Náctiletý Rovanperä je blízko podpisu smlouvy s M-Sportem. Ta by mu zaručovala starty v roce 2018 v britském šampionátu a ve WRC2 v barvách týmu Malcolma Wilsona. 16 letý mladík, který již získal podporu od Red Bullu, jezdil s Fordem od M-Sportu minulý týden v testovacím areálu Greystoke forest.
Kalle Rovanperä si udělá řidičák ke svým 17 letům, tedy 1. října. O 26 dní později již by mohl startovat v MS v Rally Wales GB. Do té doby by měl pokračovat v programech ve Finsku, Lotyšsku (v obou zemích jezdí s Fabii R5 týmu Toniho Gardemeistera) a Itálii (jezdí s Peugeotem 208 T16 FPF Sport). Jeho manažer, Timo Jouhki, se nechal slyšet, že M-Sport je favoritem pokud jde o Britskou rally a další program.
"Pro příští rok máme několik možností a stále jednáme s různými lidmi. Ale myslím si, že je docela pravděpodobné, že Kalle bude letos ve Walesu ve Fiestě a stejně tak i příští rok," řekl Jouhki pro 'Motorsport.com'. I když by měl sezonu 2018 absolvovat ve voze R5, u M-Sportu není vyloučené ani testování vozu WRC.
"Nemám žádné pochybnosti o tom, že Kalle je připraven pro WRC už teď. Kdyby mi někdo zavolal a řekl, že chce, aby jel hned s WRC a ne s R5, tak bych s tím neměl žádný problém. Znám ho dobře a vím na jaké je úrovni - mám dobré zkušenosti s odhadem mladých jezdců. Ale Kalle se bude příští rok učit soutěže, takže R5 je pro to dobrá," pokračuje Jouhki.
"Co také potřebujeme, to jsou zkušenosti a kilometry ve WRC," zakončil Jouhki, který je známým manažerem mladých finských jezdců (dříve se staral například o Hirvonena nebo Latvalu, aktuálně má pod sebou Teemu Suninena). Mladý Rovanperä (jeho otec byl továrním jezdcem např.: Seatu nebo Peugeotu zkraje tisiciletí) velmi zaujal Malcolma Wilsona zvláště svoji technickou znalostí vozu.
"Je jasné, že bychom rádi viděli Kalleho v jednom z našich vozů ve Walesu a v příštím roce v GB šampionátu a MS. Snažíme se dát něco dohromady. Je zřejmě nejvíce skloňovaným mladým pilotem rally současnosti, proto by bylo dobré mít ho ve svém autě. Je zřejmé, že je velmi, opravdu velmi, talentovaný," chválí mladého Fina Wilson.
"Je pravdou, že s Malcolmem mám výborné zkušenosti z minulosti a také nás spojuje dobré přátelství," přiznal Jouhki. Proto by byl přestup do M-Sportu pro mladého Rovanperu "velmi přirozený". Jeho otec, Harri, jezdil pro M-Sport v britském šampionátu v roce 1996, pak ale přijal nabídku Seatu.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.