Po havárii na rally Lubeník sa vrátila do rally v Trebišove dámska posádka Michaela Debnárová s Luciou Laurincovou plná síl, úsmevu a elánu. Ich návrat aj napriek drobnému problému na trati dopadol na výbornú.
Premiérová súťaž slovenského rally šampionátu sa už od začiatku ukázala ako mimoriadne náročná a nesmierne rýchla. Posádka CS – TRT Rally Sport Michaela Debnárová a Lucia Laurincová do nej nastupovala s vozidlom Renault Clio, pričom ju čakali boje o body v triede 5, v ktorej im pred DeutschMann Rally Trebišov patrila tretia priečka priebežného poradia. Dievčatá museli po predchádzajúcej „rane“ najskôr nájsť v aute pohodu a istotu, a tak im po náročnej súťaži v cieli patrila šiesta priečka v triede. „Musím priznať, že po Lubeníku boli moje myšlienky veľmi zmiešané. Bola to totiž moja prvá rana za tie roky jazdenia a moje jazdecké sebavedomie v momente spadlo na úplné dno. Prvé dva týždne som si nevedela ani len predstaviť, že by som opäť sadla za volant nášho Clia. Chlapci od Minařík Racing nám však auto dali veľmi rýchle do poriadku, navyše ku mne z každej strany prichádzali samé povzbudivé slová, a moja hrdosť mi nedovolila vzdať sa a nedokončiť tohtoročný šampionát. Veď sme predsa bojovníčky :-)
Na štart prvej RS v Trebišove sme išli obe, čiže Lucka a ja s veľkým rešpektom. Nikto z tímu od nás nečakal zázraky a prvé dve rýchlostky sme išli naozaj veľmi opatrne. Druhé kolo už bolo v pohode a vzájomnej dôvere v trojici Ja – Lucka – Clio. Zlepšili sme sa na oboch rýchlostkách o 25 sekúnd a náskok, ktorý sme nechali našim súperom po prvej runde sme celkom slušne stiahli a dostali sme sa na piatu pozíciu v triede. Boli sme odhodlané si túto pozíciu udržať ... no čo čert nechcel, asi uprostred RS5 som začala pociťovať na riadení, že sa niečo deje, do toho prišiel zvuk ako keby sme mali defekt a čím ďalej sa to viac stupňovalo. Spolu s Luckou sme sa narýchlo dohodli, že ak máme defekt, tak zastavím a radšej koleso vymeníme. Nechceli sme totiž opäť poslať naše Clio do dielne Minařík Racing s nejakými ďalšími estetickými nedostatkami. Po odstavení v bezpečnom a prehľadnom úseku sme zistili, že všetky kolesá sú v poriadku. Keďže sme stratili dosť času, rozhodli sme sa na mieste férovo počkať, kým nás predbehnú za nami štartujúce posádky, aby sme ich neobrali o pre nich ešte dôležité sekundy. Do konca RS sa už žiadny problém neprejavil. Ukázalo sa, že nám do kolesa vošiel nejaký protivný kameň, ktorý nám trepal do brzdiča a pri našom zastavení asi vypadol ... Asi to malo byť znamenie, že nepotrebujeme zrýchľovať, ale doviezť naše Clio na rampu celé ...
Náš cieľ sme napriek tomu splnili ... vrátili sme sa naspäť do súťažného auta a našli sme k sebe opäť dôveru a dostali chuť bojovať ďalej.
Opäť najväčšie ďakujem musím poslať mojej Lucke, ktorá dokázala ku mne naspäť sadnúť a fungovať, môjmu Milanovi a CS-TRT Rally Sport za povzbudenie a podporu a poďakovanie v neposlednom rade patrí aj celému Minařík Racing za naše najkrajšie súťažné Clio ...“
Ako vidno, posádka CS – TRT Rally Sportu návrat na rally trate viac, menej bez problémov zvládla, pričom si z Trebišova odviezla veľmi potrebné body do priebežného poradia majstrovstiev. Ďalšia šanca, v tomto prípade na dvojitú porciu bodov bude opäť o mesiac, na Rally Košice, ktoré uzavrú tohtoročný slovenský rally šampionát.
Medzitým sa naše Rally Ladies zúčastnia na ďalšom podujatí Minirally Liptov už tento víkend.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.