Sportovní šéf Citroënu, Yves Matton, měl pozitivní dopingový test

Yves Matton, sportovní šéf Citroënu
Yves Matton, sportovní šéf Citroënu, foto: Citroën Racing
iMotorSport.cz 1. dubna 2017 22:55
Sdílej:

Sportovní šéf Citroënu, Yves Matton, měl po jedné z domácích soutěží pozitivní dopingový test. Následoval podmínečný trest.

Okolo sportovního šéfa Citroënu, Yvese Mattona, bylo minulý víkend poměrně rušno. Belgičan měl totiž pozitivní dopingový test. Belgická Národní federace mu v důsledku toho podmínečně zabavila na dva roky závodní licenci. Matton během minulého podzimu startoval, jako i v několika letech předtím, na belgické Rally Condroz. Po soutěži byl vybrán na dopingový test a lékaři mu našli ve vzorku moči zakázané látky. Konkrétně se mělo jednat o Wirkstoff Preterax, který je obsažen v prášcích na vysoký krevní tlak. Tato látka je ale na seznamu zakázaných Světové anti-dopingové agentury WADA. 

Samotný Matton nijak nepopíral, že tuto látku užil a sám se zřekl nároku na provedení B-testu. Ihned ale popřel, že by se jednalo o úmyslný podvod. "V popisu medikamentů mě lékař zapomněl upozornit na to, že musím požádat o tak zvanou Therapeutic Use Exemption (TUE). To jsem také neudělal," řekl Yves Matton. TUE je vlastně něco jako medicínská výjimka, která sportovcům dovoluje užití některých látek, které jsou na doping listu. Sportovec pak musí doložit znalecký posudek, že užití látky je z medicínských důvodů a neslouží pro zvýšení výkonnosti. 

Vzhledem k tomu, že Matton TUE nedoložil, tak by měl automaticky následovat trest v podobě odebrání licence na dva roky. Při následném slyšení ale mohl Matton komisaře přesvědčit, že se jednalo jen o nedopatření a ne pokus o porušení pravidel. "Na základě skutečnosti, že tento medikament nezvýšil moji výkonnostní schopnost a s ohledem na dobré úmysly byla tato penalizace změněna na podmínku," pokračuje Matton.

Matton tak může i nadále pokračovat ve svém hobby, kterým jsou občasné lokální rally soutěže. 

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.