Mikkelsen komentuje svoje pocity po testu Citroënu C3 WRC

ilustrační foto
ilustrační foto, foto: Red Bull
iMotorSport.cz 5. června 2017 22:06
Sdílej:

Na fanoušky WRC čekalo při pohledu na startovní listinu Rally Sardinia příjemné překvapení - do vozu WRC opět usedne Andraeas Mikkelsen. Pro Nora jde zatím o jednorázový start, a tak bude mít velkou motivaci uspět.

Mikkelsen na této soutěži zatím nemá úplně nejlepší výsledky - dosavadním nejlepším počinem je 4. místo. S Volkswagenem Polo R WRC zde přitom jel hned čtyřikrát. Letošní sezonu musel ale bývalý tovární jezdec Volkswagenu zahájit u Škody Motorsport ve voze Fabia R5. S Citroënem C3 WRC nemá navíc odjeto ani moc testovacích kilometrů.

Proto si jezdec před soutěží nestanovuje žádné konkrétní cíle: "Poslední dny byly poutavé. Navštívil jsem továrnu Citroën Racingu, také se seznámil s členy týmu a také jsem samozřejmě poznal Citroën C3 WRC na jihu Francie. Povrch během testu byl velmi odlišný od povrchu, který je na Sardinii. Ale povrch, který byl na testu, mi dal dobrý obrázek o konkurenceschopnosti auta.

Pokud jde o aerodynamiku a sílu motoru, tak jsem měl za volantem působivý pocit. Mohli jsme začít pracovat na nastavení, aby odpovídalo mému stylu. Před příštím víkendem ale nemám tušení, na jaké úrovni budeme. První den budeme mít velmi dobrou startovní pozici. Jenže současná úroveň šampionátu nás nutí zůstat pokornými. Dáme do toho vše," říká po testu Andreas Mikkelsen. 

Podle Yvese Mattona, šéfa týmu Citroën Racing, bude nejdůležitější, aby si Nor naše správný pocit a získal si jistotu z vozu. "Evidentně angažmá Andrease Mikkelsena pro tuto soutěž vyvolalo velký rozruch a očekávání. Po jediném dni testů nemůže znát C3 WRC perfektně. Bude mít tedy volnost, bude moci jet podle svého pocitu a následně podle toho upravit svůj rytmus. Jeho pozice na trati zvláště v prvním dni bude velmi zajímavá, ale nebude v tom [podobné pozici] sám," zakončil Matton.

Dosavadní výsledky Mikkelsena na Sardinii:2016: 13. místo (Volkswagen Polo R WRC)2015: 36. místo (Volkswagen Polo R WRC)2014: 4. místo (Volkswagen Polo R WRC)2013: vypadl (Volkswagen Polo R WRC)2012: 7. místo, 2. místo v RC2 (Škoda Fabia S2000)2011 (Itálie): odstoupil pro technický problém (Škoda Fabia S2000)2010 (IRC): vypadl (Ford Fiesta S2000)2007: vypadl (Ford Focus RS WRC ’06) 

Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.