V klasickej zostave, čiže s dvojicou súťažných posádok, sa na štart 44. Rallye Tatry 2017 postaví aj slovenský KL Racing Rally Team.
Ford Fiesta R5 Tomáša Kukučku a Petra Vejačku bude ešte pred štartom súťaže ovenčený štartovým číslom 8. Samozrejme spomínaná dvojica sa bude snažiť o čo najlepší výsledok v rámci tejto dvojetapovej súťaže, ktorá je zároveň tretím kolom Majstrovstiev Slovenska v rally.
„Bude to ťažké, napriek tomu, že tu budem štartovať štvrtýkrát. Dvakrát som mal smolu na mestskom okruhu, jedenkrát ma postihla technická porucha, druhýkrát som vyrobil jazdeckú chybu, keď som spadol do priekopy a stratil tu niekoľko minút. Zároveň v roku 2015 sa mi na tejto súťaži darilo a dojazdil som na treťom mieste absolútneho poradia. V tomto roku nás však čakajú úplne nové trate, na ktorých som nikdy neštartoval, takže to bude zaujímavé. Ja som sa do súťažného auta nedostal od prešovskej rally, nič to, skúsim sa poriadne rozbehnúť aspoň pred súťažou a na shakedowne. Snáď to pomôže,“ povedal Tomáš Kukučka.
Druhá posádka v zložení Pavol Cireň – Pavol Hronec rovnako ako na predchádzajúcich dvoch podujatiach opäť vyrazí za tatranskými úspechmi v spolupráci s vozidlom Renault Clio.
„Tohtoročná Rallye Tatry bude určite ťažká súťaž. Organizátor oproti minulosti natiahol trať, ale aj čas, veď už v piatok bude o dve rýchlostky viac ako v minulosti. Podľa mňa to bude veľmi zaujímavá súťaž, s množstvom noviniek. My s Paľom sa budeme samozrejme snažiť dojazdiť čo možno najlepšie a zobrať nejaké body do koncoročného zúčtovania. Dúfam, že sa nám to podarí,“ doplnil Pavol Cireň.
Štart 44. Rallye Tatry je pripravený na piatok (26.5.2017) na 16:18 hodinu, pričom na súťažiacich počas tohto dňa čakajú tri merané úseky, vrátane mestského okruhu. V sobotu (27.5.2017) k nim pridajú ešte ďalších šesť a na cieľovej rampe môžeme najrýchlejšie posádky očakávať v ten istý deň od 15:00 hodiny.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?