Pontus Tidemand a Jonas Andersson dominují kategorii WRC 2 mistrovství světa v rally.
Pontus Tidemand a Jonas Andersson dominují kategorii WRC 2 mistrovství světa v rally. V letošní sezoně se účastnili čtyř podniků a všechny vyhráli, to mluví samo za sebe. Pokud by se jim podařilo zvítězit také v Polské rally, která se koná od 29. června do 2. července, měli by významně nakročeno k vítězství v letošním šampionátu mistrovství světa kategorie WRC 2. Pro tým ŠKODA Motorsport by další úspěch znamenal sérii celkem 11 vítězství v kategorii WRC 2 v řadě, která začala Španělskou rally RACC v Katalánsku v říjnu 2016.
„V Polsku mohou Pontus spolu s Jonasem udělat velký krok směrem ke kýženému vítězství v mistrovství světa 2017 kategorie WRC 2,“ říká šéf ŠKODA Motorsport Michal Hrabánek. Každý účastník kategorie WRC 2 může do celkového hodnocení přinést pouze šest výsledků v jednotlivých soutěžích. Tidemand/Andersson již nasbírali 100 bodů ve čtyřech rally, což je nejlepší možný výsledek. Z hlediska počtu nasazených vozů bude na Polské rally v kategorii WRC 2 nejvíce zastoupenou značkou ŠKODA se šesti vozy FABIA R5. „Jsme potěšeni, že stále více týmů věří rychlosti a spolehlivosti našeho vozu ŠKODA FABIA R5. Dosud jsme zákazníkům po celém světě dodali již více než 140 vozů,“ dodává Hrabánek.
Polská rally je rozdělena do 23 rychlostních zkoušek s celkovou délkou 326 kilometrů. Pojede se na rychlém asfaltovém a písčitém povrchu v malebném dovolenkovém regionu Mazurských jezer na severu Polska. Rally odstartuje ve čtvrtek 29. června v 16 hodin ve městě Mikolajki, kde v neděli 2. července ve 14:30 skončí. Vedle servisní zóny je připravena speciální rychlostní zkouška, která se pojede třikrát po sobě.
„V letošním roce jsem získal mnoho zkušeností na šotolinových površích,“ říká jezdec týmu ŠKODA Pontus Tidemand. „Ale nadcházející Polská rally je velmi speciální – je to jedna z nejrychlejších rally. V minulém roce jsem v Polsku získal mnoho zkušeností a skončil jsem na sedmém místě, nyní pomýšlím na vítězství,“ shrnuje Tidemand.
Pontus Tidemand se svým spolujezdcem Jonasem Anderssonem zahájili svoji vítěznou misi v sezoně 2017 na Švédské rally, když suverénním stylem vyhráli domácí soutěž na sněhu. Náročné šotolinové rally v Mexiku a Argentině byly svědkem dalšího vynikajícího výkonu švédské dvojice. V Portugalsku měli zasloužené štěstí a se svým vozem ŠKODA FABIA R5 zvítězili v další vzrušující soutěži. V Polsku bude tovární tým ŠKODA bude opět čelit silné konkurenci v podobě mladé norské posádky Ole Christian Veiby/Stig Rune Skjaermœn, kteří pojedou s privátně nasazeným vozem
Až dosud ŠKODA vyhrála v rámci kategorie WRC 2 v deseti po sobě jdoucích rally. Tato vítězná série začala ve Španělské rally RACC v Katalánsku v říjnu 2016. V posledních 18 podnicích WRC 2 zvítězil český výrobce v 17 z nich.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.