Debnárová s Laurincovou perfektne zvládli návrat na rally trate

Rally Hustopeče (CZE)
Rally Hustopeče (CZE), foto: Jan Dušek, RallyZone.cz
Miroslav Majláth 5. září 2017 19:12
Sdílej:

Po havárii na rally Lubeník sa vrátila do rally v Trebišove dámska posádka Michaela Debnárová s Luciou Laurincovou plná síl, úsmevu a elánu. Ich návrat aj napriek drobnému problému na trati dopadol na výbornú.

Premiérová súťaž slovenského rally šampionátu sa už od začiatku ukázala ako mimoriadne náročná a nesmierne rýchla. Posádka CS – TRT Rally Sport Michaela Debnárová a Lucia Laurincová do nej nastupovala s vozidlom Renault Clio, pričom ju čakali boje o body v triede 5, v ktorej im pred DeutschMann Rally Trebišov patrila tretia priečka priebežného poradia. Dievčatá museli po predchádzajúcej „rane“ najskôr nájsť v aute pohodu a istotu, a tak im po náročnej súťaži v cieli patrila šiesta priečka v triede. „Musím priznať, že po Lubeníku boli moje myšlienky veľmi zmiešané. Bola to totiž moja prvá rana za tie roky jazdenia a moje jazdecké sebavedomie v momente spadlo na úplné dno. Prvé dva týždne som si nevedela ani len predstaviť, že by som opäť sadla za volant nášho Clia. Chlapci od Minařík Racing nám však auto dali veľmi rýchle do poriadku, navyše ku mne z každej strany prichádzali samé povzbudivé slová, a moja hrdosť mi nedovolila vzdať sa a nedokončiť tohtoročný šampionát. Veď sme predsa bojovníčky :-)

Na štart prvej RS v Trebišove sme išli obe, čiže Lucka a ja s veľkým rešpektom. Nikto z tímu od nás nečakal zázraky a prvé dve rýchlostky sme išli naozaj veľmi opatrne. Druhé kolo už bolo v pohode a vzájomnej dôvere v trojici Ja – Lucka – Clio. Zlepšili sme sa na oboch rýchlostkách o 25 sekúnd a náskok, ktorý sme nechali našim súperom po prvej runde sme celkom slušne stiahli a dostali sme sa na piatu pozíciu v triede. Boli sme odhodlané si túto pozíciu udržať ... no čo čert nechcel, asi uprostred RS5 som začala pociťovať na riadení, že sa niečo deje, do toho prišiel zvuk ako keby sme mali defekt a čím ďalej sa to viac stupňovalo. Spolu s Luckou sme sa narýchlo dohodli, že ak máme defekt, tak zastavím a radšej koleso vymeníme. Nechceli sme totiž opäť poslať naše Clio do dielne Minařík Racing s nejakými ďalšími estetickými nedostatkami. Po odstavení v bezpečnom a prehľadnom úseku sme zistili, že všetky kolesá sú v poriadku. Keďže sme stratili dosť času, rozhodli sme sa na mieste férovo počkať, kým nás predbehnú za nami štartujúce posádky, aby sme ich neobrali o pre nich ešte dôležité sekundy. Do konca RS sa už žiadny problém neprejavil. Ukázalo sa, že nám do kolesa vošiel nejaký protivný kameň, ktorý nám trepal do brzdiča a pri našom zastavení asi vypadol ... Asi to malo byť znamenie, že nepotrebujeme zrýchľovať, ale doviezť naše Clio na rampu celé ...

Náš cieľ sme napriek tomu splnili ... vrátili sme sa naspäť do súťažného auta a našli sme k sebe opäť dôveru a dostali chuť bojovať ďalej.

Opäť najväčšie ďakujem musím poslať mojej Lucke, ktorá dokázala ku mne naspäť sadnúť a fungovať, môjmu Milanovi a CS-TRT Rally Sport za povzbudenie a podporu a poďakovanie v neposlednom rade patrí aj celému Minařík Racing za naše najkrajšie súťažné Clio ...“

Ako vidno, posádka CS – TRT Rally Sportu návrat na rally trate viac, menej bez problémov zvládla, pričom si z Trebišova odviezla veľmi potrebné body do priebežného poradia majstrovstiev. Ďalšia šanca, v tomto prípade na dvojitú porciu bodov bude opäť o mesiac, na Rally Košice, ktoré uzavrú tohtoročný slovenský rally šampionát.

Medzitým sa naše Rally Ladies zúčastnia na ďalšom podujatí Minirally Liptov už tento víkend.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.