Manažer týmu Hyundai, Alain Penasse, popsal páteční test Andrease Mikkelsena se speciálem i20 Coupe WRC jako pozitivním pro obě strany.
Mikkelsen za volantem i20 Coupe WRC zažil den bez jakýchkoliv problémů, i když dle některých zvěstí jednou krátce vylétl z trati. Alain Penasse řekl, že byl s jeho zpětnou vazbou spokojen. "Test se zdál být docela dobrým. Andreas nám dal dobrou zpětnou vazbu, s autem byl spokojen a některé věci na něj udělaly dojem. Byla to dobrá kooperace," řekl Penasse pro Motorsport.com.
Mikkelsen se do auta dostal poté, co jeden den ve stejné lokalitě testovali Thierry Neuville a Dani Sordo. "V Portugalsku jsme měli třídenní test. Hayden [Paddon] byl na Novém Zélandu a my nechtěli do auta posadit Kevina [Abbringa], takže Andreas dával smysl. Nevím, kolik kilometrů celkově ujel, ale vím, že jezdil až do pěti hodin odpoledne." Když byl Penasse dotázán na to, jestli se může stát, že se Mikkelsen do Hyundai i20 Coupe WRC na nějakém testu ještě vrátí, tak odpověděl: "Pro tento moment je to vše. Aktuálně nejsou v plánu žádné další testy."
Jen připomeňme, že Andreas Mikkelsen se ocitl bez místa ve WRC poté, co Volkswagen vloni oznámil ukončení svého továrního angažmá. Od té doby jel Andreas Mikkelsen se Škodou Fabia R5 na Monte Carlu a na Korsice a obě soutěže v rámci kategorie WRC2 opanoval. Jezdec se aktuálně snaží domluvit se s někým na start na Rally Portugal, která se jede příští měsíc.
Když byl Penasse dotázán na průběh vyjednávání s Mikkelsenem a jeho manažerem, Erikem Veibym, tak jeho odpověď byla následující: "Je normální, že mluvíme s Andreasem, když nemá co dělat. Erik Veiby je vždy v servisním parku a je pěkné dát s ním kávu. Když si sednete a mluvíte spolu, tak mohou věci přijít."
Andreas Mikkelsen se zúčastní seznamovacích jízd na Rally Argentina, která se jede příští víkend. Pak zamíří zpět do Evropy, aby mohl pokračovat ve vyjednávání o svém možném startu v Portugalsku. Ani Mikkelsen ani jeho management test pro Hyundai komentovat nechtěli.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.