Letošní čtyřiačtyřicátý ročník Rallye Tatry (26. – 27. května 2017) nabídne kvalitní startovní pole, které čítá téměř sedmdesát posádek. Pořadatelům z AOS klubu Poprad se přihlásilo do termínu uzávěrky přihlášek celkem 68 posádek z pěti států. Vedle soutěžících ze Slovenské republiky se představí posádky z Polska, České republiky, Maďarska a Švédska. K největším favoritům legendární rally v okolí Popradu a Spišské Nové Vsi patří úřadující slovenský mistr, český jezdec Pavel Valoušek (Ford Fiesta R5) a košický Martin Koči (Škoda Fabia R5), vedoucí tandem průběžného pořadí slovenského šampionátu. K asprirantům na vítězství se řadí dále polský a slovenský šampion Grzegorz Grzyb (oba Škoda Fabia R5) a obhájce loňského prvenství pod Tatrami Tomáš Ondrej (Škoda Fabia WRC).
„Letošní startovní pole je složené z velmi kvalitních jezdců. Vzhledem k počtu startujících posádek na předchozích dvou soutěžích na Slovensku jsme měli obavy z počtu přihlášených, nicméně nakonec se celkový počet i zásluhou sedmnácti zahraničních posádek dostal téměř k číslu sedmdesáti přihlášek. Máme pro fanoušky připraveny dvě lahůdky, jednak start hned deseti vozů kategorie R5 a dále možnost vidět na vlastní oči v akci bývalého mistra světa Stiga Blomqvista, který pojede jako předjezdec. Právě tento sedmdesátiletý Švéd bude hlavní hvězdou letošního ročníku pod Tatrami. Zapomenout nesmíme ani na Bérešovce, kteří vždy lahodí diváckému oku a fanoušci je oceňují podél rychlostních zkoušek velkým potleskem,“ pověděl Ing. Stanislav Hanzeli, ředitel Rallye Tatry a předseda organizačního výboru. V rámci třetího dílu Mistrovství Slovenska v rally (MSR) 2017 je přihlášeno celkem 59 posádek.
Vedle zmíněného kvarteta největších favoritů chtějí kartami na předních příčkách zamíchat dále Jaroslav Melichárek, Igor Drotár (oba Škoda Fabia R5), Vlastimil Majerčák, Tomáš Kukučka nebo švédský pilot Mattias Adielsson (všichni Ford Fiesta R5). Nejpočetněji jsou v rámci slovenského šampionátu obsazeny třídy 2 a 3. V seznamu přihlášených jsou dále maďarský jezdec Német László, Vladimír Hanuš (oba Ford Fiesta R5), Ján Lipták (Mini Countryman WRC), Peter Gavlák, Tibor Cserhalmi, Peter Deak, Richard Pravda, čeští jezdci Lukáš Matěna a Adam Fabrika (všichni Mitsubishi Lancer EVO IX), zatímco vozy Subaru pilotují Tomáš Konečný, Tomáš Minarovič nebo Poláci Wieslaw Ingram a Slawomír Kurdyš.
V hodnocení dvoukolek, vozů s poháněnou jednou nápravou patří k favoritům Tomáš Fusko, Martin Kysucký, Miloslav Majerčík, Polák Maciej Jodlowski (všichni Peugeot 208 VTi R2), dále Martin Koiš (Ford Fiesta), polští jezdci Rafal Pochlopien (Opel Astra) a Radoslaw Pogan (Renault Clio Sport).
V rámci hodnocení Mistrovství Slovenska historických automobilů (MSR HA) je přihlášeno celkem 5 posádek. Jozef Béreš starší pojede na voze Ford Sierra RS Cosworth, jeho syn předvede efektivní průjezdy s řadou smyků s vozem Lada VFTS. Bratislavský jezdec Martin Vaško představí v premiéře vůz Audi Coupe Quattro.
Slovenský Rally Pohár (SRP) má před sebou třetí díl a do Popradu přilákal 8 posádek. Největší šance na přední příčky mají Tomáš Polovka, vítěz z Rožňavy, dále Matej Krišanda (oba Seat Ibiza) a Igor Plichta (Citroën Saxo), který nenašel přemožitele v pohárovém hodnocení při Rally Prešov. Do Rallyškoly (RŠ) je přihlášen jeden jezdec.
Další zpravodajský servis o 44. Rallye Tatry 2017 přineseme v následujících tiskových zprávách. Uveřejněné budou postupně i na oficiální webové stránce www.rallyetatry.sk a na její facebookové mutaci.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?