V rámci posledného kola slovenského rally šampionátu Slovak National Hill Climb Team v Košiciach dve želiezka v ohni. Jedným bola posádka Jozef Béreš starší – Vojtech Bačinský, druhou bratia Lapdavskí.
Jóži Béreš s Vojtom Bačinským mali možnosť v Košiciach získať titul absolútnych slovenských majstrov v historických vozidlách. Spočiatku šlo všetko ako po masle a Béreš s Bačinským jazdili v porovnaní s modernými vozidlami dobré časy a neustále sa posúvali smerom nahor aj v priebežnom poradí 43. Rally Košice 2017. Popritom, ako je už o Jóžim všeobecne známe, nezabúdal ani na verných divákov, ktorým rád vystrojil v niektorej z početných zákrut aj poriadne široký prejazd dverami dopredu. Žiaľ toto vydržalo iba necelé štyri rýchlostné skúšky.
„Bohužiaľ rally je technický šport a niekedy jazdecké umenie musí ustúpiť práve technike. Mojim cieľom bolo za každú cenu dôjsť do cieľa a získať majstrovský titul v historikoch. Spočiatku bolo všetko v poriadku, ale v štvrtej rýchlostnej skúške asi dva kilometre pred cieľom zrazu zaklepal motor a už som vedel že je zle. Tak sme už iba samospádom došli do cieľa. Nevieme presnú poruchu, tú zistíme až po rozobraní motora, ale asi to budú ložiská na kľukovke,“ vysvetlil Jozef Béreš starší dôvod odstúpenia z Rally Košice.
Druhá posádka, Lukáš s Julom Lapdavskí sa predstavili prekvapivo s vozidlom Renaut Clio. Toto bolo pre niektorých divákov prekvapenie, keďže bratskú dvojicu sme nemali možnosť s predokolkou sledovať už dlhé roky. Luky s Julom sa však svojej funkcie zmocnili viac ako dobre, pričom v oboch etapách Rally Košice ovládli triedu 5.
„V našich začiatkoch sme jazdili so Škodou Fabia, ktorá v podstate nemala žiadny výkon. Toto je úplne iné auto. Bolo to zaujímavé, podmienky boli neskutočne ťažké, pršalo, bola hmla, všade na trati neskutočne veľ lístia a blata. Teší ma, že okrem víťazstva v triede sme v sobotu aj v nedeľu dojazdili tretí aj medzi dvojkolkami. Snažili sme sa podať dobrý výkon, čo sa aj podarilo. Myslím si, že po zmene posedu by som vedel robiť ešte lepšie časy. Rád by som poďakoval Slovak National Hill Climb Teamu za podporu a Minařík Racing za perfektne pripravené auto,“ zhodnotil v cieli Lukáš Lapdavský.
Poslednou rally súťažou oficiálneho seriálu však v Slovak National Hill limb Teame sezóna ešte nekončí. Už o niečo viac ako dva týždne totiž jazdcov národného kopcového tímu budú mať možnosť diváci sledovať na poslednom slovenskom podujatí, ktorým už tradične bude KESKOMOBILE AUTO SHOW 2017 na Slovakia Ringu.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.