Tommi Mäkinen převzal projekt WRC v půlce roku 2015 a spousta lidí kritizovala jeho "pro-finský" přístup. Ti, které dosavadní průběh sezony zatím nepřesvědčil, tak musel zcela jistě umlčet výkon Toyoty v Finsku. Na tiskové konferenci pak Tommi Mäkinen označil minulý víkend za "nezapomenutelný".
"S jistotou Vám mohu říct, že Esapekka a Janne na tento víkend nikdy nezapomenou. Znám ten pocit z mé zkušenosti, pamatuji si, jak jsem tuto rally vyhrál v roce 1994. Vybavuji si dokonce každý moment a vím, že na tento víkend nikdy nezapomenou. Tato rally zůstane v našich vzpomínkách, a to pro každého člena týmu, ještě dlouho. Tento víkend jsme také předvedli, že je náš tým velmi silný a v průběhu sezony jsme se hodně zlepšili," říká Tommi Mäkinen.
"Teď jsme celému světu ukázali náš potenciál. Tento víkend také do budoucna posílil našeho týmového ducha." V sobotu přitom někdejší čtyřnásobný mistr světa a momentální šéf týmu Toyota Gazoo Racing, zažil poměrně stresující momenty: "Sobota pro mě nebyla dobrým dnem, protože jsme jeli na speciálku. Byla to první speciálka, na kterou jsme kdy jeli. Esapekka předvedl enormní skok a málem na šestý rychlostní stupeň vyletěl z trati.
Navíc na další speciálce Juho na dalším skoku na šestku přistál na dvě kola a málem trefil břeh. Bylo to celkem šílené a řekl sem si, že to není tak sympatické sledovat rally. V neděli jsem věděl, že se Esapekka pomalu může začít koncentrovat na tento moment a měl jsem v něj absolutní důvěru."
Od února a zisku prvního vítězství ve Švédsku s Jarim-Mattim Latvalou se Toyota hodně vyvinula - jejich důvěra před zbývajícím soutěžemi pořádně vzrostla: "Švédsko bylo po Mote Carlu další speciální soutěží. Věděl jsem, že na takové rally je všechno možné. Jari-Matti byl velmi silný, ale já jsem si nemyslel, že bychom byli připraveni vyhrát. Nebyli jsme připraveni jako tým.
V Mexiku jsme zaznamenali problémy a pochopili jsme, že je potřeba hodně pracovat. Nastavili jsme program neustálého vývoje auta ve všech oblastech. Už v Polsku jsme si všimli, že jsme na dobré úrovni. Absolvovali jsme pak důležité testování zde ve Finsku a udělali jsme na něm důležité krok pro budoucnost.
Musím říct, že nám to [vítězství] dodalo důvěru do budoucna. Od začátku roku jsme odvedli ohromné množství práce. Naším cíle bylo být silnými za neustálého zlepšování. Děkuji všem v týmu, kteří odvedli tuto práci. Celý náš tým míří do Německa v dobré rozpoložení."
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.