Ve WRC2 Škoda dominuje, proto by mohl být nejvyšší čas vrátit se do WRC. Aktuálně by tomu mohla být nakloněná i situace... Alespoň o tom spekuluje německý "rallye-magazin.de".
"Rok 2017 bude zapsán v historii značky jako neúspěšnější rok v rally i co se týče prodejů. Tovární tým podal skvělé výkony, ze kterých se těší celá fabrika," těmito slovy ohodnotil loňskou sezonu šéf značky, Bernhard Maier. "Motorsport je už 116 let součástí DNA značky. S touto tradicí budeme pokračovat i nadále a rallysport se k nám hodí," pokračoval Maier.
Aktuálně by mohla být pro Škodu vhodná doba pro vstup do WRC - pravidla budou ještě nějaký rok platit (do roku 2020), navíc pro prvotní testy by mohla využít Volkwagen Polo WRC 2017. Transfer know-how mezi Hannoverem a Mladou Boleslaví a nebo opačně se už v minulosti několikrát uskutečnil. VW využilo Fabie S2000 při svém vstupu do WRC a aktuálně těží při stavbě Pola R5 ze znalostí Škody.
Rozhodnutí o případném WRC programu by mělo padnout příští rok: "Na takový projekt je třeba dvou let přípravy," řekl šéf Škody Motorsport, Michal Hrabánek. Tovární tým se na jaře bude přesouvat do nových prostor. "Ve WRC2 se cítíme velmi dobře. Ale je jasné, že bychom se také rádi předvedli ve WRC," pokračuje Hrabánek.
Po odchodu Volkswagenu není ve WRC koncern zastoupen. Pokud by se Škoda připojila, tak by se zde střetla s Fordem, Citroënem, Toyotou nebo Hyundai. Všichni jsou její konkurenti ve třídě malých vozů. Škoda ve WRC působila od roku 1999 (s Octavii WRC, od roku 2003 Fabia WRC). V roce 2005 se ale tovární tým stáhl a angažoval se v IRC.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.