- Rally Prešov sa vracia do kalendára Majstrovstiev Slovenska v rely - oželieme eresku Ľubotice, vracia sa Cemjata, pribudne Šariš - súčasťou podujatia aj Slovenský Rally Pohár a Regionálny Rally Pohár
Naozaj už len zopár dní nás delí od štartu 23.ročníka Rally Prešov 2017. Tá sa tentoraz jazdí ako druhé podujatie sezóny MSR, ktorého súčasťou sú aj Majstrovstvá Slovenska v rely historických automobilov (MSR HA), Slovenský Rally Pohár (SRP), Rally Legend a Regionálny Rally Pohár (RRP – tiež druhá súťaž sezóny). Národné podujatie s povolenou zahraničnou účasťou následne spestruje Šarišský slalom a Prešovský slalom.
Tradičný termín na prelome apríla a mája zostal zachovaný aj tentoraz, no oproti poslednému ročníku sa zmenili miesta konaní rýchlostných skúšok. Jediná ereska, ktorá zostala je krásny a náročný úsek Žipov. Vzhľadom na zložitú dopravnú situáciu, ktorá vládne v Prešove sa organizátori (Rally System Slovakia) rozumne, hoci s ťažkým srdcom, vzdali diváckeho mestského úseku Ľubotice. Jeho zvyčajné zaradenie po piatkovom slávnostnom štarte by určite dopravne ťažko skúšaný Prešov nepotešilo.
Na druhej strane sa však po rokoch do itinerátu vracia úsek na Cemjate a pribudne rýchlostná skúška Šariš, situovaná medzi Malý Šariš a Veľký Šariš. Podujatie začína slávnostným štartom v piatok podvečer. Súťažné jazdy potom štartujú v sobotu ráno už o ôsmej hodine, kedy sa začína na Cemjate. Nasledujú Žipov a Šariš. Trojica meraných úsekov je na programe hneď trikrát, čo znamená, že celá súťaž má deväť rýchlostných skúšok a 155,25 ostrých kilometrov. Spolu s prejazdmi súťaž meria 245,25 km. Víťaza súťaže by sme mali poznať približne o pätnástej hodine na slávnostnej rampe.
Autor: Ľuboš Kašický
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.