Jedinou zahraničnou súťažou zaradenou do slovenského šampionátu v rally 2017 bude Agrotec Petronas Syntium Rally Hustopeče.
Svoj trinásty ročník oslávi zaradením nielen do TrueCam Majstrovstiev Česka v rally a Majstrovstiev Slovenska v rally, ale aj do FIA Zóny strednej Európy.
Už tradičný termín v polovici mesiaca jún si vybrali organizátori z Agrotec Autoklubu v AČR za spolupráce s Agrotec a.s. a Auto Klubom Košice na usporiadanie 13. Agrotec Petronas Syntium Rally. Obľúbená súťaž zavíta opäť na krásne trate v prostredí hustopečských viníc, ktoré tvorí asfaltový, betónový i šotolinový povrch. Celková dĺžka trate je 354,16 km, z ktorej 150,6 km tvoria rýchlostné skúšky. Tie budú rozdelené do dvoch etáp v pomere 6:6. Pre slovenské posádky znamenajú dve etapy aj dve samostatné hodnotenia a teda dva prídely bodov do šampionátu.
Harmonogram súťaže odštartuje v stredu 14. júna 2017 výdajom itinerárov a administratívnym preberaním na riaditeľstve súťaže v areáli Agrotec a.s. v Hustopečiach. Tieto úkony budú pokračovať vo štvrtok, kedy odštartujú obhliadky trate, ktoré budú prebiehať aj v piatok. V piatok sa uskutoční aj technické preberanie vozidiel, v popoludňajších hodinách nepovinný shakedown na časti rýchlostnej skúšky Starovice a večer o 19. hodine príde na rad slávnostný štart a po ňom prvá rýchlostná skúška. Piatková etapa bude naozaj náročná, pretože pre prvé vozidlá končí sedem minút pred polnocou vjazdom do uzavretého parkoviska. Sobotná etapa odštartuje výjazdom z UP o 9:30 hod. Posádky nazrú aj na najdlhšiu rýchlostnú skúšku, ktorou je RS Horní Bojanovice-Diváky-Nikolčice s dĺžkou 22,5 km a skvelým diváckym miestom v Divákoch. Vyhlasovanie výsledkov sa uskutoční na Husovej ulici po 16:30 hod.
V minulom roku bola súťaž zaradená aj do Slovenského rally pohára, avšak tohtoročný harmonogram súťaže to nedovolil. Na štarte sa predstavilo spolu až 116 súťažných posádok, z ktorých najrýchlejšími boli Jan Kopecký s Pavlom Dreslerom. Kto sa stane víťazom v tomto roku sa dozvieme už o necelé dva mesiace, 17. júna. Prihlasovanie na súťaž je spustené na oficiálnej stránke www.agrotecrally.cz a pre slovenské posádky na www.sams-asn.sk/prihlaska3.php. Uzávierka prihlášok je 6. júna.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?