Po opakovaném neúspěchu zkraje sezony se Thierry Neuville podobné chyby na Tour de Corse Rally už nedopustil. Vyjel si tak letošní první vítězství, pro něj i pro jeho tým se jednalo o velmi důležité prvenství.
Na tiskové konferenci po závodě Belgický pilot přiznal, že se po projetí cílovou čarou na poslední zkoušce soutěže dostavily emoce. "Od začátku roku už uteklo hodně času. Víme, že jsme měli rytmus, byli schopni vyhrávat hodně zkoušek a byli na čele na většině posledních soutěží, ale nemohli jsme je vyhrát," začal Thierry Neuville.
"Už jsem hodně očekával tento víkend, protože jsem věděl, že jsme na asfaltu rychlí a na testech jsem měl dobrý pocit. Rally ale nezačala tak, jak jsme chtěli. Měl jsem dobrý pocit, měl jsem dojem, že jedu rychle, ale stopky tomu neodpovídaly. Nebylo to špatné, ale nebylo to to, co jsme chtěli.
V pátek večer jsme trošku zapracovali na autě a také nám pomohly tratě, které nám umožnily ukázat plný potenciál vozu. Je to neuvěřitelný pocit. Myslím, že je to poprvé, co jsem měl slzy v očích po projetí cílem. Obvykle se takto na venek neprojevuji, ale tentokrát jsem věděl, že je to pro nás důležitý výsledek."
Za vítězstvím už mířil na Monte Carlu a ve Švédsku, jenže o vše jej připravily jeho chyby. Tentokrát si však takový scénář Belgičan odmítal představit: "V sobotu večer jsem byl klidný, protože jsem si řekl, že už se to stalo dvakrát a potřetí se to již nemůže opakovat. Že už to není možné.
Prostě jsem si řekl, že všechno bude dobré, navíc se nám velmi povedla první speciálka dne. Když jsme dokončili tento test s dobrým náskokem na Sébastiena [Ogiera], tak už jsme mohli rally dojet bez tlaku. Na Power Stage už jsme vůbec neriskovali a neztratili jsme naší koncentraci."
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.