Po opakovaném neúspěchu zkraje sezony se Thierry Neuville podobné chyby na Tour de Corse Rally už nedopustil. Vyjel si tak letošní první vítězství, pro něj i pro jeho tým se jednalo o velmi důležité prvenství.
Na tiskové konferenci po závodě Belgický pilot přiznal, že se po projetí cílovou čarou na poslední zkoušce soutěže dostavily emoce. "Od začátku roku už uteklo hodně času. Víme, že jsme měli rytmus, byli schopni vyhrávat hodně zkoušek a byli na čele na většině posledních soutěží, ale nemohli jsme je vyhrát," začal Thierry Neuville.
"Už jsem hodně očekával tento víkend, protože jsem věděl, že jsme na asfaltu rychlí a na testech jsem měl dobrý pocit. Rally ale nezačala tak, jak jsme chtěli. Měl jsem dobrý pocit, měl jsem dojem, že jedu rychle, ale stopky tomu neodpovídaly. Nebylo to špatné, ale nebylo to to, co jsme chtěli.
V pátek večer jsme trošku zapracovali na autě a také nám pomohly tratě, které nám umožnily ukázat plný potenciál vozu. Je to neuvěřitelný pocit. Myslím, že je to poprvé, co jsem měl slzy v očích po projetí cílem. Obvykle se takto na venek neprojevuji, ale tentokrát jsem věděl, že je to pro nás důležitý výsledek."
Za vítězstvím už mířil na Monte Carlu a ve Švédsku, jenže o vše jej připravily jeho chyby. Tentokrát si však takový scénář Belgičan odmítal představit: "V sobotu večer jsem byl klidný, protože jsem si řekl, že už se to stalo dvakrát a potřetí se to již nemůže opakovat. Že už to není možné.
Prostě jsem si řekl, že všechno bude dobré, navíc se nám velmi povedla první speciálka dne. Když jsme dokončili tento test s dobrým náskokem na Sébastiena [Ogiera], tak už jsme mohli rally dojet bez tlaku. Na Power Stage už jsme vůbec neriskovali a neztratili jsme naší koncentraci."
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?