Tommi Mäkinen převzal projekt WRC v půlce roku 2015 a spousta lidí kritizovala jeho "pro-finský" přístup. Ti, které dosavadní průběh sezony zatím nepřesvědčil, tak musel zcela jistě umlčet výkon Toyoty v Finsku. Na tiskové konferenci pak Tommi Mäkinen označil minulý víkend za "nezapomenutelný".
"S jistotou Vám mohu říct, že Esapekka a Janne na tento víkend nikdy nezapomenou. Znám ten pocit z mé zkušenosti, pamatuji si, jak jsem tuto rally vyhrál v roce 1994. Vybavuji si dokonce každý moment a vím, že na tento víkend nikdy nezapomenou. Tato rally zůstane v našich vzpomínkách, a to pro každého člena týmu, ještě dlouho. Tento víkend jsme také předvedli, že je náš tým velmi silný a v průběhu sezony jsme se hodně zlepšili," říká Tommi Mäkinen.
"Teď jsme celému světu ukázali náš potenciál. Tento víkend také do budoucna posílil našeho týmového ducha." V sobotu přitom někdejší čtyřnásobný mistr světa a momentální šéf týmu Toyota Gazoo Racing, zažil poměrně stresující momenty: "Sobota pro mě nebyla dobrým dnem, protože jsme jeli na speciálku. Byla to první speciálka, na kterou jsme kdy jeli. Esapekka předvedl enormní skok a málem na šestý rychlostní stupeň vyletěl z trati.
Navíc na další speciálce Juho na dalším skoku na šestku přistál na dvě kola a málem trefil břeh. Bylo to celkem šílené a řekl sem si, že to není tak sympatické sledovat rally. V neděli jsem věděl, že se Esapekka pomalu může začít koncentrovat na tento moment a měl jsem v něj absolutní důvěru."
Od února a zisku prvního vítězství ve Švédsku s Jarim-Mattim Latvalou se Toyota hodně vyvinula - jejich důvěra před zbývajícím soutěžemi pořádně vzrostla: "Švédsko bylo po Mote Carlu další speciální soutěží. Věděl jsem, že na takové rally je všechno možné. Jari-Matti byl velmi silný, ale já jsem si nemyslel, že bychom byli připraveni vyhrát. Nebyli jsme připraveni jako tým.
V Mexiku jsme zaznamenali problémy a pochopili jsme, že je potřeba hodně pracovat. Nastavili jsme program neustálého vývoje auta ve všech oblastech. Už v Polsku jsme si všimli, že jsme na dobré úrovni. Absolvovali jsme pak důležité testování zde ve Finsku a udělali jsme na něm důležité krok pro budoucnost.
Musím říct, že nám to [vítězství] dodalo důvěru do budoucna. Od začátku roku jsme odvedli ohromné množství práce. Naším cíle bylo být silnými za neustálého zlepšování. Děkuji všem v týmu, kteří odvedli tuto práci. Celý náš tým míří do Německa v dobré rozpoložení."
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.