Šéf skupiny PSA, Carlos Tavares, kategoricky odmítá, že by nižší rozpočet továrního týmu Citroën mohl snížit naději na titul. Podle zdrojů blízkých z týmu byl rozpočet výrazně zkrácen již vloni. Tavares se teď nechal slyšet, že chce vidět, že dostupné peníze jsou lépe využívány.
Tavares má již 35 let zkušeností z automobilového průmyslu: "Vloni jsme byli poslední, v roce 2017 jsme byli poraženi. Byli jsme čtvrtým týmem ze čtyř, prohráli jsme. Ale náš rozpočet byl signifikantně vyšší než ten, který měl vítězný tým - M-Sport.
To znamená, že peníze výsledek nedělají. Rozpočet však nesmí být nižší než určitá hranice. Naší cestou není koupit si toho nejlepšího jezdce a mít nejvyšší rozpočet. Nechceme dělat sport stylem - tady je ranec peněz, teď běžte a vyhrajte. Nejsme společností, kterou by hnaly peníze.
Podle mě nejde v první řadě o peníze, jde v první řadě o odbornost, výdrž a schopnost vrátit se, když spadnete do díry na cestě. Když dáte týmu nejvyšší rozpočet a nejlepšího jezdce, tak je všechno top top top, ale jaký to má smysl? Meritem je mít tým lidí, kteří mají silné a slabé stránky a když je dáte dohromady, tak dokážete ukázat ostatním, že jste lepší.
To je pak vzrušení. Když jim dáte víc peněz, víc inženýrů a víc jezdců, pak to není týmový duch, který vítězí. Pak vítězí bankéř a to není mojí filozofií sportu," rozkrývá svoje názory Carlos Tavares. Ten nově do čela týmu dosadil Pierra Budara, který má Tavaresovu plnou podporu. V rámci rally Monte Carlo Carlos také řekl, že Citroën zůstane ve WRC na plánovanou dobu "tří až pěti let".
"Jsme sportovci, takže když máme nerovnost na trati, tak zvedneme hlavy a vrátíme se zpět. To je duch Citroën Racingu. Je normální, že občas se nedaří. Peugeot Sport v prvním roce po návratu na Dakaru také prohrál, ale další tři už vyhrál. Chápu, že můj tým může jeden rok prohrát, a pak si rozebere, co se nepovedlo a zlepší to."
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?