Pontus Tidemand a Jonas Andersson dominují kategorii WRC 2 mistrovství světa v rally.
Pontus Tidemand a Jonas Andersson dominují kategorii WRC 2 mistrovství světa v rally. V letošní sezoně se účastnili čtyř podniků a všechny vyhráli, to mluví samo za sebe. Pokud by se jim podařilo zvítězit také v Polské rally, která se koná od 29. června do 2. července, měli by významně nakročeno k vítězství v letošním šampionátu mistrovství světa kategorie WRC 2. Pro tým ŠKODA Motorsport by další úspěch znamenal sérii celkem 11 vítězství v kategorii WRC 2 v řadě, která začala Španělskou rally RACC v Katalánsku v říjnu 2016.
„V Polsku mohou Pontus spolu s Jonasem udělat velký krok směrem ke kýženému vítězství v mistrovství světa 2017 kategorie WRC 2,“ říká šéf ŠKODA Motorsport Michal Hrabánek. Každý účastník kategorie WRC 2 může do celkového hodnocení přinést pouze šest výsledků v jednotlivých soutěžích. Tidemand/Andersson již nasbírali 100 bodů ve čtyřech rally, což je nejlepší možný výsledek. Z hlediska počtu nasazených vozů bude na Polské rally v kategorii WRC 2 nejvíce zastoupenou značkou ŠKODA se šesti vozy FABIA R5. „Jsme potěšeni, že stále více týmů věří rychlosti a spolehlivosti našeho vozu ŠKODA FABIA R5. Dosud jsme zákazníkům po celém světě dodali již více než 140 vozů,“ dodává Hrabánek.
Polská rally je rozdělena do 23 rychlostních zkoušek s celkovou délkou 326 kilometrů. Pojede se na rychlém asfaltovém a písčitém povrchu v malebném dovolenkovém regionu Mazurských jezer na severu Polska. Rally odstartuje ve čtvrtek 29. června v 16 hodin ve městě Mikolajki, kde v neděli 2. července ve 14:30 skončí. Vedle servisní zóny je připravena speciální rychlostní zkouška, která se pojede třikrát po sobě.
„V letošním roce jsem získal mnoho zkušeností na šotolinových površích,“ říká jezdec týmu ŠKODA Pontus Tidemand. „Ale nadcházející Polská rally je velmi speciální – je to jedna z nejrychlejších rally. V minulém roce jsem v Polsku získal mnoho zkušeností a skončil jsem na sedmém místě, nyní pomýšlím na vítězství,“ shrnuje Tidemand.
Pontus Tidemand se svým spolujezdcem Jonasem Anderssonem zahájili svoji vítěznou misi v sezoně 2017 na Švédské rally, když suverénním stylem vyhráli domácí soutěž na sněhu. Náročné šotolinové rally v Mexiku a Argentině byly svědkem dalšího vynikajícího výkonu švédské dvojice. V Portugalsku měli zasloužené štěstí a se svým vozem ŠKODA FABIA R5 zvítězili v další vzrušující soutěži. V Polsku bude tovární tým ŠKODA bude opět čelit silné konkurenci v podobě mladé norské posádky Ole Christian Veiby/Stig Rune Skjaermœn, kteří pojedou s privátně nasazeným vozem
Až dosud ŠKODA vyhrála v rámci kategorie WRC 2 v deseti po sobě jdoucích rally. Tato vítězná série začala ve Španělské rally RACC v Katalánsku v říjnu 2016. V posledních 18 podnicích WRC 2 zvítězil český výrobce v 17 z nich.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.