Šéf skupiny PSA, Carlos Tavares, kategoricky odmítá, že by nižší rozpočet továrního týmu Citroën mohl snížit naději na titul. Podle zdrojů blízkých z týmu byl rozpočet výrazně zkrácen již vloni. Tavares se teď nechal slyšet, že chce vidět, že dostupné peníze jsou lépe využívány.
Tavares má již 35 let zkušeností z automobilového průmyslu: "Vloni jsme byli poslední, v roce 2017 jsme byli poraženi. Byli jsme čtvrtým týmem ze čtyř, prohráli jsme. Ale náš rozpočet byl signifikantně vyšší než ten, který měl vítězný tým - M-Sport.
To znamená, že peníze výsledek nedělají. Rozpočet však nesmí být nižší než určitá hranice. Naší cestou není koupit si toho nejlepšího jezdce a mít nejvyšší rozpočet. Nechceme dělat sport stylem - tady je ranec peněz, teď běžte a vyhrajte. Nejsme společností, kterou by hnaly peníze.
Podle mě nejde v první řadě o peníze, jde v první řadě o odbornost, výdrž a schopnost vrátit se, když spadnete do díry na cestě. Když dáte týmu nejvyšší rozpočet a nejlepšího jezdce, tak je všechno top top top, ale jaký to má smysl? Meritem je mít tým lidí, kteří mají silné a slabé stránky a když je dáte dohromady, tak dokážete ukázat ostatním, že jste lepší.
To je pak vzrušení. Když jim dáte víc peněz, víc inženýrů a víc jezdců, pak to není týmový duch, který vítězí. Pak vítězí bankéř a to není mojí filozofií sportu," rozkrývá svoje názory Carlos Tavares. Ten nově do čela týmu dosadil Pierra Budara, který má Tavaresovu plnou podporu. V rámci rally Monte Carlo Carlos také řekl, že Citroën zůstane ve WRC na plánovanou dobu "tří až pěti let".
"Jsme sportovci, takže když máme nerovnost na trati, tak zvedneme hlavy a vrátíme se zpět. To je duch Citroën Racingu. Je normální, že občas se nedaří. Peugeot Sport v prvním roce po návratu na Dakaru také prohrál, ale další tři už vyhrál. Chápu, že můj tým může jeden rok prohrát, a pak si rozebere, co se nepovedlo a zlepší to."
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.