Seriál FIA Zóny Strednej Európy v rely (FIA CEZ) pokračoval uplynulý piatok a sobotu na polostrove Pula v Chorvátsku. Minuloročná víťažná posádka Vlastimil Majerčák/Michaela Vejačková z tímu L Racing nemohla chýbať.
44. Rely Chorvátsko s centrom v romantickom meste Poreč na západnom pobreží Puly privítala skutočne veľké množstvo posádok. Len v triede vozidiel R5 ich bolo bezmála 15. Svoje zastúpenie tu mali značky Ford, Škoda, Hyundai i Peugeot. Vlasto s Miškou si však na Forde Fiesta R5 EVO vybrali veľkú dávku smoly...
Ich účasť poznačilo množstvo defektov a tak sa v priebežnom poradí po 10 rýchlostných skúškach posunuli až na 11. priečku. Bez porúch mohlo všetko vyzerať úplne inak a priebežné časy naznačovali pódiové pozície.
Vlastimil Majerčák: "Odkedy jazdíme s Fiestou, ešte sme nemali defekt, a teraz sme ich mali požehnane... Zo všetkých posádok sme si ich "užili" najviac. Mali sme dokonca zlomený disk a pri dvoch defektoch úplne roztrhalo gumy. Celková bilancia bola štyri gumy a dva disky... Na miestach, kde sa "rezalo", bolo veľa voľných ostrých kameňov, asi tie robili najväčšiu starosť. Rýchlosť sme však mali. Keď som si pozeral a porovnával časy, boli by sme bez defektov tretí. Žiaľ, dokonca i po poslednej skúške sme ešte menili... Počasie však vyšlo, súťaž mala naozaj dobrú atmosféru a bolo tu veľa rôznych vozidiel R5. Čakajú nás teraz už len Košice, ktoré sa pôjdu tiež v rámci FIA CEZ."
43. Rally Košice (19.-22.10.) má už len niekoľko dní do uzávierky prihlášok. I keď je priebežný zoznam prihlásených aj na naše pomery "chudobný", Košice tak či tak rozhodnú o novom Majstrovi Slovenska, ako aj o "majiteľovi" trofeje FIA CEZ za rok 2017.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?