Druhé místa Elfyna Evanse na Rally Finland, zdá se, ještě více upevnilo jeho pozici na jezdeckém trhu pro sezonu 2018.
Malcolm Wilson, šéf M-Sportu, sice trvá na tom, že Elfyn Evans má s jeho týmem jasnou smlouvu i na rok 2018. To ale nezabránilo týmům Toyota a Hyundai v tom, aby ukázaly svůj zájem o tohoto pilota. Naposledy svým druhým místem z Finska ukázal, že na boje ve špičce opravdu má. Navíc připomeňme jeho prohrané vítězství v Argentině o pouhých 0,7 vteřiny.
Ačkoliv tímto výkonem ve Finsku zmařil šance ve Finsku bázovaného továrního týmu Toyota na premiérový double, tak šéf Toyota Gazoo Racing, Tommi Mäkinen, přiznal, že na něj udělalo dojem, co během roku Elfyn Evans předvedl. "Byla to [Finsko] od něj velmi dobrá jízda. Bude zajímavé sledovat, jak bude jezdit příští rok.
O mladé kluky, kteří jsou schopni zajíždět takové výsledky, je vždy zájem. Bylo by zajímavé promluvit si o příštím roce," řekl Tommi Mäkinen. Přestože Juho Hänninen získal ve Finsku třetí místo, má se obecně za to, že se s ním Toyota pro příští rok rozloučí. Tommi však k budoucí sezoně říká: "Na příštím roce stále pracujeme, nic není rozhodnuté."
"Musíme si promluvit s japonskou stranou, co by si příští rok představovali. Poté budeme vědět víc," zakončil Fin. Ten však po očku sleduje celou trojici jezdců M-Sportu - zájem by měl i Otta Tänaka a Sébastiena Ogiera. Malcolmu Wilsonovi je jasné, že udržet Ogiera bude, vzhledem k jeho finanční situaci, velmi těžké.
Ovšem do Tänaka a Evanse už investoval tolik prostředků, že je málo pravděpodobné, že by je nechal jít. "Elfyn nikam nepůjde. Jak říkám každému, ideálním scénářem pro příští rok je z mého pohledu udržet všechny tři jezdce. Výkon Elfyna ve Finsku mě hodně zaujal. Všichni víme, jak jsou zde Finové rychlí," chválí svého svěřence Malcolm Wilson.
"Elfyn navíc ukázal také odhodlání - v pátek to byl velmi těžký den, ale dokázal se vrátit. Navíc je třeba si uvědomit, že svůj výkon podal i přes chybějící předsoutěžní test [Ogier během něj havaroval a zničil vůz]," zakončil šéf M-Sportu. My jen poukažme na to, že Evans letos vyhrál víc měřených testů, než třeba Ogier.
Ve Finsku se navíc servisní zónou nesly zvěsti o tom, že Elfyn Evans míří jako náhrada Daniho Sorda do Hyundai. Korejský tým už byl jednou blízko podpisu smlouvy s Welšanem. Měl pro ně jezdit v případě, že by Thierry Neuville před touto sezonou býval odešel k jiné značce. Michel Nandan ale odmítl spekulace s tím, že i příští rok pojede se stejnou sestavou.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.