Po opakovaném neúspěchu zkraje sezony se Thierry Neuville podobné chyby na Tour de Corse Rally už nedopustil. Vyjel si tak letošní první vítězství, pro něj i pro jeho tým se jednalo o velmi důležité prvenství.
Na tiskové konferenci po závodě Belgický pilot přiznal, že se po projetí cílovou čarou na poslední zkoušce soutěže dostavily emoce. "Od začátku roku už uteklo hodně času. Víme, že jsme měli rytmus, byli schopni vyhrávat hodně zkoušek a byli na čele na většině posledních soutěží, ale nemohli jsme je vyhrát," začal Thierry Neuville.
"Už jsem hodně očekával tento víkend, protože jsem věděl, že jsme na asfaltu rychlí a na testech jsem měl dobrý pocit. Rally ale nezačala tak, jak jsme chtěli. Měl jsem dobrý pocit, měl jsem dojem, že jedu rychle, ale stopky tomu neodpovídaly. Nebylo to špatné, ale nebylo to to, co jsme chtěli.
V pátek večer jsme trošku zapracovali na autě a také nám pomohly tratě, které nám umožnily ukázat plný potenciál vozu. Je to neuvěřitelný pocit. Myslím, že je to poprvé, co jsem měl slzy v očích po projetí cílem. Obvykle se takto na venek neprojevuji, ale tentokrát jsem věděl, že je to pro nás důležitý výsledek."
Za vítězstvím už mířil na Monte Carlu a ve Švédsku, jenže o vše jej připravily jeho chyby. Tentokrát si však takový scénář Belgičan odmítal představit: "V sobotu večer jsem byl klidný, protože jsem si řekl, že už se to stalo dvakrát a potřetí se to již nemůže opakovat. Že už to není možné.
Prostě jsem si řekl, že všechno bude dobré, navíc se nám velmi povedla první speciálka dne. Když jsme dokončili tento test s dobrým náskokem na Sébastiena [Ogiera], tak už jsme mohli rally dojet bez tlaku. Na Power Stage už jsme vůbec neriskovali a neztratili jsme naší koncentraci."
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?