Ve WRC2 Škoda dominuje, proto by mohl být nejvyšší čas vrátit se do WRC. Aktuálně by tomu mohla být nakloněná i situace... Alespoň o tom spekuluje německý "rallye-magazin.de".
"Rok 2017 bude zapsán v historii značky jako neúspěšnější rok v rally i co se týče prodejů. Tovární tým podal skvělé výkony, ze kterých se těší celá fabrika," těmito slovy ohodnotil loňskou sezonu šéf značky, Bernhard Maier. "Motorsport je už 116 let součástí DNA značky. S touto tradicí budeme pokračovat i nadále a rallysport se k nám hodí," pokračoval Maier.
Aktuálně by mohla být pro Škodu vhodná doba pro vstup do WRC - pravidla budou ještě nějaký rok platit (do roku 2020), navíc pro prvotní testy by mohla využít Volkwagen Polo WRC 2017. Transfer know-how mezi Hannoverem a Mladou Boleslaví a nebo opačně se už v minulosti několikrát uskutečnil. VW využilo Fabie S2000 při svém vstupu do WRC a aktuálně těží při stavbě Pola R5 ze znalostí Škody.
Rozhodnutí o případném WRC programu by mělo padnout příští rok: "Na takový projekt je třeba dvou let přípravy," řekl šéf Škody Motorsport, Michal Hrabánek. Tovární tým se na jaře bude přesouvat do nových prostor. "Ve WRC2 se cítíme velmi dobře. Ale je jasné, že bychom se také rádi předvedli ve WRC," pokračuje Hrabánek.
Po odchodu Volkswagenu není ve WRC koncern zastoupen. Pokud by se Škoda připojila, tak by se zde střetla s Fordem, Citroënem, Toyotou nebo Hyundai. Všichni jsou její konkurenti ve třídě malých vozů. Škoda ve WRC působila od roku 1999 (s Octavii WRC, od roku 2003 Fabia WRC). V roce 2005 se ale tovární tým stáhl a angažoval se v IRC.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?