Sébastien Loeb je otevřen možnému návratu za volant Citroënu C3 WRC za účelem dalších testů poté, co nedávno poprvé otestoval speciál WRC specifikace 2017.
Loeb nedávno řídil Citroën C3 WRC na testech v Alsasku, když napřed jezdil na mokrém asfaltu a později na suchém. Francouz měl během tohoto testu najet něco kolem 320 kilometrů v závodním módu. Jak byl s testem vozu spokojen, to si můžete přečíst v následujícím článku.
Když byl Sébastien Loeb dotázán na to, jestli by chtěl testovat znovu, tak francouzskému L’Equipe řekl: "Najíždět kilometry a kilometry na testech není zrovna moc vzrušující. Ale když jsou tu věci, které je potřeba zjistit a vy jste s tím stejným autem nejezdili [posledních] 15 let, pak je to příjemné. Nevidím se v roli, že bych testoval celý rok, ale jednou za čas jeden den, proč ne?"
Loeb byl také potěšen tím, že dokázal navázat na svoji někdejší rychlost, která jej přivezla až k 78 vítězstvím ve WRC, i 5 let po skončení své aktivní rallyové kariéry. "Když jsem jel, tak jsem měl pocit, že se nic nezměnilo a já jsem stále stejně rychlý. Ale moje motivace [k tomuto testu] byla najít potenciál těchto nových aut a musím připustit, že jsem nečekal tak velký rozdíl v rychlosti v zatáčkách a za sucha," dodal Loeb.
Šéf týmu Citroën, Yves Matton, byl spokojen s přínosem Loeba k rozvoji C3 WRC před Rally Deutschland, což je soutěž, kterou Loeb v minulosti vyhrál už 10 krát. Dále Matton podtrhl důležitost těchto testů před soutěží. "V přípravě na tuto soutěž jsme podnikli jeden z nejintenzivnějších testovacích programů v historii Citroën Racingu. Během prvních šesti dnů nominovaní jezdci jezdili na třech typech různých podkladů, se kterými se setkají na soutěži. Všichni byli s odvedenou prací spokojeni. Sébastien Loeb pak přidal další dodatečný den práce."
"Prudký déšť, který byl ráno, nebyl ideální, ale pomohl nám, abychom získali cenné informace o jízdě za takto specifických podmínek. Za sucha se Sebovy dojmy shodovali s těmi, co měl Kris [Meeke], Craig [Breen] a Andreas [Mikkelsen] a srovnali jsme rozdílnou technickou zpětnou vazbu. Vše, zdá se, konzistentně pokračuje v nastoleném směru z Tour de Corse, kde jsme ukázali, jak konkurenceschopná C3 WRC na asfaltu je," zakončil Matton.
Jak jsme vás již informovali, po testu Loeba se vyrojila spousta spekulací ohledně jeho možného návratu do WRC. Jeho hlavní rival v bojích o titul z dob závodění ve WRC, Marcus Grönholm, si ale nemyslí, že by se k podobnému kroku schylovalo. "Byl bych velmi překvapen, kdyby se vrátil zpět, nemyslím si. Konkurence je teď hodně velká a on chce vyhrávat, což není tak lehké. Ne, nemyslím si, že se vrátí."
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.