenosti s WRC má, když v letech 2010 a 2011 po svém odchodu z týmu Ferrari v F1 na konci sezony 2009 ve WRC působil. V roce 2010 se zúčastnil kompletní sezony v juniorském týmu Citroënu, v dalším roce se účastnil vybraných soutěží s vlastním Ice 1 Racing. Pak se ale vrátil do F1 s týmem Lotus a teď už pátým rokem znovu působí u týmu Ferrari. V minulosti však Räikkönen několikrát přiznal, že by jej možný návrat do rally lákal.
Když byl Kimi Räikkönen zkraje roku britským F1 Racingem dotázán, jestli by jej nelákalo se někdy v budoucnu vrátit do WRC, tak odpověděl: "Možná pár závodů. Pro zábavu. Alespoň v to doufám." Finská média ale v pátek přišla s informací, kterou měla říct samotná Mia Miettinen - výkonná vice-prezidentka Tommi Mäkinen Racing, který se stará o program Toyoty ve WRC - a dle které by značka měla mít zájem nasadit vůz pro Räikkönena, pokud by ukončil svoje angažmá v F1. "Kimi by mohl být dobrou možností pro Toyotu, ale musí se rozhodnout, jestli bude pokračovat ve své kariéře v F1," řekla dle finských médií Mia Miettinen.
Výkonný ředitel Toyoty, Kaj Lindström, který byl navigátorem Räikkönena v letech 2010 a 2011 ale Autosportu řekl, že nejsou žádné diskuze mezi Finem a týmem. "Toto je poprvé, co o tom slyším. Je jasné, že kdyby se něco takového mělo stát, tak bych byl tím prvním, kdo by o tom slyšel od Tommiho [Mäkinena, šéfa týmu] nebo od něj [Räikkönena]. Pro mě je to čistá spekulace."
Jen pro pořádek dodejme, že celý tovární tým Toyoty ve WRC je tak trochu finskou záležitostí, když sídlí v centrálním Finsku, šéfuje mu Fin a čtyřnásobný mistr světa, Tommi Mäkinen. Jezdeckou sestavu týmu tvoří dva Finové, Jari-Matti Latvala a Esapekka Lappi, a třetím do party je Estonec Ott Tänak. Když Räikkönen jezdil ve WRC, tak zajel nejlépe v Turecku 2010, kde byl pátý.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?