Neuville měl v cíli na Korsice slzy v očích

Neuville, Thierry
Neuville, Thierry, foto: Red Bull
iMotorSport.cz 12. dubna 2017 21:48
Sdílej:

Po opakovaném neúspěchu zkraje sezony se Thierry Neuville podobné chyby na Tour de Corse Rally už nedopustil. Vyjel si tak letošní první vítězství, pro něj i pro jeho tým se jednalo o velmi důležité prvenství.

Na tiskové konferenci po závodě Belgický pilot přiznal, že se po projetí cílovou čarou na poslední zkoušce soutěže dostavily emoce. "Od začátku roku už uteklo hodně času. Víme, že jsme měli rytmus, byli schopni vyhrávat hodně zkoušek a byli na čele na většině posledních soutěží, ale nemohli jsme je vyhrát," začal Thierry Neuville.

"Už jsem hodně očekával tento víkend, protože jsem věděl, že jsme na asfaltu rychlí a na testech jsem měl dobrý pocit. Rally ale nezačala tak, jak jsme chtěli. Měl jsem dobrý pocit, měl jsem dojem, že jedu rychle, ale stopky tomu neodpovídaly. Nebylo to špatné, ale nebylo to to, co jsme chtěli.

V pátek večer jsme trošku zapracovali na autě a také nám pomohly tratě, které nám umožnily ukázat plný potenciál vozu. Je to neuvěřitelný pocit. Myslím, že je to poprvé, co jsem měl slzy v očích po projetí cílem. Obvykle se takto na venek neprojevuji, ale tentokrát jsem věděl, že je to pro nás důležitý výsledek."

Za vítězstvím už mířil na Monte Carlu a ve Švédsku, jenže o vše jej připravily jeho chyby. Tentokrát si však takový scénář Belgičan odmítal představit: "V sobotu večer jsem byl klidný, protože jsem si řekl, že už se to stalo dvakrát a potřetí se to již nemůže opakovat. Že už to není možné. 

Prostě jsem si řekl, že všechno bude dobré, navíc se nám velmi povedla první speciálka dne. Když jsme dokončili tento test s dobrým náskokem na Sébastiena [Ogiera], tak už jsme mohli rally dojet bez tlaku. Na Power Stage už jsme vůbec neriskovali a neztratili jsme naší koncentraci."

Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.