Bezprecedentní výzva pro Jarka a Marcina Szejovi – premiéra v závodě FIA ERC s vozem specifikace R5. Rajd Rzeszowski 2017 bude prvním startem bratří Szejů v soutěži polského šampionátu od Rajdu Wisły 2015. GK Forge, Grupa Metkom, DIL Surowce Wtórne a Stalchem – silné složení partnerů posádky Szeja / Szeja na polskou soutěž mistrovství Evropy. Kajetanowicz, Al-Attiyah, Ostberg, Habaj, Rossetti – známá soutěžácká jména mezi soupeři GK Forge Metkom Rally Teamu.
Necelý měsíc po světovém Rajdu Polském čeká na příznivce rally další dávka neskutečných zážitků a soupeření na nejvyšší úrovni. Stane se tak při 26. Rajdu Rzeszowski (3. – 5. srpna). Tato soutěž je podruhé v řadě zařazena do nejstaršího seriálu na světě, čili do mistrovství Evropy. V centru podkarpatského vojvodství se také střetnou kandidáti na titul polského šampiona v rally, neboť Rajd Rzeszowski bude zároveň třetím dějstvím národního šampionátu. Na Jarka a Marcina tak čeká výjimečně těžký úkol – bojovat o co nejlepší výsledek v pátém závodě FIA ERC 2017. Bratři z Ustroně osedlají letos tradiční speciál Ford Fiesta R5, se kterým v této sezoně úspěšně bojují v silně obsazených závodech mistrovství České republiky v rally. Bratři Szejovi jsou aktuálně čtvrtou posádkou českého šampionátu a nejvýše klasifikovanými cizinci tohoto seriálu.
Pro Jarka a Marcina Szejovi bude 26. Rajd Rzeszowski jejich debutem v závodě evropského šampionátu se speciálem třídy R5. Také v rámci evropské konkurence narazí Szejovi na silnou konkurenci. Pořadatelé rally evidují dvacet posádek v nejsilnějších a nejrychlejších automobilech R5. Na klikatých a náročných asfaltových zkouškách v Podkarpatí se střetne téměř kompletní evropská špička a také závodníci známí z mistrovství světa v rally nebo vražedné Rally Dakar, např. dvojnásobný mistr Evropy Kajetan Kajetanowicz, mnohonásobný mistr Blízkého východu a vítěz Dakaru Nasser Al-Attiyah, pravidelný účastník WRC Mads Ostberg, mistr Polska Łukasz Habaj, trojnásobný mistr Evropy Luca Rossetti – to jsou pouze někteří z mnoha vynikajících jezdců, kteří budou bojovat o prvenství na rychlostních zkouškách Rajdu Rzeszowski.
Bratři Szejovi zatím v Rzeszově startovali sedmkrát, ještě předtím, než byla tato soutěž zařazena do evropského kalendáře. Dvakrát vyhráli v Podkarpatí závod Poháru Polska v rally (2009 a 2013), triumfovali zde také v závodě Renault Clio Cupu v sezoně 2010. Letošní start se ponese nejen ve znamení debutu v ERC s Fiestou R5, ale také návratu po více než dvouleté přestávce na polské tratě mistrovství Polska. Zatím naposledy bratři Szejové se v domácím seriálu RSMP objevili na Rajdu Wisły 2015. S vozem Subaru Impreza tehdy obsadili sedmé místo absolutně a druhé v produkční klasifikaci.
26. Rajd Rzeszowski je dvoudenní soutěž s 11 asfaltovými úseky, s celkovou délkou téměř 215 km. Program odstartuje už ve čtvrtek (3. srpna) ve 12:15 hod. kvalifikační zkouškou a slavnostní zakončení a přední cen je naplánováno na sobotu (5. srpna) v 17:30 hod. na rzeszowském náměstí
Jarek Szeja: – Ještě nás čeká dlouhá a intenzivní druhá polovina sezony, ale již nyní mohu říci, že tento rok je zatím zcela jistě výjimečný. Od začátku roku jsme zažili mnoho nezapomenutelných okamžiků – debut v autě R5, vyhrané rychlostní zkoušky na soutěžích mistrovství České republiky nebo vítězství ve sportovním zápolení s jezdcem, který byl od dětství mým závodním idolem. Sezona 2017 však nekončí a věříme, že bude ještě ve znamení plnění dalších sportovních snů. Nyní nadešel čas na realizaci jednoho z nich – startu v závodě mistrovství Evropy v rally. Tuto výzvu budeme moci zrealizovat společně s našimi silnými partnery – GK Forge, skupinou Metkom a firmami Dil Surowce Wtórne a Stalchem. Společně s týmem Orsák Rally Sport jsme vytvořili silné spojení, schopné soupeřit na nejvyšší úrovni. Na start Rajdu Rzeszowského se postavíme s potřebnou pokorou, ale také s obrovskou motivací a odhodláním, abychom se na tomto závodě prezentovali co nejlépe. Doufám, že v Rzeszově v tom budete s námi!
Zdroj: Jarek a Marcin Szejové
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.