ČERVENÍ MRAVENCI rally team dnes oznámil jméno nového pilota, se kterým už tento víkend vstoupí do Mistrovství České republiky v rally. Je jím Martin Březík, mistr České republiky v rally ve třídě 3 z let 2014 a 2015 a vicemistr v této třídě z loňského roku. V českých barvách ČERVENÍ MRAVENCI rally teamu se představí už tento víkend na 13. ročníku AGROTEC PETRONAS SYNTIUM RALLY v Hustopečích.
"Jsme nadšení, že se Martin rozhodl posílit náš tým,“ řekl manažer týmu Peter Hojnoš. “České mistrovství je na vysoké úrovni, čeští fanoušci rozumí motorsportu, baví se jím a jejich ohlas na naší práci je skvělý. Atmosféru, kterou jsme měli možnost zažít letos na Valašské rally, anebo před rokem v Hustopečích, bychom rádi přenesli i na slovenské automobilové závody.“
Martin Březík patří mezi nejúspěšnější a nejzkušenější aktivní české jezdce a na závodech patří vždy k hlavním favoritům na vítězství. V týmu doplní Richarda Pravdu jezdícího Mistrovství Slovenska v rally s talentovaným českým spolujezdcem Ondřejem Krajčou na Mitsubishi Lancer Evolution IX a posádku Peter Fedorčák - Ján Sopko jezdící Regionální rally pohár na vozidle BMW E30.
“S Martinem budeme soutěžit v jedné třídě, takže závody dostanou nový náboj. Martin má oproti mně se svým autem podstatně více najezděných kilometrů a zkušeností. Navíc bude v domácím prostředí, tudíž bude mít v soutěži navrch, ale já věřím, že v Hustopečích Martina aspoň trošku potrápíme. Osobně budu Martinovi držet palce, aby dokázal obhájit loňské vítězství ve třídě,“ odpovídá Richard Pravda s úsměvem na otázku soupeření v týmu.
Pro Martina Březíka to bude na 13. ročníku AGROTEC PETRONAS SYNTIUM RALLY v Hustopečích velká premiéra v barvách ČERVENÍ MRAVENCI rally team-u, kdy představí i nový design svého auta. “Rozhodoval jsem se velmi krátce. Poprvé jsme se se zástupci týmu setkali před rokem a já od té doby pozorně sledoval progres týmu. Je neuvěřitelné, co se jim podařilo vybudovat v průběhu jediného roku a když jsem na jaře dostal nabídku stát se součástí týmu, tak jsem věděl, že do toho půjdu. Máme společné hodnoty, radost z tohoto krásného sportu a chceme se o ně podělit s rally fanoušky v Čechách i na Slovensku,“ vysvětluje své rozhodnutí Martin Březík.
Richard Pravda a Martin Březík zvou všechny příznivce motoristického sportu na 13. ročník AGROTEC PETRONAS SYNTIUM RALLY v Hustopečích, kde pro ně bude připravena fans zóna s možností nahlédnout do zákulisí rally závodů.
Oficiální stránka ČERVENÍ MRAVENCI rally teamu: www.cervenimravenci.cz
Autor: Lorant Szabo
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.