Matton: S Loebem testujeme jen ze zvědavosti, ale stále se můžeme bavit o roce 2018

Yves Matton, šéf Citroën Racing
Yves Matton, šéf Citroën Racing, foto: Citroën Racing
-haj 28. července 2017 23:13
Sdílej:

Yves Matton, šéf Citroën Racingu, se vrací k plánovanému testu Citroënu C3 WRC Sébastienem Loebem před Německou rally, když vyvrací veškeré spekulace, podle kterých by se Loeb mohl objevit za volantem C3 WRC na některé letošní rally.

Citroën už dementoval zprávy, podle kterých mělo z jejich strany dojít k angažování Sébastiena Loeba pro některou z letošních soutěží. Tyto spekulace se objevily poté, co bylo oznámeno, že devítinásobný šampion WRC vyzkouší letošní Citroën C3 WRC v asfaltové specifikaci před Rally Deutschland. 

Yves Matton, ředitel Citroën Racingu, se k návratu Sébastiena Loeba za volant Citroënu specifikace WRC vrací pro World Rally Radio: "Naplánovaný test se Sébastienem Loebem na asfaltu nebude pouze jednodenní záležitostí. Pokud budou jeho výsledky dobré, můžeme eventuálně zvážit test na šotolině, ale v otázce angažmá pro nějakou letošní soutěž je mimo hru. Nicméně stále můžeme mluvit o roce 2018, ale potřeboval by absolvovat hodně testů, protože to není jen o jednom nebo dvou dnech testů, na kterých může znovu získat svoje znalosti, musel by jezdit na vyšší úrovni."

Nicméně dle Mattona aktuálně neexistují žádné plány na angažmá francouzské legendy, která má v současné době v rámci skupiny PSA platné kontrakty s Peugeotem ve vytrvalostních soutěžích a v rallycrossu. "Není tu žádný projekt, který by počítal s pilotováním na soutěži. Jednoduše to momentálně není nic víc než jen zvědavost. On má zájem pilotovat veškeré druhy vozidel. Je ve veřejném zájmu něco udělat," říká Yves pro wrc.com.

"Myšlenkou pilotovat C3 WRC je motivovaný a pro nás je to zajímavé dostat zpětnou vazbu od dalšího pilota. S úrovní jeho zkušeností by nám mohl potvrdit některé věci nebo by nám mohl přinést nějaké nápady. Možná najde některé věci, které budou zajímavé," zakončil Matton.

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.