Ve WRC2 Škoda dominuje, proto by mohl být nejvyšší čas vrátit se do WRC. Aktuálně by tomu mohla být nakloněná i situace... Alespoň o tom spekuluje německý "rallye-magazin.de".
"Rok 2017 bude zapsán v historii značky jako neúspěšnější rok v rally i co se týče prodejů. Tovární tým podal skvělé výkony, ze kterých se těší celá fabrika," těmito slovy ohodnotil loňskou sezonu šéf značky, Bernhard Maier. "Motorsport je už 116 let součástí DNA značky. S touto tradicí budeme pokračovat i nadále a rallysport se k nám hodí," pokračoval Maier.
Aktuálně by mohla být pro Škodu vhodná doba pro vstup do WRC - pravidla budou ještě nějaký rok platit (do roku 2020), navíc pro prvotní testy by mohla využít Volkwagen Polo WRC 2017. Transfer know-how mezi Hannoverem a Mladou Boleslaví a nebo opačně se už v minulosti několikrát uskutečnil. VW využilo Fabie S2000 při svém vstupu do WRC a aktuálně těží při stavbě Pola R5 ze znalostí Škody.
Rozhodnutí o případném WRC programu by mělo padnout příští rok: "Na takový projekt je třeba dvou let přípravy," řekl šéf Škody Motorsport, Michal Hrabánek. Tovární tým se na jaře bude přesouvat do nových prostor. "Ve WRC2 se cítíme velmi dobře. Ale je jasné, že bychom se také rádi předvedli ve WRC," pokračuje Hrabánek.
Po odchodu Volkswagenu není ve WRC koncern zastoupen. Pokud by se Škoda připojila, tak by se zde střetla s Fordem, Citroënem, Toyotou nebo Hyundai. Všichni jsou její konkurenti ve třídě malých vozů. Škoda ve WRC působila od roku 1999 (s Octavii WRC, od roku 2003 Fabia WRC). V roce 2005 se ale tovární tým stáhl a angažoval se v IRC.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.