AKTUALIZACE PO RZ21; O tomto víkendu se jede předposlední díl kalendáře WRC 2017. Soutěž na Britských ostrovech je známá svými rychle se měnícími povětrnostními podmínkami. Sledujte s námi průběh závodního víkendu.
Průběh nedělní etapy:V neděli na posádky čekalo posledních 5 měřených testů. RZ17 zvládl nejlépe Ott Tänak s Fordem, druhý čas zajel Andreas Mikkelsen s Hyundai (+0,3s) a třetí byl Thierry Neuville s Hyundai (+0,7s). Belgičan se díky tomu posunul v průběžném pořadí na druhé místo před Sébastiena Ogiera (8. čas; +3,7s).
RZ18 zvládl v nejrychlejším čase Andreas Mikkelsen, druhý byl Thierry Neuville (+0,6s) a třetí Ott Tänak (+1,4s). Hyundaie v rukou Neuvillea a Mikkelsena tak ukazovaly, že ve druhé polovině soutěže jim rychlost nechybí.
RZ19 poznala fakticky dva vítěze, když stejný čas zajel jak Jari-Matti Latvala s Toyotou Yaris WRC a Thierry Neuville s Hyundai i20 Coupé WRC. A to Thierry ve stopce po RZ přiznal, že se jednu chvíli ztratil v rozpisu, a tak musel zpomalit. Třetí byl Kris Meeke s Citroënem C3 WRC (+0,8s).
RZ20 projel nejrychleji Andreas Mikkelsen s Hyundai, druhý čas zajel Ott Tänak (+0,7s) a třetí byl Thierry Neuville (+0,8s). Nor Mikkelsen se díky tomuto výkonu dostal v průběžném pořadí na čtvrté místo před Jariho-Mattiho Latvalu, když přiznal, že jel absolutně naplno. Rozdíl před závěrečnou Power-Stage mezi těmito dvěma jezdci byl 0,9s.
RZ21 byla závěrečnou Power Stage, nejrychlejšího času na ní dosáhl Thierry Neuville, druhý čas zajel Kris Meeke (+1,5s) a třetí byl Jari-Matti Latvala (+1,6s). Díky celkovým výsledkům už známe šampiony letošní sezony - mezi jezdci je to posádka Sébastien Ogier / Julien Ingrassia (pátý titul pro tento pár v řadě) a mezi týmy je to M-Sport! Elfyn Evans si navíc připsal svoji první výhru v soutěži WRC!
Výsledky Power Stage:1) Thierry Neuville +5 bodů2) Kris Meeke +4 body3) Jari-Matti Latvala +3 body4) Sébastien Ogier +2 body5) Andreas Mikkelsen; Craig Breen (stejný čas) +1 bod
Výsledky po RZ21
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. E. Evans - D. Barritt Ford Fiesta WRC 2:57:00,6 - - - 2. T. Neuville - N. GilsoulHyundai i20 Coupé WRC +10s +37,3 3. S. Ogier - J. Ingrassia Ford Fiesta WRC +45,2 4. A. Mikkelsen - A. JaegerHyundai i20 Coupé WRC +49,8 5. J.-M. Latvala - M. Anttila Toyota Yaris WRC +50,3 6. O. Tänak - M. Järveoja Ford Fiesta WRC +10s +1:02,3 7. K. Meeke - P. NagleCitroën C3 WRC +1:20,5 8. H. Paddon - J. KennardHyundai Coupé i20 WRC +2:16,3 9. E. Lappi - J. FermToyota Yaris WRC +2:46,5 10. D. Sordo - M. MartíHyundai Coupé i20 WRC +3:50,5Průběh sobotní odpolední sekce:Dopolední sekci zakončila krátká (1,8 km) superspeciálka. Nejrychlejší na této RZ14 byl Thierry Neuville, druhý čas zajel Dani Sordo (+0,5s) - oba Hyundai i20 Coupé WRC - a třetí byl Ott Tänak s Fordem Fiesta WRC. Pro průběh soutěže ale byla tato zkouška důležitá tím, že na ní o strom vylomil kolo Juho Hänninen. Fin tak může litovat takovéto chyby na zkoušce, na které se dá jez ztratit, navíc se jednalo o jeho poslední rally pro tovární tým Toyoty.
