Volkswagen Motorsport absolvoval svůj první test s novým speciálem Polo GTi R5, na který se můžeme příští rok těšit ve World Rally Championship v kategorii WRC2.
Německý výrobce testoval tři dny v regionu Fontjoncouse na jihu Francie. Na stejném místě v roce 2011 poprvé testoval také tehdejší novinku Volkswagen Polo R WRC. Za volantem se vystřídali testovací jezdec VW, Dieter Depping, a mistr WRC2 roku 2017, Pontus Tidemand.
První test se odehrál na asi 3,9 kilometrů dlouhé asfaltové trati. Pak se začalo pracovat na set-upu nového speciálu - na šasi, tlumičích a zavěšení. Čtyřkolka od VW potom zamířila také na šotolinu. Test také nabídl první obrázek o zákaznickém autě, jehož design fanouškům a zákazníkům nastínily nákresy odhalené zkraje tohoto měsíce.
"Úspěšný první test je dobrým znamením a skvělou motivací. Po mnoha hodinách a týdnech strávených prací na počítači na našem nejnovějším zákaznickém závodním projektu, v procesu designu a na dílně teď může konečně Polo GTI R5 ukázat, čeho je schopno na silnici. A my můžeme získat cenná data pro další vývoj auta," říká Sven Smeets, šéf závodního týmu.
Obecně se má za to, že Volkswagen tovární auto do žádného šampionátu nenasadí, ale bude pouze poskytovat podporu svým zákazníkům.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?