Náctiletý Rovanperä je blízko podpisu smlouvy s M-Sportem. Ta by mu zaručovala starty v roce 2018 v britském šampionátu a ve WRC2 v barvách týmu Malcolma Wilsona. 16 letý mladík, který již získal podporu od Red Bullu, jezdil s Fordem od M-Sportu minulý týden v testovacím areálu Greystoke forest.
Kalle Rovanperä si udělá řidičák ke svým 17 letům, tedy 1. října. O 26 dní později již by mohl startovat v MS v Rally Wales GB. Do té doby by měl pokračovat v programech ve Finsku, Lotyšsku (v obou zemích jezdí s Fabii R5 týmu Toniho Gardemeistera) a Itálii (jezdí s Peugeotem 208 T16 FPF Sport). Jeho manažer, Timo Jouhki, se nechal slyšet, že M-Sport je favoritem pokud jde o Britskou rally a další program.
"Pro příští rok máme několik možností a stále jednáme s různými lidmi. Ale myslím si, že je docela pravděpodobné, že Kalle bude letos ve Walesu ve Fiestě a stejně tak i příští rok," řekl Jouhki pro 'Motorsport.com'. I když by měl sezonu 2018 absolvovat ve voze R5, u M-Sportu není vyloučené ani testování vozu WRC.
"Nemám žádné pochybnosti o tom, že Kalle je připraven pro WRC už teď. Kdyby mi někdo zavolal a řekl, že chce, aby jel hned s WRC a ne s R5, tak bych s tím neměl žádný problém. Znám ho dobře a vím na jaké je úrovni - mám dobré zkušenosti s odhadem mladých jezdců. Ale Kalle se bude příští rok učit soutěže, takže R5 je pro to dobrá," pokračuje Jouhki.
"Co také potřebujeme, to jsou zkušenosti a kilometry ve WRC," zakončil Jouhki, který je známým manažerem mladých finských jezdců (dříve se staral například o Hirvonena nebo Latvalu, aktuálně má pod sebou Teemu Suninena). Mladý Rovanperä (jeho otec byl továrním jezdcem např.: Seatu nebo Peugeotu zkraje tisiciletí) velmi zaujal Malcolma Wilsona zvláště svoji technickou znalostí vozu.
"Je jasné, že bychom rádi viděli Kalleho v jednom z našich vozů ve Walesu a v příštím roce v GB šampionátu a MS. Snažíme se dát něco dohromady. Je zřejmě nejvíce skloňovaným mladým pilotem rally současnosti, proto by bylo dobré mít ho ve svém autě. Je zřejmé, že je velmi, opravdu velmi, talentovaný," chválí mladého Fina Wilson.
"Je pravdou, že s Malcolmem mám výborné zkušenosti z minulosti a také nás spojuje dobré přátelství," přiznal Jouhki. Proto by byl přestup do M-Sportu pro mladého Rovanperu "velmi přirozený". Jeho otec, Harri, jezdil pro M-Sport v britském šampionátu v roce 1996, pak ale přijal nabídku Seatu.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.