Volkswagen Motorsport absolvoval svůj první test s novým speciálem Polo GTi R5, na který se můžeme příští rok těšit ve World Rally Championship v kategorii WRC2.
Německý výrobce testoval tři dny v regionu Fontjoncouse na jihu Francie. Na stejném místě v roce 2011 poprvé testoval také tehdejší novinku Volkswagen Polo R WRC. Za volantem se vystřídali testovací jezdec VW, Dieter Depping, a mistr WRC2 roku 2017, Pontus Tidemand.
První test se odehrál na asi 3,9 kilometrů dlouhé asfaltové trati. Pak se začalo pracovat na set-upu nového speciálu - na šasi, tlumičích a zavěšení. Čtyřkolka od VW potom zamířila také na šotolinu. Test také nabídl první obrázek o zákaznickém autě, jehož design fanouškům a zákazníkům nastínily nákresy odhalené zkraje tohoto měsíce.
"Úspěšný první test je dobrým znamením a skvělou motivací. Po mnoha hodinách a týdnech strávených prací na počítači na našem nejnovějším zákaznickém závodním projektu, v procesu designu a na dílně teď může konečně Polo GTI R5 ukázat, čeho je schopno na silnici. A my můžeme získat cenná data pro další vývoj auta," říká Sven Smeets, šéf závodního týmu.
Obecně se má za to, že Volkswagen tovární auto do žádného šampionátu nenasadí, ale bude pouze poskytovat podporu svým zákazníkům.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.