Šéf skupiny PSA nevěří tomu, že nižší rozpočet Citroënu sníží šanci na vítězství

Šéf PSA nechce, aby Citroën vyhrával díky nejvyššímu rozpočtu
Šéf PSA nechce, aby Citroën vyhrával díky nejvyššímu rozpočtu, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
-haj 2. února 2018 22:55
Sdílej:

Šéf skupiny PSA, Carlos Tavares, kategoricky odmítá, že by nižší rozpočet továrního týmu Citroën mohl snížit naději na titul. Podle zdrojů blízkých z týmu byl rozpočet výrazně zkrácen již vloni. Tavares se teď nechal slyšet, že chce vidět, že dostupné peníze jsou lépe využívány.

Tavares má již 35 let zkušeností z automobilového průmyslu: "Vloni jsme byli poslední, v roce 2017 jsme byli poraženi. Byli jsme čtvrtým týmem ze čtyř, prohráli jsme. Ale náš rozpočet byl signifikantně vyšší než ten, který měl vítězný tým - M-Sport. 

To znamená, že peníze výsledek nedělají. Rozpočet však nesmí být nižší než určitá hranice. Naší cestou není koupit si toho nejlepšího jezdce a mít nejvyšší rozpočet. Nechceme dělat sport stylem - tady je ranec peněz, teď běžte a vyhrajte. Nejsme společností, kterou by hnaly peníze.

Podle mě nejde v první řadě o peníze, jde v první řadě o odbornost, výdrž a schopnost vrátit se, když spadnete do díry na cestě. Když dáte týmu nejvyšší rozpočet a nejlepšího jezdce, tak je všechno top top top, ale jaký to má smysl? Meritem je mít tým lidí, kteří mají silné a slabé stránky a když je dáte dohromady, tak dokážete ukázat ostatním, že jste lepší.

To je pak vzrušení. Když jim dáte víc peněz, víc inženýrů a víc jezdců, pak to není týmový duch, který vítězí. Pak vítězí bankéř a to není mojí filozofií sportu," rozkrývá svoje názory Carlos Tavares. Ten nově do čela týmu dosadil Pierra Budara, který má Tavaresovu plnou podporu. V rámci rally Monte Carlo Carlos také řekl, že Citroën zůstane ve WRC na plánovanou dobu "tří až pěti let".

"Jsme sportovci, takže když máme nerovnost na trati, tak zvedneme hlavy a vrátíme se zpět. To je duch Citroën Racingu. Je normální, že občas se nedaří. Peugeot Sport v prvním roce po návratu na Dakaru také prohrál, ale další tři už vyhrál. Chápu, že můj tým může jeden rok prohrát, a pak si rozebere, co se nepovedlo a zlepší to."

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.