Pontus Tidemand a Jonas Andersson dominují kategorii WRC 2 mistrovství světa v rally.
Pontus Tidemand a Jonas Andersson dominují kategorii WRC 2 mistrovství světa v rally. V letošní sezoně se účastnili čtyř podniků a všechny vyhráli, to mluví samo za sebe. Pokud by se jim podařilo zvítězit také v Polské rally, která se koná od 29. června do 2. července, měli by významně nakročeno k vítězství v letošním šampionátu mistrovství světa kategorie WRC 2. Pro tým ŠKODA Motorsport by další úspěch znamenal sérii celkem 11 vítězství v kategorii WRC 2 v řadě, která začala Španělskou rally RACC v Katalánsku v říjnu 2016.
„V Polsku mohou Pontus spolu s Jonasem udělat velký krok směrem ke kýženému vítězství v mistrovství světa 2017 kategorie WRC 2,“ říká šéf ŠKODA Motorsport Michal Hrabánek. Každý účastník kategorie WRC 2 může do celkového hodnocení přinést pouze šest výsledků v jednotlivých soutěžích. Tidemand/Andersson již nasbírali 100 bodů ve čtyřech rally, což je nejlepší možný výsledek. Z hlediska počtu nasazených vozů bude na Polské rally v kategorii WRC 2 nejvíce zastoupenou značkou ŠKODA se šesti vozy FABIA R5. „Jsme potěšeni, že stále více týmů věří rychlosti a spolehlivosti našeho vozu ŠKODA FABIA R5. Dosud jsme zákazníkům po celém světě dodali již více než 140 vozů,“ dodává Hrabánek.
Polská rally je rozdělena do 23 rychlostních zkoušek s celkovou délkou 326 kilometrů. Pojede se na rychlém asfaltovém a písčitém povrchu v malebném dovolenkovém regionu Mazurských jezer na severu Polska. Rally odstartuje ve čtvrtek 29. června v 16 hodin ve městě Mikolajki, kde v neděli 2. července ve 14:30 skončí. Vedle servisní zóny je připravena speciální rychlostní zkouška, která se pojede třikrát po sobě.
„V letošním roce jsem získal mnoho zkušeností na šotolinových površích,“ říká jezdec týmu ŠKODA Pontus Tidemand. „Ale nadcházející Polská rally je velmi speciální – je to jedna z nejrychlejších rally. V minulém roce jsem v Polsku získal mnoho zkušeností a skončil jsem na sedmém místě, nyní pomýšlím na vítězství,“ shrnuje Tidemand.
Pontus Tidemand se svým spolujezdcem Jonasem Anderssonem zahájili svoji vítěznou misi v sezoně 2017 na Švédské rally, když suverénním stylem vyhráli domácí soutěž na sněhu. Náročné šotolinové rally v Mexiku a Argentině byly svědkem dalšího vynikajícího výkonu švédské dvojice. V Portugalsku měli zasloužené štěstí a se svým vozem ŠKODA FABIA R5 zvítězili v další vzrušující soutěži. V Polsku bude tovární tým ŠKODA bude opět čelit silné konkurenci v podobě mladé norské posádky Ole Christian Veiby/Stig Rune Skjaermœn, kteří pojedou s privátně nasazeným vozem
Až dosud ŠKODA vyhrála v rámci kategorie WRC 2 v deseti po sobě jdoucích rally. Tato vítězná série začala ve Španělské rally RACC v Katalánsku v říjnu 2016. V posledních 18 podnicích WRC 2 zvítězil český výrobce v 17 z nich.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?