Slovenské posádky nazrú opäť aj do Hustopečí

Rally Hustopeče (CZE)
Rally Hustopeče (CZE), foto: Jan Dušek, RallyZone.cz
Zdenka Tamášová 8. května 2017 13:14
Sdílej:

Jedinou zahraničnou súťažou zaradenou do slovenského šampionátu v rally 2017 bude Agrotec Petronas Syntium Rally Hustopeče.

Svoj trinásty ročník oslávi zaradením nielen do TrueCam Majstrovstiev Česka v rally a Majstrovstiev Slovenska v rally, ale aj do FIA Zóny strednej Európy.

Už tradičný termín v polovici mesiaca jún si vybrali organizátori z Agrotec Autoklubu v AČR za spolupráce s Agrotec a.s. a Auto Klubom Košice na usporiadanie 13. Agrotec Petronas Syntium Rally. Obľúbená súťaž zavíta opäť na krásne trate v prostredí hustopečských viníc, ktoré tvorí asfaltový, betónový i šotolinový povrch. Celková dĺžka trate je 354,16 km, z ktorej 150,6 km tvoria rýchlostné skúšky. Tie budú rozdelené do dvoch etáp v pomere 6:6. Pre slovenské posádky znamenajú dve etapy aj dve samostatné hodnotenia a teda dva prídely bodov do šampionátu.

Harmonogram súťaže odštartuje v stredu 14. júna 2017 výdajom itinerárov a administratívnym preberaním na riaditeľstve súťaže v areáli Agrotec a.s. v Hustopečiach. Tieto úkony budú pokračovať vo štvrtok, kedy odštartujú obhliadky trate, ktoré budú prebiehať aj v piatok. V piatok sa uskutoční aj technické preberanie vozidiel, v popoludňajších hodinách nepovinný shakedown na časti rýchlostnej skúšky Starovice a večer o 19. hodine príde na rad slávnostný štart a po ňom prvá rýchlostná skúška. Piatková etapa bude naozaj náročná, pretože pre prvé vozidlá končí sedem minút pred polnocou vjazdom do uzavretého parkoviska. Sobotná etapa odštartuje výjazdom z UP o 9:30 hod. Posádky nazrú aj na najdlhšiu rýchlostnú skúšku, ktorou je RS Horní Bojanovice-Diváky-Nikolčice s dĺžkou 22,5 km a skvelým diváckym miestom v Divákoch. Vyhlasovanie výsledkov sa uskutoční na Husovej ulici po 16:30 hod.

V minulom roku bola súťaž zaradená aj do Slovenského rally pohára, avšak tohtoročný harmonogram súťaže to nedovolil. Na štarte sa predstavilo spolu až 116 súťažných posádok, z ktorých najrýchlejšími boli Jan Kopecký s Pavlom Dreslerom. Kto sa stane víťazom v tomto roku sa dozvieme už o necelé dva mesiace, 17. júna. Prihlasovanie na súťaž je spustené na oficiálnej stránke www.agrotecrally.cz a pre slovenské posádky na www.sams-asn.sk/prihlaska3.php. Uzávierka prihlášok je 6. júna.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.