K favoritům Rallye Tatry se řadí Valoušek, Koči, Grzyb a Ondrej

Rally Tatry (SVK)
Rally Tatry (SVK), foto: Hlinka, Daniel
Roman Ordelt 23. května 2017 17:21
Sdílej:

Letošní čtyřiačtyřicátý ročník Rallye Tatry (26. – 27. května 2017) nabídne kvalitní startovní pole, které čítá téměř sedmdesát posádek. Pořadatelům z AOS klubu Poprad se přihlásilo do termínu uzávěrky přihlášek celkem 68 posádek z pěti států. Vedle soutěžících ze Slovenské republiky se představí posádky z Polska, České republiky, Maďarska a Švédska. K největším favoritům legendární rally v okolí Popradu a Spišské Nové Vsi patří úřadující slovenský mistr, český jezdec Pavel Valoušek (Ford Fiesta R5) a košický Martin Koči (Škoda Fabia R5), vedoucí tandem průběžného pořadí slovenského šampionátu. K asprirantům na vítězství se řadí dále polský a slovenský šampion Grzegorz Grzyb (oba Škoda Fabia R5) a obhájce loňského prvenství pod Tatrami Tomáš Ondrej (Škoda Fabia WRC).

„Letošní startovní pole je složené z velmi kvalitních jezdců. Vzhledem k počtu startujících posádek na předchozích dvou soutěžích na Slovensku jsme měli obavy z počtu přihlášených, nicméně nakonec se celkový počet i zásluhou sedmnácti zahraničních posádek dostal téměř k číslu sedmdesáti přihlášek. Máme pro fanoušky připraveny dvě lahůdky, jednak start hned deseti vozů kategorie R5 a dále možnost vidět na vlastní oči v akci bývalého mistra světa Stiga Blomqvista, který pojede jako předjezdec. Právě tento sedmdesátiletý Švéd bude hlavní hvězdou letošního ročníku pod Tatrami. Zapomenout nesmíme ani na Bérešovce, kteří vždy lahodí diváckému oku a fanoušci je oceňují podél rychlostních zkoušek velkým potleskem,“ pověděl Ing. Stanislav Hanzeli, ředitel Rallye Tatry a předseda organizačního výboru. V rámci třetího dílu Mistrovství Slovenska v rally (MSR) 2017 je přihlášeno celkem 59  posádek.

Vedle zmíněného kvarteta největších favoritů chtějí kartami na předních příčkách zamíchat dále Jaroslav Melichárek, Igor Drotár (oba Škoda Fabia R5), Vlastimil Majerčák, Tomáš Kukučka nebo švédský pilot Mattias Adielsson (všichni Ford Fiesta R5). Nejpočetněji jsou v rámci slovenského šampionátu obsazeny třídy 2 a 3. V seznamu přihlášených jsou dále maďarský jezdec Német László, Vladimír Hanuš (oba Ford Fiesta R5), Ján Lipták (Mini Countryman WRC), Peter Gavlák, Tibor Cserhalmi, Peter Deak, Richard Pravda, čeští jezdci Lukáš Matěna a  Adam Fabrika (všichni Mitsubishi Lancer EVO IX), zatímco vozy Subaru pilotují Tomáš Konečný, Tomáš Minarovič nebo Poláci Wieslaw Ingram a Slawomír Kurdyš.

V hodnocení dvoukolek, vozů s poháněnou jednou nápravou patří k favoritům Tomáš Fusko, Martin Kysucký, Miloslav Majerčík, Polák Maciej Jodlowski (všichni Peugeot 208 VTi R2), dále Martin Koiš (Ford Fiesta), polští jezdci Rafal Pochlopien (Opel Astra) a Radoslaw Pogan (Renault Clio Sport).

V rámci hodnocení Mistrovství Slovenska historických automobilů (MSR HA) je přihlášeno celkem 5 posádek. Jozef Béreš starší pojede na voze Ford Sierra RS Cosworth, jeho syn předvede efektivní průjezdy s řadou smyků s vozem Lada VFTS. Bratislavský jezdec Martin Vaško představí v premiéře vůz Audi Coupe Quattro. 

Slovenský Rally Pohár (SRP) má před sebou třetí díl a do Popradu přilákal 8 posádek. Největší šance na přední příčky mají Tomáš Polovka, vítěz z Rožňavy, dále Matej Krišanda (oba Seat Ibiza) a Igor Plichta (Citroën Saxo), který nenašel přemožitele v pohárovém hodnocení při Rally Prešov. Do Rallyškoly (RŠ) je přihlášen jeden jezdec.

Další zpravodajský servis o 44. Rallye Tatry 2017 přineseme v následujících tiskových zprávách. Uveřejněné budou postupně i na oficiální webové stránce www.rallyetatry.sk a na její facebookové mutaci.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Zeekr 7x

Nový Zeekr 7X: Kladivo na soupeře Tesla model Y, Kia EV5 nebo Audi Q6 e-tron a BMW iX3?

Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.

Novinky ze světa EV
Alpine crossover A390

Alpine A390: Francouzská odpověď na elektrické SUV. Tři motory, výkon až 470 koní a dojezd přes 550 km

Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.

Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu. Ale je dobře, že tu je

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.