Druhé místa Elfyna Evanse na Rally Finland, zdá se, ještě více upevnilo jeho pozici na jezdeckém trhu pro sezonu 2018.
Malcolm Wilson, šéf M-Sportu, sice trvá na tom, že Elfyn Evans má s jeho týmem jasnou smlouvu i na rok 2018. To ale nezabránilo týmům Toyota a Hyundai v tom, aby ukázaly svůj zájem o tohoto pilota. Naposledy svým druhým místem z Finska ukázal, že na boje ve špičce opravdu má. Navíc připomeňme jeho prohrané vítězství v Argentině o pouhých 0,7 vteřiny.
Ačkoliv tímto výkonem ve Finsku zmařil šance ve Finsku bázovaného továrního týmu Toyota na premiérový double, tak šéf Toyota Gazoo Racing, Tommi Mäkinen, přiznal, že na něj udělalo dojem, co během roku Elfyn Evans předvedl. "Byla to [Finsko] od něj velmi dobrá jízda. Bude zajímavé sledovat, jak bude jezdit příští rok.
O mladé kluky, kteří jsou schopni zajíždět takové výsledky, je vždy zájem. Bylo by zajímavé promluvit si o příštím roce," řekl Tommi Mäkinen. Přestože Juho Hänninen získal ve Finsku třetí místo, má se obecně za to, že se s ním Toyota pro příští rok rozloučí. Tommi však k budoucí sezoně říká: "Na příštím roce stále pracujeme, nic není rozhodnuté."
"Musíme si promluvit s japonskou stranou, co by si příští rok představovali. Poté budeme vědět víc," zakončil Fin. Ten však po očku sleduje celou trojici jezdců M-Sportu - zájem by měl i Otta Tänaka a Sébastiena Ogiera. Malcolmu Wilsonovi je jasné, že udržet Ogiera bude, vzhledem k jeho finanční situaci, velmi těžké.
Ovšem do Tänaka a Evanse už investoval tolik prostředků, že je málo pravděpodobné, že by je nechal jít. "Elfyn nikam nepůjde. Jak říkám každému, ideálním scénářem pro příští rok je z mého pohledu udržet všechny tři jezdce. Výkon Elfyna ve Finsku mě hodně zaujal. Všichni víme, jak jsou zde Finové rychlí," chválí svého svěřence Malcolm Wilson.
"Elfyn navíc ukázal také odhodlání - v pátek to byl velmi těžký den, ale dokázal se vrátit. Navíc je třeba si uvědomit, že svůj výkon podal i přes chybějící předsoutěžní test [Ogier během něj havaroval a zničil vůz]," zakončil šéf M-Sportu. My jen poukažme na to, že Evans letos vyhrál víc měřených testů, než třeba Ogier.
Ve Finsku se navíc servisní zónou nesly zvěsti o tom, že Elfyn Evans míří jako náhrada Daniho Sorda do Hyundai. Korejský tým už byl jednou blízko podpisu smlouvy s Welšanem. Měl pro ně jezdit v případě, že by Thierry Neuville před touto sezonou býval odešel k jiné značce. Michel Nandan ale odmítl spekulace s tím, že i příští rok pojede se stejnou sestavou.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.