Podle původních plánů mělo totiž Polo R5 vyjet na tratě rychlostních zkoušek již během Rallye Deutschland, která se jede na konci srpna.
Pokud by Volkswagen chtěl představit své nové auto opravdu už v Německu, tak by tým pod vedením Svena Smeetse musel FIA odevzdat homologační dokumenty již do konce května. V posledních týdnech se však ukázalo, že je tento termín natolik šibeniční, že došlo k odkladu jeho plánovaného startu.
Nový Volkswagen tak uvidíme až v Katalánsku v říjnu. Volkswagen Motorsport se věnuje kromě projektu Pola R5 také dalším věcem - elektrickému závoďáku Volkswagen ID R Pikes Peak nebo Polo R Supercar pro MS v rallycrossu. Navíc je třeba si uvědomit, že trh s vozy R5 je velmi konkurenční a pravidla R5 neumožňují prakticky žádný další vývoj po homologaci. Pokud by tedy auto bylo nedotažené, tak by se z něj mohl stát propadák.
Podle zatím nepotvrzených spekulací by se ve Španělsku za volant Volkswagenu mohl posadit Petter Solberg, který jezdí pro německou značku MS v rallycrossu (tento víkend vyhrál úvodní závod RX). Volkswagen však i nadále neplánuje svoji tovární účast v šampionátu WRC2.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?