Na fanoušky WRC čekalo při pohledu na startovní listinu Rally Sardinia příjemné překvapení - do vozu WRC opět usedne Andraeas Mikkelsen. Pro Nora jde zatím o jednorázový start, a tak bude mít velkou motivaci uspět.
Mikkelsen na této soutěži zatím nemá úplně nejlepší výsledky - dosavadním nejlepším počinem je 4. místo. S Volkswagenem Polo R WRC zde přitom jel hned čtyřikrát. Letošní sezonu musel ale bývalý tovární jezdec Volkswagenu zahájit u Škody Motorsport ve voze Fabia R5. S Citroënem C3 WRC nemá navíc odjeto ani moc testovacích kilometrů.
Proto si jezdec před soutěží nestanovuje žádné konkrétní cíle: "Poslední dny byly poutavé. Navštívil jsem továrnu Citroën Racingu, také se seznámil s členy týmu a také jsem samozřejmě poznal Citroën C3 WRC na jihu Francie. Povrch během testu byl velmi odlišný od povrchu, který je na Sardinii. Ale povrch, který byl na testu, mi dal dobrý obrázek o konkurenceschopnosti auta.
Pokud jde o aerodynamiku a sílu motoru, tak jsem měl za volantem působivý pocit. Mohli jsme začít pracovat na nastavení, aby odpovídalo mému stylu. Před příštím víkendem ale nemám tušení, na jaké úrovni budeme. První den budeme mít velmi dobrou startovní pozici. Jenže současná úroveň šampionátu nás nutí zůstat pokornými. Dáme do toho vše," říká po testu Andreas Mikkelsen.
Podle Yvese Mattona, šéfa týmu Citroën Racing, bude nejdůležitější, aby si Nor naše správný pocit a získal si jistotu z vozu. "Evidentně angažmá Andrease Mikkelsena pro tuto soutěž vyvolalo velký rozruch a očekávání. Po jediném dni testů nemůže znát C3 WRC perfektně. Bude mít tedy volnost, bude moci jet podle svého pocitu a následně podle toho upravit svůj rytmus. Jeho pozice na trati zvláště v prvním dni bude velmi zajímavá, ale nebude v tom [podobné pozici] sám," zakončil Matton.
Dosavadní výsledky Mikkelsena na Sardinii:2016: 13. místo (Volkswagen Polo R WRC)2015: 36. místo (Volkswagen Polo R WRC)2014: 4. místo (Volkswagen Polo R WRC)2013: vypadl (Volkswagen Polo R WRC)2012: 7. místo, 2. místo v RC2 (Škoda Fabia S2000)2011 (Itálie): odstoupil pro technický problém (Škoda Fabia S2000)2010 (IRC): vypadl (Ford Fiesta S2000)2007: vypadl (Ford Focus RS WRC ’06)
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.