Povedený začátek své domácí soutěže má za sebou Elfyn Evans. V dnešním skakedownu pilot s Fordem Fiesta WRC zajel jednoznačně nejlepší čas.
Dle některých názorů jde velká část nejrychlejšího času na vrub pneumatikám DMACK, které ve Walesu fungují zvlášť dobře. Shakedown se však jel jen na 3,32 km dlouhém úseku. I tak jej ale Evans zvládl o 2,3 vteřiny rychleji než druhý Dani Sordo. Sébastien Ogier, který měřený úsek projel třikrát a dosáhl sedmého nejlepšího času, může o tomto víkendu v Británii získat svůj pátý jezdecký titul v řadě.
Podle Francouze jsou ale pneumatiky DMACK ve výhodě. "Už dnes ráno bylo vidět, že je tu jasný rozdíl mezi pneumatikami. DMACK se na kompletně soustředil na tuto rally a Elfyn má všechny trumfy ve svých rukou tak, aby zde mohl vyhrát."
Výsledky shakedownu na Wales Rally GB:1. Evans Elfyn / Barritt Daniel Ford Fiesta WRC '17 1:58,1 min.2. Sordo Dani / Martí Marc Hyundai i20 Coupe WRC +2,3 s3. Tänak Ott / Järveoja Martin Ford Fiesta WRC +2,4 s4. Latvala J. / Anttila M. Toyota Yaris WRC +2,5 s5. Neuville Thierry / Gilsoul N. Hyundai i20 Coupe WRC +2,7 s 6. Paddon Hayden / Marshall S. Hyundai i20 Coupe WRC +2,8 s7. Ogier S. / Ingrassia J. Ford Fiesta WRC +3,4 s8. Mikkelsen Andreas / Jæger A. Hyundai i20 Coupe WRC +3,4 s9. Hänninen J. / Lindström K. Toyota Yaris WRC +3,5 s10. Breen Craig / Martin Scott Citroën C3 WRC +3,5 s11. Östberg Mads / Axelsson Emil Ford Fiesta WRC +4,2 s12. Meeke Kris / Nagle Paul Citroën C3 WRC +4,7 s13. Lappi Esapekka / Ferm Janne Toyota Yaris WRC +5 s
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?