Letošní čtyřiačtyřicátý ročník Rallye Tatry (26. – 27. května 2017) nabídne kvalitní startovní pole, které čítá téměř sedmdesát posádek. Pořadatelům z AOS klubu Poprad se přihlásilo do termínu uzávěrky přihlášek celkem 68 posádek z pěti států. Vedle soutěžících ze Slovenské republiky se představí posádky z Polska, České republiky, Maďarska a Švédska. K největším favoritům legendární rally v okolí Popradu a Spišské Nové Vsi patří úřadující slovenský mistr, český jezdec Pavel Valoušek (Ford Fiesta R5) a košický Martin Koči (Škoda Fabia R5), vedoucí tandem průběžného pořadí slovenského šampionátu. K asprirantům na vítězství se řadí dále polský a slovenský šampion Grzegorz Grzyb (oba Škoda Fabia R5) a obhájce loňského prvenství pod Tatrami Tomáš Ondrej (Škoda Fabia WRC).
„Letošní startovní pole je složené z velmi kvalitních jezdců. Vzhledem k počtu startujících posádek na předchozích dvou soutěžích na Slovensku jsme měli obavy z počtu přihlášených, nicméně nakonec se celkový počet i zásluhou sedmnácti zahraničních posádek dostal téměř k číslu sedmdesáti přihlášek. Máme pro fanoušky připraveny dvě lahůdky, jednak start hned deseti vozů kategorie R5 a dále možnost vidět na vlastní oči v akci bývalého mistra světa Stiga Blomqvista, který pojede jako předjezdec. Právě tento sedmdesátiletý Švéd bude hlavní hvězdou letošního ročníku pod Tatrami. Zapomenout nesmíme ani na Bérešovce, kteří vždy lahodí diváckému oku a fanoušci je oceňují podél rychlostních zkoušek velkým potleskem,“ pověděl Ing. Stanislav Hanzeli, ředitel Rallye Tatry a předseda organizačního výboru. V rámci třetího dílu Mistrovství Slovenska v rally (MSR) 2017 je přihlášeno celkem 59 posádek.
Vedle zmíněného kvarteta největších favoritů chtějí kartami na předních příčkách zamíchat dále Jaroslav Melichárek, Igor Drotár (oba Škoda Fabia R5), Vlastimil Majerčák, Tomáš Kukučka nebo švédský pilot Mattias Adielsson (všichni Ford Fiesta R5). Nejpočetněji jsou v rámci slovenského šampionátu obsazeny třídy 2 a 3. V seznamu přihlášených jsou dále maďarský jezdec Német László, Vladimír Hanuš (oba Ford Fiesta R5), Ján Lipták (Mini Countryman WRC), Peter Gavlák, Tibor Cserhalmi, Peter Deak, Richard Pravda, čeští jezdci Lukáš Matěna a Adam Fabrika (všichni Mitsubishi Lancer EVO IX), zatímco vozy Subaru pilotují Tomáš Konečný, Tomáš Minarovič nebo Poláci Wieslaw Ingram a Slawomír Kurdyš.
V hodnocení dvoukolek, vozů s poháněnou jednou nápravou patří k favoritům Tomáš Fusko, Martin Kysucký, Miloslav Majerčík, Polák Maciej Jodlowski (všichni Peugeot 208 VTi R2), dále Martin Koiš (Ford Fiesta), polští jezdci Rafal Pochlopien (Opel Astra) a Radoslaw Pogan (Renault Clio Sport).
V rámci hodnocení Mistrovství Slovenska historických automobilů (MSR HA) je přihlášeno celkem 5 posádek. Jozef Béreš starší pojede na voze Ford Sierra RS Cosworth, jeho syn předvede efektivní průjezdy s řadou smyků s vozem Lada VFTS. Bratislavský jezdec Martin Vaško představí v premiéře vůz Audi Coupe Quattro.
Slovenský Rally Pohár (SRP) má před sebou třetí díl a do Popradu přilákal 8 posádek. Největší šance na přední příčky mají Tomáš Polovka, vítěz z Rožňavy, dále Matej Krišanda (oba Seat Ibiza) a Igor Plichta (Citroën Saxo), který nenašel přemožitele v pohárovém hodnocení při Rally Prešov. Do Rallyškoly (RŠ) je přihlášen jeden jezdec.
Další zpravodajský servis o 44. Rallye Tatry 2017 přineseme v následujících tiskových zprávách. Uveřejněné budou postupně i na oficiální webové stránce www.rallyetatry.sk a na její facebookové mutaci.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?