Odpolední sekci (nebo spíše večerní, start RZ15 byl v 19:52 našeho času) začal nejlépe Jari-Matti Latvala s Toyotou Yaris WRC. Druhý čas zajel Hayden Paddon s Hyundai i20 Coupé WRC (+0,5s), který jede další nevýraznou soutěž. Třetí byl Andreas Mikkelsen rovněž s Hyundai (+11,5s). Zkouška byla poznamenána silnou mlhou (stěžovali si na ní třeba Tänak, Paddon, Lappi nebo Meeke; naopak Latvala prohlásil, že je někdy třeba atakovat za složitých podmínek). Díky čtvrtému času na zkoušce (+12,2s) se na průběžné druhé místo vrátil Sébastien Ogier na úkor Thierryho Neuvillea (ten zajel až devátý čas, +33,8s). Esapekka Lappi se díky pátému času na RZ posunul v průběžné klasifikaci na deváté místo před Daniho Sorda. Ze třetího až na šesté místo se propadl Ott Tänak (ten dle svých slov nic neviděl).
RZ16 zajel v nejrychlejším čase Elfyn Evans. Druhý byl Thierry Neuville (+0,8s) a třetí čas zajel Ott Tänak (+0,9s). Seb Ogier ve stopce poznamenal, že jel pouze na tři brzdy, i přesto zajel pátý čas (+3,3s).
Výsledky po RZ16
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. E. Evans - D. Barritt Ford Fiesta WRC 2:32:39,3 - - - 2. S. Ogier - J. IngrassiaFord Fiesta WRC +53,1 3. T. Neuville - N. GilsoulHyundai i20 Coupé WRC +10s +53,6 4. J.-M. Latvala - M. Anttila Toyota Yaris WRC +57,7 5. A. Mikkelsen - A. JaegerHyundai i20 Coupé WRC +10s +1:03,6 6. O. Tänak - M. Järveoja Ford Fiesta WRC +1:06,1 7. K. Meeke - P. NagleCitroën C3 WRC +1:27,6 8. H. Paddon - J. KennardHyundai Coupé i20 WRC +2:04,0 9. E. Lappi - J. FermToyota Yaris WRC +2:41,0 10. D. Sordo - M. MartíHyundai Coupé i20 WRC +3:35,8Průběh sobotní dopolední sekce:RZ8 měla téměr 14 kilometrů a otevírala sobotní etapu. Nejrychlejší čas zde zajel Elfyn Evans. O 2,5s za ním zaostal Thierry Neuville, 4,8s ztratil Andreas Mikkelsen. V celkovém hodnocení se Hayden Paddon (podle svých slov měl lépe nastavené auto než včera) posunul před Daniho Sorda a Kris Meeke před Jariho-Mattiho Latvalu.
Na RZ9 byl znovu nejrychlejší Elfyn Evans, 3,5s ztratil Andreas Mikkelsen a 5,8 vteřiny zde ztratil Thierry Neuville. Belgičan se na trati musel vyhnout velkému kamenu. Dani Sordo se ve vteřinovém souboji s týmovým kolegou Paddonem dostal opět do vedení. Novozélanďan byl přibrzděn defektem pneumatiky u svého Hyundai. 10s penalizace za předčasný start dostal Andreas Mikkelsen.
Evans dokonal svůj vítězný hattrick na RZ10, kde porazil o 0,3s Thierryho Neuvillea a o 0,4s Andrease Mikkelsena. Hyundai tak očividně dnes výrazně zrychlily. Tento výsledek dostal Neuvillea v průběžném pořadí před Sébastiena Ogiera na 3. místo. Francouz v cíli řekl, že nehodlá tento víkend vůbec riskovat - cílem je zisk titulu. Problémy s diferenciálem hlásil Ostberg.
