Mikkelsen komentuje svoje pocity po testu Citroënu C3 WRC

ilustrační foto
ilustrační foto, foto: Red Bull
iMotorSport.cz 5. června 2017 22:06
Sdílej:

Na fanoušky WRC čekalo při pohledu na startovní listinu Rally Sardinia příjemné překvapení - do vozu WRC opět usedne Andraeas Mikkelsen. Pro Nora jde zatím o jednorázový start, a tak bude mít velkou motivaci uspět.

Mikkelsen na této soutěži zatím nemá úplně nejlepší výsledky - dosavadním nejlepším počinem je 4. místo. S Volkswagenem Polo R WRC zde přitom jel hned čtyřikrát. Letošní sezonu musel ale bývalý tovární jezdec Volkswagenu zahájit u Škody Motorsport ve voze Fabia R5. S Citroënem C3 WRC nemá navíc odjeto ani moc testovacích kilometrů.

Proto si jezdec před soutěží nestanovuje žádné konkrétní cíle: "Poslední dny byly poutavé. Navštívil jsem továrnu Citroën Racingu, také se seznámil s členy týmu a také jsem samozřejmě poznal Citroën C3 WRC na jihu Francie. Povrch během testu byl velmi odlišný od povrchu, který je na Sardinii. Ale povrch, který byl na testu, mi dal dobrý obrázek o konkurenceschopnosti auta.

Pokud jde o aerodynamiku a sílu motoru, tak jsem měl za volantem působivý pocit. Mohli jsme začít pracovat na nastavení, aby odpovídalo mému stylu. Před příštím víkendem ale nemám tušení, na jaké úrovni budeme. První den budeme mít velmi dobrou startovní pozici. Jenže současná úroveň šampionátu nás nutí zůstat pokornými. Dáme do toho vše," říká po testu Andreas Mikkelsen. 

Podle Yvese Mattona, šéfa týmu Citroën Racing, bude nejdůležitější, aby si Nor naše správný pocit a získal si jistotu z vozu. "Evidentně angažmá Andrease Mikkelsena pro tuto soutěž vyvolalo velký rozruch a očekávání. Po jediném dni testů nemůže znát C3 WRC perfektně. Bude mít tedy volnost, bude moci jet podle svého pocitu a následně podle toho upravit svůj rytmus. Jeho pozice na trati zvláště v prvním dni bude velmi zajímavá, ale nebude v tom [podobné pozici] sám," zakončil Matton.

Dosavadní výsledky Mikkelsena na Sardinii:2016: 13. místo (Volkswagen Polo R WRC)2015: 36. místo (Volkswagen Polo R WRC)2014: 4. místo (Volkswagen Polo R WRC)2013: vypadl (Volkswagen Polo R WRC)2012: 7. místo, 2. místo v RC2 (Škoda Fabia S2000)2011 (Itálie): odstoupil pro technický problém (Škoda Fabia S2000)2010 (IRC): vypadl (Ford Fiesta S2000)2007: vypadl (Ford Focus RS WRC ’06) 

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?