Kukovi s Vejom chýbalo v cieli iba niečo vyše sekundy

Trebišov (SVK)
Trebišov (SVK), foto: Jozef Pisch
Miroslav Majláth 5. září 2017 18:30
Sdílej:

O poriadny rozruch sa postarala v rámci predposledného kola slovenského rally šampionátu posádka slovenského KL Racing Rally Teamu, Tomáš Kukučka – Peter Vejačka, keď dojazdila do cieľa poslednej rýchlostnej skúšky s rovnakým dosiahnutým časom ako ich najbližšia konkurencia.

Dôvodom rozruchu bol čas, ktorý dosiahli na poslednom teste celej súťaže. Po 17,85 kilometra dlhom úseku totiž časomiera zaznamenala na vlas rovnaký čas aký dosiahli ich konkurenti v boji o štvrté miesto. Žiaľ, stratu 1,2 sekundy z predchádzajúceho vývoja situácie sa Tomášovi s Petrom nepodarilo stiahnuť a tak sa museli uspokojiť v cieli s „iba“ piatym miestom absolútneho poradia a štvrtým v rámci triedy 2.

„Musím povedať, že „iba“ piate miesto. Boli sme totiž od štvrtej priečky doslova „na dostrel“. V cieli nás totiž delilo iba 1,2 sekundy. Ale taký je už život, niekedy ozaj rozhoduje aj sekunda a všetko je inak akoby človek chcel. Poďme však vážne. Musím povedať, že celá súťaž bola nesmierne náročná. Rýchlostné skúšky boli nádherné, len príjazd a odjazd z nich bol strašne rozbitý, no podmienky sme mali všetci rovnaké, takže to netreba brať ako sťažovanie. Predposlednou rýchlostkou sme sa s Vlastom Majerčákom rozprávali o tom, že ideme obaja zatiahnuť, ale ani jeden sme neočakávali, že sa nám podarí spraviť na chlp presný čas. Ja som si dokonca sám sebe dal oproti predchádzajúcemu prejazdu štrnásť sekúnd, čo je neskutočné. Škoda tej sekundičky. Ale nevadí. Síce ma to na jednej strane mrzí, na druhej musím povedať, že sme sa nádherne povozili a užili sme si to. Škoda, ráno sme trochu zaspali, ale od Lubeníka sme poriadne nepretekali. Snáď to nabudúce vyjde lepšie,“ povedal Tomáš Kukučka v cieli DeutschMann Rally Trebišov.

V rámci Rally Trebišov sa na tratiach predstavila aj druhá posádka KL Racing Rally Teamu, Pavol Cireň – Pavol Hronec jazdiaca na Renaulte Clio. Tá však už v cieli prvého testu deklarovala nemožnosť radenia niektorých prevodových stupňov. V druhom teste nakoniec z tohto dôvodu súťaž aj ukončila.

„Hneď po štarte do rally som mal problém radiť jednotku a dvojku, neskôr sa k tomu pridala aj päťka šestka. Myslel som, že to je v prevodovke a aby sme autu ešte viac neublížili, rozhodli sme sa aj z dôvodu veľkej časovej straty zo súťaže odstúpiť. Ako sa však nakoniec ukázalo, problém nebol v prevodovke, ale vo vyskočenom tiahle, pričom túto poruchu mechanici v servise odstránili. Škoda, keby sme to boli vedeli, mohli sme pokračovať ďalej,“ opísal poruchu Pavol Cireň.

Stalo se
Novinky
BMW M3 CS Touring (2025)

BMW M3 CS Touring: Bestie na okruh, král rodinných cest

BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.

Novinky ze světa EV
Komentář
Jan Staněk alias Electro Dad

Jan Staněk alias Electro Dad: Život s elektromobilem v zimě

V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.

Český trh
Objevte spolehlivého partnera do terénu s Dajbych4x4

Objevte spolehlivého partnera do terénu s Dajbych4x4

Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.

Novinky ze světa EV
Nová Tesla model Y Juniper (2025)

Nová Tesla model Y Juniper zná české ceny

Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.