Po havárii na rally Lubeník sa vrátila do rally v Trebišove dámska posádka Michaela Debnárová s Luciou Laurincovou plná síl, úsmevu a elánu. Ich návrat aj napriek drobnému problému na trati dopadol na výbornú.
Premiérová súťaž slovenského rally šampionátu sa už od začiatku ukázala ako mimoriadne náročná a nesmierne rýchla. Posádka CS – TRT Rally Sport Michaela Debnárová a Lucia Laurincová do nej nastupovala s vozidlom Renault Clio, pričom ju čakali boje o body v triede 5, v ktorej im pred DeutschMann Rally Trebišov patrila tretia priečka priebežného poradia. Dievčatá museli po predchádzajúcej „rane“ najskôr nájsť v aute pohodu a istotu, a tak im po náročnej súťaži v cieli patrila šiesta priečka v triede. „Musím priznať, že po Lubeníku boli moje myšlienky veľmi zmiešané. Bola to totiž moja prvá rana za tie roky jazdenia a moje jazdecké sebavedomie v momente spadlo na úplné dno. Prvé dva týždne som si nevedela ani len predstaviť, že by som opäť sadla za volant nášho Clia. Chlapci od Minařík Racing nám však auto dali veľmi rýchle do poriadku, navyše ku mne z každej strany prichádzali samé povzbudivé slová, a moja hrdosť mi nedovolila vzdať sa a nedokončiť tohtoročný šampionát. Veď sme predsa bojovníčky :-)
Na štart prvej RS v Trebišove sme išli obe, čiže Lucka a ja s veľkým rešpektom. Nikto z tímu od nás nečakal zázraky a prvé dve rýchlostky sme išli naozaj veľmi opatrne. Druhé kolo už bolo v pohode a vzájomnej dôvere v trojici Ja – Lucka – Clio. Zlepšili sme sa na oboch rýchlostkách o 25 sekúnd a náskok, ktorý sme nechali našim súperom po prvej runde sme celkom slušne stiahli a dostali sme sa na piatu pozíciu v triede. Boli sme odhodlané si túto pozíciu udržať ... no čo čert nechcel, asi uprostred RS5 som začala pociťovať na riadení, že sa niečo deje, do toho prišiel zvuk ako keby sme mali defekt a čím ďalej sa to viac stupňovalo. Spolu s Luckou sme sa narýchlo dohodli, že ak máme defekt, tak zastavím a radšej koleso vymeníme. Nechceli sme totiž opäť poslať naše Clio do dielne Minařík Racing s nejakými ďalšími estetickými nedostatkami. Po odstavení v bezpečnom a prehľadnom úseku sme zistili, že všetky kolesá sú v poriadku. Keďže sme stratili dosť času, rozhodli sme sa na mieste férovo počkať, kým nás predbehnú za nami štartujúce posádky, aby sme ich neobrali o pre nich ešte dôležité sekundy. Do konca RS sa už žiadny problém neprejavil. Ukázalo sa, že nám do kolesa vošiel nejaký protivný kameň, ktorý nám trepal do brzdiča a pri našom zastavení asi vypadol ... Asi to malo byť znamenie, že nepotrebujeme zrýchľovať, ale doviezť naše Clio na rampu celé ...
Náš cieľ sme napriek tomu splnili ... vrátili sme sa naspäť do súťažného auta a našli sme k sebe opäť dôveru a dostali chuť bojovať ďalej.
Opäť najväčšie ďakujem musím poslať mojej Lucke, ktorá dokázala ku mne naspäť sadnúť a fungovať, môjmu Milanovi a CS-TRT Rally Sport za povzbudenie a podporu a poďakovanie v neposlednom rade patrí aj celému Minařík Racing za naše najkrajšie súťažné Clio ...“
Ako vidno, posádka CS – TRT Rally Sportu návrat na rally trate viac, menej bez problémov zvládla, pričom si z Trebišova odviezla veľmi potrebné body do priebežného poradia majstrovstiev. Ďalšia šanca, v tomto prípade na dvojitú porciu bodov bude opäť o mesiac, na Rally Košice, ktoré uzavrú tohtoročný slovenský rally šampionát.
Medzitým sa naše Rally Ladies zúčastnia na ďalšom podujatí Minirally Liptov už tento víkend.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.