V klasickej zostave, čiže s dvojicou súťažných posádok, sa na štart 44. Rallye Tatry 2017 postaví aj slovenský KL Racing Rally Team.
Ford Fiesta R5 Tomáša Kukučku a Petra Vejačku bude ešte pred štartom súťaže ovenčený štartovým číslom 8. Samozrejme spomínaná dvojica sa bude snažiť o čo najlepší výsledok v rámci tejto dvojetapovej súťaže, ktorá je zároveň tretím kolom Majstrovstiev Slovenska v rally.
„Bude to ťažké, napriek tomu, že tu budem štartovať štvrtýkrát. Dvakrát som mal smolu na mestskom okruhu, jedenkrát ma postihla technická porucha, druhýkrát som vyrobil jazdeckú chybu, keď som spadol do priekopy a stratil tu niekoľko minút. Zároveň v roku 2015 sa mi na tejto súťaži darilo a dojazdil som na treťom mieste absolútneho poradia. V tomto roku nás však čakajú úplne nové trate, na ktorých som nikdy neštartoval, takže to bude zaujímavé. Ja som sa do súťažného auta nedostal od prešovskej rally, nič to, skúsim sa poriadne rozbehnúť aspoň pred súťažou a na shakedowne. Snáď to pomôže,“ povedal Tomáš Kukučka.
Druhá posádka v zložení Pavol Cireň – Pavol Hronec rovnako ako na predchádzajúcich dvoch podujatiach opäť vyrazí za tatranskými úspechmi v spolupráci s vozidlom Renault Clio.
„Tohtoročná Rallye Tatry bude určite ťažká súťaž. Organizátor oproti minulosti natiahol trať, ale aj čas, veď už v piatok bude o dve rýchlostky viac ako v minulosti. Podľa mňa to bude veľmi zaujímavá súťaž, s množstvom noviniek. My s Paľom sa budeme samozrejme snažiť dojazdiť čo možno najlepšie a zobrať nejaké body do koncoročného zúčtovania. Dúfam, že sa nám to podarí,“ doplnil Pavol Cireň.
Štart 44. Rallye Tatry je pripravený na piatok (26.5.2017) na 16:18 hodinu, pričom na súťažiacich počas tohto dňa čakajú tri merané úseky, vrátane mestského okruhu. V sobotu (27.5.2017) k nim pridajú ešte ďalších šesť a na cieľovej rampe môžeme najrýchlejšie posádky očakávať v ten istý deň od 15:00 hodiny.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.