V rámci posledného kola slovenského rally šampionátu Slovak National Hill Climb Team v Košiciach dve želiezka v ohni. Jedným bola posádka Jozef Béreš starší – Vojtech Bačinský, druhou bratia Lapdavskí.
Jóži Béreš s Vojtom Bačinským mali možnosť v Košiciach získať titul absolútnych slovenských majstrov v historických vozidlách. Spočiatku šlo všetko ako po masle a Béreš s Bačinským jazdili v porovnaní s modernými vozidlami dobré časy a neustále sa posúvali smerom nahor aj v priebežnom poradí 43. Rally Košice 2017. Popritom, ako je už o Jóžim všeobecne známe, nezabúdal ani na verných divákov, ktorým rád vystrojil v niektorej z početných zákrut aj poriadne široký prejazd dverami dopredu. Žiaľ toto vydržalo iba necelé štyri rýchlostné skúšky.
„Bohužiaľ rally je technický šport a niekedy jazdecké umenie musí ustúpiť práve technike. Mojim cieľom bolo za každú cenu dôjsť do cieľa a získať majstrovský titul v historikoch. Spočiatku bolo všetko v poriadku, ale v štvrtej rýchlostnej skúške asi dva kilometre pred cieľom zrazu zaklepal motor a už som vedel že je zle. Tak sme už iba samospádom došli do cieľa. Nevieme presnú poruchu, tú zistíme až po rozobraní motora, ale asi to budú ložiská na kľukovke,“ vysvetlil Jozef Béreš starší dôvod odstúpenia z Rally Košice.
Druhá posádka, Lukáš s Julom Lapdavskí sa predstavili prekvapivo s vozidlom Renaut Clio. Toto bolo pre niektorých divákov prekvapenie, keďže bratskú dvojicu sme nemali možnosť s predokolkou sledovať už dlhé roky. Luky s Julom sa však svojej funkcie zmocnili viac ako dobre, pričom v oboch etapách Rally Košice ovládli triedu 5.
„V našich začiatkoch sme jazdili so Škodou Fabia, ktorá v podstate nemala žiadny výkon. Toto je úplne iné auto. Bolo to zaujímavé, podmienky boli neskutočne ťažké, pršalo, bola hmla, všade na trati neskutočne veľ lístia a blata. Teší ma, že okrem víťazstva v triede sme v sobotu aj v nedeľu dojazdili tretí aj medzi dvojkolkami. Snažili sme sa podať dobrý výkon, čo sa aj podarilo. Myslím si, že po zmene posedu by som vedel robiť ešte lepšie časy. Rád by som poďakoval Slovak National Hill Climb Teamu za podporu a Minařík Racing za perfektne pripravené auto,“ zhodnotil v cieli Lukáš Lapdavský.
Poslednou rally súťažou oficiálneho seriálu však v Slovak National Hill limb Teame sezóna ešte nekončí. Už o niečo viac ako dva týždne totiž jazdcov národného kopcového tímu budú mať možnosť diváci sledovať na poslednom slovenskom podujatí, ktorým už tradične bude KESKOMOBILE AUTO SHOW 2017 na Slovakia Ringu.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.