Sébastien Loeb je otevřen možnému návratu za volant Citroënu C3 WRC za účelem dalších testů poté, co nedávno poprvé otestoval speciál WRC specifikace 2017.
Loeb nedávno řídil Citroën C3 WRC na testech v Alsasku, když napřed jezdil na mokrém asfaltu a později na suchém. Francouz měl během tohoto testu najet něco kolem 320 kilometrů v závodním módu. Jak byl s testem vozu spokojen, to si můžete přečíst v následujícím článku.
Když byl Sébastien Loeb dotázán na to, jestli by chtěl testovat znovu, tak francouzskému L’Equipe řekl: "Najíždět kilometry a kilometry na testech není zrovna moc vzrušující. Ale když jsou tu věci, které je potřeba zjistit a vy jste s tím stejným autem nejezdili [posledních] 15 let, pak je to příjemné. Nevidím se v roli, že bych testoval celý rok, ale jednou za čas jeden den, proč ne?"
Loeb byl také potěšen tím, že dokázal navázat na svoji někdejší rychlost, která jej přivezla až k 78 vítězstvím ve WRC, i 5 let po skončení své aktivní rallyové kariéry. "Když jsem jel, tak jsem měl pocit, že se nic nezměnilo a já jsem stále stejně rychlý. Ale moje motivace [k tomuto testu] byla najít potenciál těchto nových aut a musím připustit, že jsem nečekal tak velký rozdíl v rychlosti v zatáčkách a za sucha," dodal Loeb.
Šéf týmu Citroën, Yves Matton, byl spokojen s přínosem Loeba k rozvoji C3 WRC před Rally Deutschland, což je soutěž, kterou Loeb v minulosti vyhrál už 10 krát. Dále Matton podtrhl důležitost těchto testů před soutěží. "V přípravě na tuto soutěž jsme podnikli jeden z nejintenzivnějších testovacích programů v historii Citroën Racingu. Během prvních šesti dnů nominovaní jezdci jezdili na třech typech různých podkladů, se kterými se setkají na soutěži. Všichni byli s odvedenou prací spokojeni. Sébastien Loeb pak přidal další dodatečný den práce."
"Prudký déšť, který byl ráno, nebyl ideální, ale pomohl nám, abychom získali cenné informace o jízdě za takto specifických podmínek. Za sucha se Sebovy dojmy shodovali s těmi, co měl Kris [Meeke], Craig [Breen] a Andreas [Mikkelsen] a srovnali jsme rozdílnou technickou zpětnou vazbu. Vše, zdá se, konzistentně pokračuje v nastoleném směru z Tour de Corse, kde jsme ukázali, jak konkurenceschopná C3 WRC na asfaltu je," zakončil Matton.
Jak jsme vás již informovali, po testu Loeba se vyrojila spousta spekulací ohledně jeho možného návratu do WRC. Jeho hlavní rival v bojích o titul z dob závodění ve WRC, Marcus Grönholm, si ale nemyslí, že by se k podobnému kroku schylovalo. "Byl bych velmi překvapen, kdyby se vrátil zpět, nemyslím si. Konkurence je teď hodně velká a on chce vyhrávat, což není tak lehké. Ne, nemyslím si, že se vrátí."
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?