Loeb je otevřen více testům s Citroënem C3 WRC v průběhu roku 2017

Loeb býval mistrem svého řemesla, dokázal by na svoje výsledky navázat?
Loeb býval mistrem svého řemesla, dokázal by na svoje výsledky navázat?, foto: Citroën Sport
-haj 17. srpna 2017 19:24
Sdílej:

Sébastien Loeb je otevřen možnému návratu za volant Citroënu C3 WRC za účelem dalších testů poté, co nedávno poprvé otestoval speciál WRC specifikace 2017.

Loeb nedávno řídil Citroën C3 WRC na testech v Alsasku, když napřed jezdil na mokrém asfaltu a později na suchém. Francouz měl během tohoto testu najet něco kolem 320 kilometrů v závodním módu. Jak byl s testem vozu spokojen, to si můžete přečíst v následujícím článku.

Když byl Sébastien Loeb dotázán na to, jestli by chtěl testovat znovu, tak francouzskému L’Equipe řekl: "Najíždět kilometry a kilometry na testech není zrovna moc vzrušující. Ale když jsou tu věci, které je potřeba zjistit a vy jste s tím stejným autem nejezdili [posledních] 15 let, pak je to příjemné. Nevidím se v roli, že bych testoval celý rok, ale jednou za čas jeden den, proč ne?" 

Loeb byl také potěšen tím, že dokázal navázat na svoji někdejší rychlost, která jej přivezla až k 78 vítězstvím ve WRC, i 5 let po skončení své aktivní rallyové kariéry. "Když jsem jel, tak jsem měl pocit, že se nic nezměnilo a já jsem stále stejně rychlý. Ale moje motivace [k tomuto testu] byla najít potenciál těchto nových aut a musím připustit, že jsem nečekal tak velký rozdíl v rychlosti v zatáčkách a za sucha," dodal Loeb.

Šéf týmu Citroën, Yves Matton, byl spokojen s přínosem Loeba k rozvoji C3 WRC před Rally Deutschland, což je soutěž, kterou Loeb v minulosti vyhrál už 10 krát. Dále Matton podtrhl důležitost těchto testů před soutěží. "V přípravě na tuto soutěž jsme podnikli jeden z nejintenzivnějších testovacích programů v historii Citroën Racingu. Během prvních šesti dnů nominovaní jezdci jezdili na třech typech různých podkladů, se kterými se setkají na soutěži. Všichni byli s odvedenou prací spokojeni. Sébastien Loeb pak přidal další dodatečný den práce."

"Prudký déšť, který byl ráno, nebyl ideální, ale pomohl nám, abychom získali cenné informace o jízdě za takto specifických podmínek. Za sucha se Sebovy dojmy shodovali s těmi, co měl Kris [Meeke], Craig [Breen] a Andreas [Mikkelsen] a srovnali jsme rozdílnou technickou zpětnou vazbu. Vše, zdá se, konzistentně pokračuje v nastoleném směru z Tour de Corse, kde jsme ukázali, jak konkurenceschopná C3 WRC na asfaltu je," zakončil Matton.

Jak jsme vás již informovali, po testu Loeba se vyrojila spousta spekulací ohledně jeho možného návratu do WRC. Jeho hlavní rival v bojích o titul z dob závodění ve WRC, Marcus Grönholm, si ale nemyslí, že by se k podobnému kroku schylovalo. "Byl bych velmi překvapen, kdyby se vrátil zpět, nemyslím si. Konkurence je teď hodně velká a on chce vyhrávat, což není tak lehké. Ne, nemyslím si, že se vrátí."

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.