Sébastien Loeb je otevřen možnému návratu za volant Citroënu C3 WRC za účelem dalších testů poté, co nedávno poprvé otestoval speciál WRC specifikace 2017.
Loeb nedávno řídil Citroën C3 WRC na testech v Alsasku, když napřed jezdil na mokrém asfaltu a později na suchém. Francouz měl během tohoto testu najet něco kolem 320 kilometrů v závodním módu. Jak byl s testem vozu spokojen, to si můžete přečíst v následujícím článku.
Když byl Sébastien Loeb dotázán na to, jestli by chtěl testovat znovu, tak francouzskému L’Equipe řekl: "Najíždět kilometry a kilometry na testech není zrovna moc vzrušující. Ale když jsou tu věci, které je potřeba zjistit a vy jste s tím stejným autem nejezdili [posledních] 15 let, pak je to příjemné. Nevidím se v roli, že bych testoval celý rok, ale jednou za čas jeden den, proč ne?"
Loeb byl také potěšen tím, že dokázal navázat na svoji někdejší rychlost, která jej přivezla až k 78 vítězstvím ve WRC, i 5 let po skončení své aktivní rallyové kariéry. "Když jsem jel, tak jsem měl pocit, že se nic nezměnilo a já jsem stále stejně rychlý. Ale moje motivace [k tomuto testu] byla najít potenciál těchto nových aut a musím připustit, že jsem nečekal tak velký rozdíl v rychlosti v zatáčkách a za sucha," dodal Loeb.
Šéf týmu Citroën, Yves Matton, byl spokojen s přínosem Loeba k rozvoji C3 WRC před Rally Deutschland, což je soutěž, kterou Loeb v minulosti vyhrál už 10 krát. Dále Matton podtrhl důležitost těchto testů před soutěží. "V přípravě na tuto soutěž jsme podnikli jeden z nejintenzivnějších testovacích programů v historii Citroën Racingu. Během prvních šesti dnů nominovaní jezdci jezdili na třech typech různých podkladů, se kterými se setkají na soutěži. Všichni byli s odvedenou prací spokojeni. Sébastien Loeb pak přidal další dodatečný den práce."
"Prudký déšť, který byl ráno, nebyl ideální, ale pomohl nám, abychom získali cenné informace o jízdě za takto specifických podmínek. Za sucha se Sebovy dojmy shodovali s těmi, co měl Kris [Meeke], Craig [Breen] a Andreas [Mikkelsen] a srovnali jsme rozdílnou technickou zpětnou vazbu. Vše, zdá se, konzistentně pokračuje v nastoleném směru z Tour de Corse, kde jsme ukázali, jak konkurenceschopná C3 WRC na asfaltu je," zakončil Matton.
Jak jsme vás již informovali, po testu Loeba se vyrojila spousta spekulací ohledně jeho možného návratu do WRC. Jeho hlavní rival v bojích o titul z dob závodění ve WRC, Marcus Grönholm, si ale nemyslí, že by se k podobnému kroku schylovalo. "Byl bych velmi překvapen, kdyby se vrátil zpět, nemyslím si. Konkurence je teď hodně velká a on chce vyhrávat, což není tak lehké. Ne, nemyslím si, že se vrátí."
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.