Na fanoušky WRC čekalo při pohledu na startovní listinu Rally Sardinia příjemné překvapení - do vozu WRC opět usedne Andraeas Mikkelsen. Pro Nora jde zatím o jednorázový start, a tak bude mít velkou motivaci uspět.
Mikkelsen na této soutěži zatím nemá úplně nejlepší výsledky - dosavadním nejlepším počinem je 4. místo. S Volkswagenem Polo R WRC zde přitom jel hned čtyřikrát. Letošní sezonu musel ale bývalý tovární jezdec Volkswagenu zahájit u Škody Motorsport ve voze Fabia R5. S Citroënem C3 WRC nemá navíc odjeto ani moc testovacích kilometrů.
Proto si jezdec před soutěží nestanovuje žádné konkrétní cíle: "Poslední dny byly poutavé. Navštívil jsem továrnu Citroën Racingu, také se seznámil s členy týmu a také jsem samozřejmě poznal Citroën C3 WRC na jihu Francie. Povrch během testu byl velmi odlišný od povrchu, který je na Sardinii. Ale povrch, který byl na testu, mi dal dobrý obrázek o konkurenceschopnosti auta.
Pokud jde o aerodynamiku a sílu motoru, tak jsem měl za volantem působivý pocit. Mohli jsme začít pracovat na nastavení, aby odpovídalo mému stylu. Před příštím víkendem ale nemám tušení, na jaké úrovni budeme. První den budeme mít velmi dobrou startovní pozici. Jenže současná úroveň šampionátu nás nutí zůstat pokornými. Dáme do toho vše," říká po testu Andreas Mikkelsen.
Podle Yvese Mattona, šéfa týmu Citroën Racing, bude nejdůležitější, aby si Nor naše správný pocit a získal si jistotu z vozu. "Evidentně angažmá Andrease Mikkelsena pro tuto soutěž vyvolalo velký rozruch a očekávání. Po jediném dni testů nemůže znát C3 WRC perfektně. Bude mít tedy volnost, bude moci jet podle svého pocitu a následně podle toho upravit svůj rytmus. Jeho pozice na trati zvláště v prvním dni bude velmi zajímavá, ale nebude v tom [podobné pozici] sám," zakončil Matton.
Dosavadní výsledky Mikkelsena na Sardinii:2016: 13. místo (Volkswagen Polo R WRC)2015: 36. místo (Volkswagen Polo R WRC)2014: 4. místo (Volkswagen Polo R WRC)2013: vypadl (Volkswagen Polo R WRC)2012: 7. místo, 2. místo v RC2 (Škoda Fabia S2000)2011 (Itálie): odstoupil pro technický problém (Škoda Fabia S2000)2010 (IRC): vypadl (Ford Fiesta S2000)2007: vypadl (Ford Focus RS WRC ’06)
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?