Tovární tým Toyoty rázně popřel spekulaci, že by se s nimi mohl příští rok vrátit Kimi Räikkönen do World Rally Championship. Fin aktuálně působí jako pilot Ferrari v F1.
Fin už zkušenosti s WRC má, když v letech 2010 a 2011 po svém odchodu z týmu Ferrari v F1 na konci sezony 2009 ve WRC působil. V roce 2010 se zúčastnil kompletní sezony v juniorském týmu Citroënu, v dalším roce se účastnil vybraných soutěží s vlastním Ice 1 Racing. Pak se ale vrátil do F1 s týmem Lotus a teď už pátým rokem znovu působí u týmu Ferrari. V minulosti však Räikkönen několikrát přiznal, že by jej možný návrat do rally lákal.
Když byl Kimi Räikkönen zkraje roku britským F1 Racingem dotázán, jestli by jej nelákalo se někdy v budoucnu vrátit do WRC, tak odpověděl: "Možná pár závodů. Pro zábavu. Alespoň v to doufám." Finská média ale v pátek přišla s informací, kterou měla říct samotná Mia Miettinen - výkonná vice-prezidentka Tommi Mäkinen Racing, který se stará o program Toyoty ve WRC - a dle které by značka měla mít zájem nasadit vůz pro Räikkönena, pokud by ukončil svoje angažmá v F1. "Kimi by mohl být dobrou možností pro Toyotu, ale musí se rozhodnout, jestli bude pokračovat ve své kariéře v F1," řekla dle finských médií Mia Miettinen.
Výkonný ředitel Toyoty, Kaj Lindström, který byl navigátorem Räikkönena v letech 2010 a 2011 ale Autosportu řekl, že nejsou žádné diskuze mezi Finem a týmem. "Toto je poprvé, co o tom slyším. Je jasné, že kdyby se něco takového mělo stát, tak bych byl tím prvním, kdo by o tom slyšel od Tommiho [Mäkinena, šéfa týmu] nebo od něj [Räikkönena]. Pro mě je to čistá spekulace."
Jen pro pořádek dodejme, že celý tovární tým Toyoty ve WRC je tak trochu finskou záležitostí, když sídlí v centrálním Finsku, šéfuje mu Fin a čtyřnásobný mistr světa, Tommi Mäkinen. Jezdeckou sestavu týmu tvoří dva Finové, Jari-Matti Latvala a Esapekka Lappi, a třetím do party je Estonec Ott Tänak. Když Räikkönen jezdil ve WRC, tak zajel nejlépe v Turecku 2010, kde byl pátý.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.