Šéf skupiny PSA, Carlos Tavares, kategoricky odmítá, že by nižší rozpočet továrního týmu Citroën mohl snížit naději na titul. Podle zdrojů blízkých z týmu byl rozpočet výrazně zkrácen již vloni. Tavares se teď nechal slyšet, že chce vidět, že dostupné peníze jsou lépe využívány.
Tavares má již 35 let zkušeností z automobilového průmyslu: "Vloni jsme byli poslední, v roce 2017 jsme byli poraženi. Byli jsme čtvrtým týmem ze čtyř, prohráli jsme. Ale náš rozpočet byl signifikantně vyšší než ten, který měl vítězný tým - M-Sport.
To znamená, že peníze výsledek nedělají. Rozpočet však nesmí být nižší než určitá hranice. Naší cestou není koupit si toho nejlepšího jezdce a mít nejvyšší rozpočet. Nechceme dělat sport stylem - tady je ranec peněz, teď běžte a vyhrajte. Nejsme společností, kterou by hnaly peníze.
Podle mě nejde v první řadě o peníze, jde v první řadě o odbornost, výdrž a schopnost vrátit se, když spadnete do díry na cestě. Když dáte týmu nejvyšší rozpočet a nejlepšího jezdce, tak je všechno top top top, ale jaký to má smysl? Meritem je mít tým lidí, kteří mají silné a slabé stránky a když je dáte dohromady, tak dokážete ukázat ostatním, že jste lepší.
To je pak vzrušení. Když jim dáte víc peněz, víc inženýrů a víc jezdců, pak to není týmový duch, který vítězí. Pak vítězí bankéř a to není mojí filozofií sportu," rozkrývá svoje názory Carlos Tavares. Ten nově do čela týmu dosadil Pierra Budara, který má Tavaresovu plnou podporu. V rámci rally Monte Carlo Carlos také řekl, že Citroën zůstane ve WRC na plánovanou dobu "tří až pěti let".
"Jsme sportovci, takže když máme nerovnost na trati, tak zvedneme hlavy a vrátíme se zpět. To je duch Citroën Racingu. Je normální, že občas se nedaří. Peugeot Sport v prvním roce po návratu na Dakaru také prohrál, ale další tři už vyhrál. Chápu, že můj tým může jeden rok prohrát, a pak si rozebere, co se nepovedlo a zlepší to."
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?