Mäkinen: Vítězství v Lappiho ve Finsku zůstane dlouho v naši paměti

Lappi fantasticky vyhrál
Lappi fantasticky vyhrál, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
-haj 5. srpna 2017 16:32
Sdílej:

Tommi Mäkinen převzal projekt WRC v půlce roku 2015 a spousta lidí kritizovala jeho "pro-finský" přístup. Ti, které dosavadní průběh sezony zatím nepřesvědčil, tak musel zcela jistě umlčet výkon Toyoty v Finsku. Na tiskové konferenci pak Tommi Mäkinen označil minulý víkend za "nezapomenutelný".

"S jistotou Vám mohu říct, že Esapekka a Janne na tento víkend nikdy nezapomenou. Znám ten pocit z mé zkušenosti, pamatuji si, jak jsem tuto rally vyhrál v roce 1994. Vybavuji si dokonce každý moment a vím, že na tento víkend nikdy nezapomenou. Tato rally zůstane v našich vzpomínkách, a to pro každého člena týmu, ještě dlouho. Tento víkend jsme také předvedli, že je náš tým velmi silný a v průběhu sezony jsme se hodně zlepšili," říká Tommi Mäkinen.

"Teď jsme celému světu ukázali náš potenciál. Tento víkend také do budoucna posílil našeho týmového ducha." V sobotu přitom někdejší čtyřnásobný mistr světa a momentální šéf týmu Toyota Gazoo Racing, zažil poměrně stresující momenty: "Sobota pro mě nebyla dobrým dnem, protože jsme jeli na speciálku. Byla to první speciálka, na kterou jsme kdy jeli. Esapekka předvedl enormní skok a málem na šestý rychlostní stupeň vyletěl z trati. 

Navíc na další speciálce Juho na dalším skoku na šestku přistál na dvě kola a málem trefil břeh. Bylo to celkem šílené a řekl sem si, že to není tak sympatické sledovat rally. V neděli jsem věděl, že se Esapekka pomalu může začít koncentrovat na tento moment a měl jsem v něj absolutní důvěru."

Od února a zisku prvního vítězství ve Švédsku s Jarim-Mattim Latvalou se Toyota hodně vyvinula - jejich důvěra před zbývajícím soutěžemi pořádně vzrostla: "Švédsko bylo po Mote Carlu další speciální soutěží. Věděl jsem, že na takové rally je všechno možné. Jari-Matti byl velmi silný, ale já jsem si nemyslel, že bychom byli připraveni vyhrát. Nebyli jsme připraveni jako tým.

V Mexiku jsme zaznamenali problémy a pochopili jsme, že je potřeba hodně pracovat. Nastavili jsme program neustálého vývoje auta ve všech oblastech. Už v Polsku jsme si všimli, že jsme na dobré úrovni. Absolvovali jsme pak důležité testování zde ve Finsku a udělali jsme na něm důležité krok pro budoucnost.

Musím říct, že nám to [vítězství] dodalo důvěru do budoucna. Od začátku roku jsme odvedli ohromné množství práce. Naším cíle bylo být silnými za neustálého zlepšování. Děkuji všem v týmu, kteří odvedli tuto práci. Celý náš tým míří do Německa v dobré rozpoložení."

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.