Sébastien Loeb je otevřen možnému návratu za volant Citroënu C3 WRC za účelem dalších testů poté, co nedávno poprvé otestoval speciál WRC specifikace 2017.
Loeb nedávno řídil Citroën C3 WRC na testech v Alsasku, když napřed jezdil na mokrém asfaltu a později na suchém. Francouz měl během tohoto testu najet něco kolem 320 kilometrů v závodním módu. Jak byl s testem vozu spokojen, to si můžete přečíst v následujícím článku.
Když byl Sébastien Loeb dotázán na to, jestli by chtěl testovat znovu, tak francouzskému L’Equipe řekl: "Najíždět kilometry a kilometry na testech není zrovna moc vzrušující. Ale když jsou tu věci, které je potřeba zjistit a vy jste s tím stejným autem nejezdili [posledních] 15 let, pak je to příjemné. Nevidím se v roli, že bych testoval celý rok, ale jednou za čas jeden den, proč ne?"
Loeb byl také potěšen tím, že dokázal navázat na svoji někdejší rychlost, která jej přivezla až k 78 vítězstvím ve WRC, i 5 let po skončení své aktivní rallyové kariéry. "Když jsem jel, tak jsem měl pocit, že se nic nezměnilo a já jsem stále stejně rychlý. Ale moje motivace [k tomuto testu] byla najít potenciál těchto nových aut a musím připustit, že jsem nečekal tak velký rozdíl v rychlosti v zatáčkách a za sucha," dodal Loeb.
Šéf týmu Citroën, Yves Matton, byl spokojen s přínosem Loeba k rozvoji C3 WRC před Rally Deutschland, což je soutěž, kterou Loeb v minulosti vyhrál už 10 krát. Dále Matton podtrhl důležitost těchto testů před soutěží. "V přípravě na tuto soutěž jsme podnikli jeden z nejintenzivnějších testovacích programů v historii Citroën Racingu. Během prvních šesti dnů nominovaní jezdci jezdili na třech typech různých podkladů, se kterými se setkají na soutěži. Všichni byli s odvedenou prací spokojeni. Sébastien Loeb pak přidal další dodatečný den práce."
"Prudký déšť, který byl ráno, nebyl ideální, ale pomohl nám, abychom získali cenné informace o jízdě za takto specifických podmínek. Za sucha se Sebovy dojmy shodovali s těmi, co měl Kris [Meeke], Craig [Breen] a Andreas [Mikkelsen] a srovnali jsme rozdílnou technickou zpětnou vazbu. Vše, zdá se, konzistentně pokračuje v nastoleném směru z Tour de Corse, kde jsme ukázali, jak konkurenceschopná C3 WRC na asfaltu je," zakončil Matton.
Jak jsme vás již informovali, po testu Loeba se vyrojila spousta spekulací ohledně jeho možného návratu do WRC. Jeho hlavní rival v bojích o titul z dob závodění ve WRC, Marcus Grönholm, si ale nemyslí, že by se k podobnému kroku schylovalo. "Byl bych velmi překvapen, kdyby se vrátil zpět, nemyslím si. Konkurence je teď hodně velká a on chce vyhrávat, což není tak lehké. Ne, nemyslím si, že se vrátí."
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?