V rámci posledného kola slovenského rally šampionátu Slovak National Hill Climb Team v Košiciach dve želiezka v ohni. Jedným bola posádka Jozef Béreš starší – Vojtech Bačinský, druhou bratia Lapdavskí.
Jóži Béreš s Vojtom Bačinským mali možnosť v Košiciach získať titul absolútnych slovenských majstrov v historických vozidlách. Spočiatku šlo všetko ako po masle a Béreš s Bačinským jazdili v porovnaní s modernými vozidlami dobré časy a neustále sa posúvali smerom nahor aj v priebežnom poradí 43. Rally Košice 2017. Popritom, ako je už o Jóžim všeobecne známe, nezabúdal ani na verných divákov, ktorým rád vystrojil v niektorej z početných zákrut aj poriadne široký prejazd dverami dopredu. Žiaľ toto vydržalo iba necelé štyri rýchlostné skúšky.
„Bohužiaľ rally je technický šport a niekedy jazdecké umenie musí ustúpiť práve technike. Mojim cieľom bolo za každú cenu dôjsť do cieľa a získať majstrovský titul v historikoch. Spočiatku bolo všetko v poriadku, ale v štvrtej rýchlostnej skúške asi dva kilometre pred cieľom zrazu zaklepal motor a už som vedel že je zle. Tak sme už iba samospádom došli do cieľa. Nevieme presnú poruchu, tú zistíme až po rozobraní motora, ale asi to budú ložiská na kľukovke,“ vysvetlil Jozef Béreš starší dôvod odstúpenia z Rally Košice.
Druhá posádka, Lukáš s Julom Lapdavskí sa predstavili prekvapivo s vozidlom Renaut Clio. Toto bolo pre niektorých divákov prekvapenie, keďže bratskú dvojicu sme nemali možnosť s predokolkou sledovať už dlhé roky. Luky s Julom sa však svojej funkcie zmocnili viac ako dobre, pričom v oboch etapách Rally Košice ovládli triedu 5.
„V našich začiatkoch sme jazdili so Škodou Fabia, ktorá v podstate nemala žiadny výkon. Toto je úplne iné auto. Bolo to zaujímavé, podmienky boli neskutočne ťažké, pršalo, bola hmla, všade na trati neskutočne veľ lístia a blata. Teší ma, že okrem víťazstva v triede sme v sobotu aj v nedeľu dojazdili tretí aj medzi dvojkolkami. Snažili sme sa podať dobrý výkon, čo sa aj podarilo. Myslím si, že po zmene posedu by som vedel robiť ešte lepšie časy. Rád by som poďakoval Slovak National Hill Climb Teamu za podporu a Minařík Racing za perfektne pripravené auto,“ zhodnotil v cieli Lukáš Lapdavský.
Poslednou rally súťažou oficiálneho seriálu však v Slovak National Hill limb Teame sezóna ešte nekončí. Už o niečo viac ako dva týždne totiž jazdcov národného kopcového tímu budú mať možnosť diváci sledovať na poslednom slovenskom podujatí, ktorým už tradične bude KESKOMOBILE AUTO SHOW 2017 na Slovakia Ringu.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.