Jedinou zahraničnou súťažou zaradenou do slovenského šampionátu v rally 2017 bude Agrotec Petronas Syntium Rally Hustopeče.
Svoj trinásty ročník oslávi zaradením nielen do TrueCam Majstrovstiev Česka v rally a Majstrovstiev Slovenska v rally, ale aj do FIA Zóny strednej Európy.
Už tradičný termín v polovici mesiaca jún si vybrali organizátori z Agrotec Autoklubu v AČR za spolupráce s Agrotec a.s. a Auto Klubom Košice na usporiadanie 13. Agrotec Petronas Syntium Rally. Obľúbená súťaž zavíta opäť na krásne trate v prostredí hustopečských viníc, ktoré tvorí asfaltový, betónový i šotolinový povrch. Celková dĺžka trate je 354,16 km, z ktorej 150,6 km tvoria rýchlostné skúšky. Tie budú rozdelené do dvoch etáp v pomere 6:6. Pre slovenské posádky znamenajú dve etapy aj dve samostatné hodnotenia a teda dva prídely bodov do šampionátu.
Harmonogram súťaže odštartuje v stredu 14. júna 2017 výdajom itinerárov a administratívnym preberaním na riaditeľstve súťaže v areáli Agrotec a.s. v Hustopečiach. Tieto úkony budú pokračovať vo štvrtok, kedy odštartujú obhliadky trate, ktoré budú prebiehať aj v piatok. V piatok sa uskutoční aj technické preberanie vozidiel, v popoludňajších hodinách nepovinný shakedown na časti rýchlostnej skúšky Starovice a večer o 19. hodine príde na rad slávnostný štart a po ňom prvá rýchlostná skúška. Piatková etapa bude naozaj náročná, pretože pre prvé vozidlá končí sedem minút pred polnocou vjazdom do uzavretého parkoviska. Sobotná etapa odštartuje výjazdom z UP o 9:30 hod. Posádky nazrú aj na najdlhšiu rýchlostnú skúšku, ktorou je RS Horní Bojanovice-Diváky-Nikolčice s dĺžkou 22,5 km a skvelým diváckym miestom v Divákoch. Vyhlasovanie výsledkov sa uskutoční na Husovej ulici po 16:30 hod.
V minulom roku bola súťaž zaradená aj do Slovenského rally pohára, avšak tohtoročný harmonogram súťaže to nedovolil. Na štarte sa predstavilo spolu až 116 súťažných posádok, z ktorých najrýchlejšími boli Jan Kopecký s Pavlom Dreslerom. Kto sa stane víťazom v tomto roku sa dozvieme už o necelé dva mesiace, 17. júna. Prihlasovanie na súťaž je spustené na oficiálnej stránke www.agrotecrally.cz a pre slovenské posádky na www.sams-asn.sk/prihlaska3.php. Uzávierka prihlášok je 6. júna.
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.