Téměř 26 kilometrovou test RZ11 vyhrál opět Elfyn Evans, druhý byl tentokrát Juho Hänninen s Toyotou a třetí Thierry Neuville. Ten získal celkově další příčku k dobru, když za svoje záda odsunul Otta Tänaka. Hned dvě pozice zde ztratil Kris Meeke - poskočili před něj Latvala i Mikkelsen. Meeke ztratil 10 vteřin ve vracečce, když mu zhasl motor. Paddon šel opět před Sorda.
I v RZ12 pokračoval ve spanilé jízdě Elfyn Evans na Fordu. Neuvillea porazil o 1,3s a Mikkelsena o 4 vteřiny. Ott Tänak - 8. čas - v cíli testu sportovně přiznal, že Hyundai jsou teď rychlejší než on a Ogier.
Až RZ13 přinesla změnu na pozici vítěze měřené zkoušky sobotní etapy. Z triumfu se zde radoval Thierry Neuville na Hyundai. Elfyn Evans však ztratil jen 2,7s. Třetí čas zajel Sébastien Ogier, který tak zatlačil na svého kolegu Otta Tänaka v souboji o třetí příčku. Kris Meeke se musel vypořádat se ztrátou části zadního křídla - podle jezdce tak byla jízda "zajímavější"...
Výsledky po RZ13
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. E. Evans - D. Barritt Ford Fiesta WRC 2:12:38,7 - - - 2. T. Neuville - N. GilsoulHyundai i20 Coupé WRC +10s +47,9 3. O. Tänak - M. Järveoja Ford Fiesta WRC +1:01,9 4. S. Ogier - J. IngrassiaFord Fiesta WRC +1:05,2 5. J.-M. Latvala - M. Anttila Toyota Yaris WRC +1:22,0 6. A. Mikkelsen - A. JaegerHyundai i20 Coupé WRC +10s +1:23,6 7. K. Meeke - P. NagleCitroën C3 WRC +1:31,0 8. H. Paddon - J. KennardHyundai Coupé i20 WRC +2:22,2 9. D. Sordo - M. MartíHyundai Coupé i20 WRC +2:30,7 10. J. Hänninen - K. LindströmToyota Yaris WRC +2:33,0Průběh páteční odpolední sekce:Páteční odpolední sekci ve Walesu tvořily druhé průjezdy třemi dopoledními zkouškami. Po servise nejlépe začal Elfyn Evans, který zajel nejrychlejší čas na RZ5. Druhý byl Sébastien Ogier (+4,3s) a třetí Andreas Mikkelsen (6,3s). Francouz ve službách M-Sportu se díky tomu v průběžném pořadí posunul zpět na průběžné třetí místo na úkor Krise Meekea (5. místo, +7,7s).
RZ6 ovládl Sébastien Ogier, druhý čas zajel Elfyn Evans (+0,7s) a třetí byl Thierry Neuville (+1,3s).
RZ7 byla odpoledním průjezdem nejdelší zkoušky soutěže. V nejlepším čase ji zvládl Thierry Neuville, druhý čas zajel Elfyn Evans (+0,8s) a třetí byl Sébastien Ogier (+7,6s). Belgičan s Hyundai se díky této vyhrané zkoušce v průběžném pořadí posunul ze sedmého až na čtvrté místo. Ve stopce řekl, že se chtěl zapojit do boje o čelo. Dani Sordo označil čas Neuvillea za neuvěřitelný. O místo si pohoršil Andreas Mikkelsen (ze šestého na sedmé). Nejvíc se ale propadl Kris Meeke (z průběžně čtvrté pozice na šestou).
