O poriadny rozruch sa postarala v rámci predposledného kola slovenského rally šampionátu posádka slovenského KL Racing Rally Teamu, Tomáš Kukučka – Peter Vejačka, keď dojazdila do cieľa poslednej rýchlostnej skúšky s rovnakým dosiahnutým časom ako ich najbližšia konkurencia.
Dôvodom rozruchu bol čas, ktorý dosiahli na poslednom teste celej súťaže. Po 17,85 kilometra dlhom úseku totiž časomiera zaznamenala na vlas rovnaký čas aký dosiahli ich konkurenti v boji o štvrté miesto. Žiaľ, stratu 1,2 sekundy z predchádzajúceho vývoja situácie sa Tomášovi s Petrom nepodarilo stiahnuť a tak sa museli uspokojiť v cieli s „iba“ piatym miestom absolútneho poradia a štvrtým v rámci triedy 2.
„Musím povedať, že „iba“ piate miesto. Boli sme totiž od štvrtej priečky doslova „na dostrel“. V cieli nás totiž delilo iba 1,2 sekundy. Ale taký je už život, niekedy ozaj rozhoduje aj sekunda a všetko je inak akoby človek chcel. Poďme však vážne. Musím povedať, že celá súťaž bola nesmierne náročná. Rýchlostné skúšky boli nádherné, len príjazd a odjazd z nich bol strašne rozbitý, no podmienky sme mali všetci rovnaké, takže to netreba brať ako sťažovanie. Predposlednou rýchlostkou sme sa s Vlastom Majerčákom rozprávali o tom, že ideme obaja zatiahnuť, ale ani jeden sme neočakávali, že sa nám podarí spraviť na chlp presný čas. Ja som si dokonca sám sebe dal oproti predchádzajúcemu prejazdu štrnásť sekúnd, čo je neskutočné. Škoda tej sekundičky. Ale nevadí. Síce ma to na jednej strane mrzí, na druhej musím povedať, že sme sa nádherne povozili a užili sme si to. Škoda, ráno sme trochu zaspali, ale od Lubeníka sme poriadne nepretekali. Snáď to nabudúce vyjde lepšie,“ povedal Tomáš Kukučka v cieli DeutschMann Rally Trebišov.
V rámci Rally Trebišov sa na tratiach predstavila aj druhá posádka KL Racing Rally Teamu, Pavol Cireň – Pavol Hronec jazdiaca na Renaulte Clio. Tá však už v cieli prvého testu deklarovala nemožnosť radenia niektorých prevodových stupňov. V druhom teste nakoniec z tohto dôvodu súťaž aj ukončila.
„Hneď po štarte do rally som mal problém radiť jednotku a dvojku, neskôr sa k tomu pridala aj päťka šestka. Myslel som, že to je v prevodovke a aby sme autu ešte viac neublížili, rozhodli sme sa aj z dôvodu veľkej časovej straty zo súťaže odstúpiť. Ako sa však nakoniec ukázalo, problém nebol v prevodovke, ale vo vyskočenom tiahle, pričom túto poruchu mechanici v servise odstránili. Škoda, keby sme to boli vedeli, mohli sme pokračovať ďalej,“ opísal poruchu Pavol Cireň.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?