Pontus Tidemand může už v Německu získat titul ve WRC2. Když na nadcházející Německé rally dojede některý z týmových vozů nejhůře na pátém místě, bude mít ŠKODA Motorsport zajištěný titul v hodnocení konstruktérů
Šéf ŠKODA Motorsport Michal Hrabánek: „Pontus ukázal, že může být dalším šampionem kategorie WRC 2.“
Posádky týmu ŠKODA Motorsport ve složení Pontus Tidemand/Jonas Andersson (S/S) a Jan Kopecký/Pavel Dresler (CZ/CZ) jsou považovány za favority nadcházející (17.–20. srpna 2017) Německé rally (ADAC Rallye Deutschland) v kategorii WRC 2. Když se podaří některému z továrních jezdců dojet na páté a lepší pozici, stane se ŠKODA Motorsport s předstihem vítězem hodnocení konstruktérů mistrovství světa v rally kategorie WRC 2. Navíc si zde může Pontus Tidemand i nasadit korunu pro nejlepšího jezdce kategorie WRC 2. Aby se tak stalo, musí dojet na čtvrté nebo lepší pozici a jeho soupeř Teemu Suninen nesmí v dané kategorii zvítězit.
„Pontus díky letošním čtyřem vítězstvím a jednomu druhému místu dokázal, že může být novým šampiónem kategorie WRC 2. Aby tento titul získal s předstihem již na Německé rally, stačí mu k tomu malá dávka štěstí,“ říká Michal Hrabánek, šéf ŠKODA Motorsport.
Německá rally je desátým podnikem mistrovství světa v rally 2017 a je rozdělena na 21 rozmanitých rychlostních zkoušek s asfaltovým povrchem. V pátek (18. srpna) na týmy budou čekat náročné úzké silničky s bezpočtem vraceček ve vinařské oblasti v okolí řeky Mosel. V sobotu (19. srpna) se pojede v legendárním vojenském prostoru Baumholder, kde budou rychlostní zkoušky tvořeny rychlými úseky na rozbitých betonových cestách pro tanky. Jsou extrémně náročné na opotřebení pneumatik, mají kluzký povrch a jsou lemovány velkými kameny, které při kolizi dokáží automobil spolehlivě zastavit. V neděli (20. srpna) se rally přesune na sever Sárska, kde se bude soutěžit na rychlých a hladkých okresních silnicích v okolí servisní zóny Bostalsee.
Na těchto rychlých asfaltových zkouškách může být s předstihem korunován nový mistr světa v rally kategorie WRC 2. Součástí mistrovství světa v rally je 13 podniků, týmy registrované v kategorii WRC 2 se musí zúčastnit nejméně sedmi soutěží, z nichž se ale do celkového výsledku započítává šest nejlepších výsledků. Mezi uvedenými sedmi povinnými soutěžemi ve WRC 2 musí vždy být trojice podniků: Portugalsko, Německo a Velká Británie. V případě, že šotolinový specialista Pontus Tidemand v Německu zvítězí, stane se s předstihem mistrem světa své kategorie. Pokud by vyhrál jeho hlavní rival Teemu Suninen, stačí, aby Tidemand dojel nejhůře čtvrtý.
Až do tohoto okamžiku ŠKODA v kategorii WRC 2 vyhrála bez přerušení ve dvanácti posledních odjetých soutěžích. Tato vítězná řada začala v říjnu 2016 na Španělské rally. Všech devět letošních odjetých soutěží v kategorii WRC 2 vyhrál některý z týmů používajících vůz ŠKODA FABIA R5, který je díky tomu nejúspěšnějším vozem své kategorie. Také na Německé rally bude ŠKODA FABIA R5 se sedmi startujícími vozy nejčastěji zastoupeným vozem kategorie WRC 2. Další dva vozy ŠKODA FABIA nejsou registrovány v kategorii WRC 2, ale účastní se třídy RC 2.
Věděli jste, že…
Německá rally se poprvé jela v roce 1982 jako součást mistrovství Evropy? Německá rally se stala součástí mistrovství světa v roce 2002 potom, co se o rok předtím spojila s Hunsrück rally? měnící se, převážně asfaltový, povrch rychlostních zkoušek vyžaduje odpovídající kompromisy v nastavení podvozku? v ročníku 2017 se hlavní místo konání rally a servisní zóna přesunuly z historického románského města Trier do prázdninového regionu Bostalsee ve spolkové zemi Sársko?Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.