Druhé místa Elfyna Evanse na Rally Finland, zdá se, ještě více upevnilo jeho pozici na jezdeckém trhu pro sezonu 2018.
Malcolm Wilson, šéf M-Sportu, sice trvá na tom, že Elfyn Evans má s jeho týmem jasnou smlouvu i na rok 2018. To ale nezabránilo týmům Toyota a Hyundai v tom, aby ukázaly svůj zájem o tohoto pilota. Naposledy svým druhým místem z Finska ukázal, že na boje ve špičce opravdu má. Navíc připomeňme jeho prohrané vítězství v Argentině o pouhých 0,7 vteřiny.
Ačkoliv tímto výkonem ve Finsku zmařil šance ve Finsku bázovaného továrního týmu Toyota na premiérový double, tak šéf Toyota Gazoo Racing, Tommi Mäkinen, přiznal, že na něj udělalo dojem, co během roku Elfyn Evans předvedl. "Byla to [Finsko] od něj velmi dobrá jízda. Bude zajímavé sledovat, jak bude jezdit příští rok.
O mladé kluky, kteří jsou schopni zajíždět takové výsledky, je vždy zájem. Bylo by zajímavé promluvit si o příštím roce," řekl Tommi Mäkinen. Přestože Juho Hänninen získal ve Finsku třetí místo, má se obecně za to, že se s ním Toyota pro příští rok rozloučí. Tommi však k budoucí sezoně říká: "Na příštím roce stále pracujeme, nic není rozhodnuté."
"Musíme si promluvit s japonskou stranou, co by si příští rok představovali. Poté budeme vědět víc," zakončil Fin. Ten však po očku sleduje celou trojici jezdců M-Sportu - zájem by měl i Otta Tänaka a Sébastiena Ogiera. Malcolmu Wilsonovi je jasné, že udržet Ogiera bude, vzhledem k jeho finanční situaci, velmi těžké.
Ovšem do Tänaka a Evanse už investoval tolik prostředků, že je málo pravděpodobné, že by je nechal jít. "Elfyn nikam nepůjde. Jak říkám každému, ideálním scénářem pro příští rok je z mého pohledu udržet všechny tři jezdce. Výkon Elfyna ve Finsku mě hodně zaujal. Všichni víme, jak jsou zde Finové rychlí," chválí svého svěřence Malcolm Wilson.
"Elfyn navíc ukázal také odhodlání - v pátek to byl velmi těžký den, ale dokázal se vrátit. Navíc je třeba si uvědomit, že svůj výkon podal i přes chybějící předsoutěžní test [Ogier během něj havaroval a zničil vůz]," zakončil šéf M-Sportu. My jen poukažme na to, že Evans letos vyhrál víc měřených testů, než třeba Ogier.
Ve Finsku se navíc servisní zónou nesly zvěsti o tom, že Elfyn Evans míří jako náhrada Daniho Sorda do Hyundai. Korejský tým už byl jednou blízko podpisu smlouvy s Welšanem. Měl pro ně jezdit v případě, že by Thierry Neuville před touto sezonou býval odešel k jiné značce. Michel Nandan ale odmítl spekulace s tím, že i příští rok pojede se stejnou sestavou.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?