Béreša v Košiciach zradil motor, Lapdavskí vyhrali triedu

Rally Košice (SVK)
Rally Košice (SVK), foto: Jozef Pisch
Miroslav Majláth 4. listopadu 2017 16:51
Sdílej:

V rámci posledného kola slovenského rally šampionátu Slovak National Hill Climb Team v Košiciach dve želiezka v ohni. Jedným bola posádka Jozef Béreš starší – Vojtech Bačinský, druhou bratia Lapdavskí.

Jóži Béreš s Vojtom Bačinským mali možnosť v Košiciach získať titul absolútnych slovenských majstrov v historických vozidlách. Spočiatku šlo všetko ako po masle a Béreš s Bačinským jazdili v porovnaní s modernými vozidlami dobré časy a neustále sa posúvali smerom nahor aj v priebežnom poradí 43. Rally Košice 2017. Popritom, ako je už o Jóžim všeobecne známe, nezabúdal ani na verných divákov, ktorým rád vystrojil v niektorej z početných zákrut aj poriadne široký prejazd dverami dopredu. Žiaľ toto vydržalo iba necelé štyri rýchlostné skúšky.

„Bohužiaľ rally je technický šport a niekedy jazdecké umenie musí ustúpiť práve technike. Mojim cieľom bolo za každú cenu dôjsť do cieľa a získať majstrovský titul v historikoch. Spočiatku bolo všetko v poriadku, ale v štvrtej rýchlostnej skúške asi dva kilometre pred cieľom zrazu zaklepal motor a už som vedel že je zle. Tak sme už iba samospádom došli do cieľa. Nevieme presnú poruchu, tú zistíme až po rozobraní motora, ale asi to budú ložiská na kľukovke,“ vysvetlil Jozef Béreš starší dôvod odstúpenia z Rally Košice.

Druhá posádka, Lukáš s Julom Lapdavskí sa predstavili prekvapivo s vozidlom Renaut Clio. Toto bolo pre niektorých divákov prekvapenie, keďže bratskú dvojicu sme nemali možnosť s predokolkou sledovať už dlhé roky. Luky s Julom sa však svojej funkcie zmocnili viac ako dobre, pričom v oboch etapách Rally Košice ovládli triedu 5.

„V našich začiatkoch sme jazdili so Škodou Fabia, ktorá v podstate nemala žiadny výkon. Toto je úplne iné auto. Bolo to zaujímavé, podmienky boli neskutočne ťažké, pršalo, bola hmla, všade na trati neskutočne veľ lístia a blata. Teší ma, že okrem víťazstva v triede sme v sobotu aj v nedeľu dojazdili tretí aj medzi dvojkolkami. Snažili sme sa podať dobrý výkon, čo sa aj podarilo. Myslím si, že po zmene posedu by som vedel robiť ešte lepšie časy. Rád by som poďakoval Slovak National Hill Climb Teamu za podporu a Minařík Racing za perfektne pripravené auto,“ zhodnotil v cieli Lukáš Lapdavský.

Poslednou rally súťažou oficiálneho seriálu však v Slovak National Hill limb Teame sezóna ešte nekončí. Už o niečo viac ako dva týždne totiž jazdcov národného kopcového tímu budú mať možnosť diváci sledovať na poslednom slovenskom podujatí, ktorým už tradične bude KESKOMOBILE AUTO SHOW 2017 na Slovakia Ringu.

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.