Podle původních plánů mělo totiž Polo R5 vyjet na tratě rychlostních zkoušek již během Rallye Deutschland, která se jede na konci srpna.
Pokud by Volkswagen chtěl představit své nové auto opravdu už v Německu, tak by tým pod vedením Svena Smeetse musel FIA odevzdat homologační dokumenty již do konce května. V posledních týdnech se však ukázalo, že je tento termín natolik šibeniční, že došlo k odkladu jeho plánovaného startu.
Nový Volkswagen tak uvidíme až v Katalánsku v říjnu. Volkswagen Motorsport se věnuje kromě projektu Pola R5 také dalším věcem - elektrickému závoďáku Volkswagen ID R Pikes Peak nebo Polo R Supercar pro MS v rallycrossu. Navíc je třeba si uvědomit, že trh s vozy R5 je velmi konkurenční a pravidla R5 neumožňují prakticky žádný další vývoj po homologaci. Pokud by tedy auto bylo nedotažené, tak by se z něj mohl stát propadák.
Podle zatím nepotvrzených spekulací by se ve Španělsku za volant Volkswagenu mohl posadit Petter Solberg, který jezdí pro německou značku MS v rallycrossu (tento víkend vyhrál úvodní závod RX). Volkswagen však i nadále neplánuje svoji tovární účast v šampionátu WRC2.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.