Výsledky po RZ7
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. E. Evans - D. Barritt Ford Fiesta WRC 1:09:20,9 - - - 2. O. Tänak - M. Järveoja Ford Fiesta WRC +24,6 3. S. Ogier - J. IngrassiaFord Fiesta WRC +26,8 4. T. Neuville - N. GilsoulHyundai i20 Coupé WRC +10s +37,1 5. J.-M. Latvala - M. Anttila Toyota Yaris WRC +41,9 6. K. Meeke - P. NagleCitroën C3 WRC +42,0 7. A. Mikkelsen - A. JaegerHyundai i20 Coupé WRC +52,0 8. D. Sordo - M. MartíHyundai i20 Coupé WRC +1:13,9 9. H. Paddon - J. KennardHyundai i20 Coupé WRC +1:22,9 10. J. Hänninen - K. LindströmToyota Yaris WRC +1:43,5Průběh páteční dopolední sekce:Letošní Wales Rally GB oficiálně začala už ve čtvrtek večer krátkou superspeciálkou. Tu nejrychleji zvládl Sébastien Ogier, druhý čas zajel Jari-Matti Latvala s Yarisem WRC (+0,4s) a třetí byl Thierry Neuville s i20 Coupé WRC (+0,5s). Jak ale poznamenal ve stopce Seb Ogier - soutěž začíná zítra.
A také v pátek dopoledne našeho času začala. RZ2 zvládl nejlépe Elfyn Evans s Fiestou WRC. Druhý čas zajel Kris Meeke (+3,7s) a třetí byl Sébastien Ogier (+4,2s). Evans tak šel do vedení. Zajímavý komentář měl Hayden Paddon (9. čas, +13,2s), který přiznal, že aby auto zatočilo, tak musel místy používat ruční brzdu i na 5. nebo dokonce i 6. převodový stupeň. Obecně si na fakt, že trať hodně klouže ztěžovalo víc jezdců (Lappi, Meeke, Breen, Sordo, Tänak anebo Ogier). Mimo trať bych chvíli Thierry Neuville (8. čas, +12,6 vteřiny).
RZ3 byla pouze 4,24 km dlouhá zkouška Sweet Lamb. Vyhrál ji Ott Tänak, druhý čas zajel Thierry Neuville (+0,1s) a třetí byl Sébastien Ogier (+0,2s).
To RZ4 byla nejdelším testem soutěže (přes 35 km). Nejrychlejší čas na ní zaznamenal Elfyn Evans, druhý byl Ott Tänak (+4s) a třetí Thierry Neuville (+8,5s). Tänak povyskočil za vedoucího Evanse na průběžné druhé místo a na průběžné třetí místo se díky čtvrtému času za RZ (+9,8s) posunul Kris Meeke. Zajímavý komentář měl v cíli Elfyn Evans, když řekl, že jeho gumy fungují dobře. Ostatní ze špičky (jedoucí narozdíl od Evanse na Michelinech) si stěžují na nedostatečný grip. Jen Neuville řekl, že jeho auto po přenastavení funguje dobře.
Výsledky po RZ4
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. E. Evans - D. Barritt Ford Fiesta WRC 35:23,2 - - - 2. O. Tänak - M. Järveoja Ford Fiesta WRC +6,7 3. K. Meeke - P. NagleCitroën C3 WRC +16,0 4. S. Ogier - J. IngrassiaVolkswagen Polo R WRC +16,4 5. J.-M. Latvala - M. Anttila Toyota Yaris WRC +20,9 6. A. Mikkelsen - A. JaegerHyundai Coupé i20 Coupé WRC +27,4 7. T. Neuville - N. GilsoulHyundai Coupé i20 WRC +10s +29,5 8. D. Sordo - M. MartíHyundai Coupé i20 WRC +38,3 9. H. Paddon - J. KennardHyundai Coupé i20 WRC +42,5 10. J. Hänninen - K. LindströmToyota Yaris WRC +46,9V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.