Povedený začátek své domácí soutěže má za sebou Elfyn Evans. V dnešním skakedownu pilot s Fordem Fiesta WRC zajel jednoznačně nejlepší čas.
Dle některých názorů jde velká část nejrychlejšího času na vrub pneumatikám DMACK, které ve Walesu fungují zvlášť dobře. Shakedown se však jel jen na 3,32 km dlouhém úseku. I tak jej ale Evans zvládl o 2,3 vteřiny rychleji než druhý Dani Sordo. Sébastien Ogier, který měřený úsek projel třikrát a dosáhl sedmého nejlepšího času, může o tomto víkendu v Británii získat svůj pátý jezdecký titul v řadě.
Podle Francouze jsou ale pneumatiky DMACK ve výhodě. "Už dnes ráno bylo vidět, že je tu jasný rozdíl mezi pneumatikami. DMACK se na kompletně soustředil na tuto rally a Elfyn má všechny trumfy ve svých rukou tak, aby zde mohl vyhrát."
Výsledky shakedownu na Wales Rally GB:1. Evans Elfyn / Barritt Daniel Ford Fiesta WRC '17 1:58,1 min.2. Sordo Dani / Martí Marc Hyundai i20 Coupe WRC +2,3 s3. Tänak Ott / Järveoja Martin Ford Fiesta WRC +2,4 s4. Latvala J. / Anttila M. Toyota Yaris WRC +2,5 s5. Neuville Thierry / Gilsoul N. Hyundai i20 Coupe WRC +2,7 s 6. Paddon Hayden / Marshall S. Hyundai i20 Coupe WRC +2,8 s7. Ogier S. / Ingrassia J. Ford Fiesta WRC +3,4 s8. Mikkelsen Andreas / Jæger A. Hyundai i20 Coupe WRC +3,4 s9. Hänninen J. / Lindström K. Toyota Yaris WRC +3,5 s10. Breen Craig / Martin Scott Citroën C3 WRC +3,5 s11. Östberg Mads / Axelsson Emil Ford Fiesta WRC +4,2 s12. Meeke Kris / Nagle Paul Citroën C3 WRC +4,7 s13. Lappi Esapekka / Ferm Janne Toyota Yaris WRC +5 s
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.