Toyota a Hyundai mají zájem o podpis smlouvy s Evansem pro rok 2018

Posádka Evans - Barritt letos již na dvou soutěžích zanechala opravdu velmi dobrý dojem
Posádka Evans - Barritt letos již na dvou soutěžích zanechala opravdu velmi dobrý dojem, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
-haj 14. srpna 2017 22:06
Sdílej:

Druhé místa Elfyna Evanse na Rally Finland, zdá se, ještě více upevnilo jeho pozici na jezdeckém trhu pro sezonu 2018.

Malcolm Wilson, šéf M-Sportu, sice trvá na tom, že Elfyn Evans má s jeho týmem jasnou smlouvu i na rok 2018. To ale nezabránilo týmům Toyota a Hyundai v tom, aby ukázaly svůj zájem o tohoto pilota. Naposledy svým druhým místem z Finska ukázal, že na boje ve špičce opravdu má. Navíc připomeňme jeho prohrané vítězství v Argentině o pouhých 0,7 vteřiny. 

Ačkoliv tímto výkonem ve Finsku zmařil šance ve Finsku bázovaného továrního týmu Toyota na premiérový double, tak šéf Toyota Gazoo Racing, Tommi Mäkinen, přiznal, že na něj udělalo dojem, co během roku Elfyn Evans předvedl. "Byla to [Finsko] od něj velmi dobrá jízda. Bude zajímavé sledovat, jak bude jezdit příští rok.

O mladé kluky, kteří jsou schopni zajíždět takové výsledky, je vždy zájem. Bylo by zajímavé promluvit si o příštím roce," řekl Tommi Mäkinen. Přestože Juho Hänninen získal ve Finsku třetí místo, má se obecně za to, že se s ním Toyota pro příští rok rozloučí. Tommi však k budoucí sezoně říká: "Na příštím roce stále pracujeme, nic není rozhodnuté."

"Musíme si promluvit s japonskou stranou, co by si příští rok představovali. Poté budeme vědět víc," zakončil Fin. Ten však po očku sleduje celou trojici jezdců M-Sportu - zájem by měl i Otta Tänaka a Sébastiena Ogiera. Malcolmu Wilsonovi je jasné, že udržet Ogiera bude, vzhledem k jeho finanční situaci, velmi těžké.

Ovšem do Tänaka a Evanse už investoval tolik prostředků, že je málo pravděpodobné, že by je nechal jít. "Elfyn nikam nepůjde. Jak říkám každému, ideálním scénářem pro příští rok je z mého pohledu udržet všechny tři jezdce. Výkon Elfyna ve Finsku mě hodně zaujal. Všichni víme, jak jsou zde Finové rychlí," chválí svého svěřence Malcolm Wilson. 

"Elfyn navíc ukázal také odhodlání - v pátek to byl velmi těžký den, ale dokázal se vrátit. Navíc je třeba si uvědomit, že svůj výkon podal i přes chybějící předsoutěžní test [Ogier během něj havaroval a zničil vůz]," zakončil šéf M-Sportu. My jen poukažme na to, že Evans letos vyhrál víc měřených testů, než třeba Ogier.

Ve Finsku se navíc servisní zónou nesly zvěsti o tom, že Elfyn Evans míří jako náhrada Daniho Sorda do Hyundai. Korejský tým už byl jednou blízko podpisu smlouvy s Welšanem. Měl pro ně jezdit v případě, že by Thierry Neuville před touto sezonou býval odešel k jiné značce. Michel Nandan ale odmítl spekulace s tím, že i příští rok pojede se stejnou sestavou.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.