Sportovní šéf Citroënu, Yves Matton, měl po jedné z domácích soutěží pozitivní dopingový test. Následoval podmínečný trest.
Okolo sportovního šéfa Citroënu, Yvese Mattona, bylo minulý víkend poměrně rušno. Belgičan měl totiž pozitivní dopingový test. Belgická Národní federace mu v důsledku toho podmínečně zabavila na dva roky závodní licenci. Matton během minulého podzimu startoval, jako i v několika letech předtím, na belgické Rally Condroz. Po soutěži byl vybrán na dopingový test a lékaři mu našli ve vzorku moči zakázané látky. Konkrétně se mělo jednat o Wirkstoff Preterax, který je obsažen v prášcích na vysoký krevní tlak. Tato látka je ale na seznamu zakázaných Světové anti-dopingové agentury WADA.
Samotný Matton nijak nepopíral, že tuto látku užil a sám se zřekl nároku na provedení B-testu. Ihned ale popřel, že by se jednalo o úmyslný podvod. "V popisu medikamentů mě lékař zapomněl upozornit na to, že musím požádat o tak zvanou Therapeutic Use Exemption (TUE). To jsem také neudělal," řekl Yves Matton. TUE je vlastně něco jako medicínská výjimka, která sportovcům dovoluje užití některých látek, které jsou na doping listu. Sportovec pak musí doložit znalecký posudek, že užití látky je z medicínských důvodů a neslouží pro zvýšení výkonnosti.
Vzhledem k tomu, že Matton TUE nedoložil, tak by měl automaticky následovat trest v podobě odebrání licence na dva roky. Při následném slyšení ale mohl Matton komisaře přesvědčit, že se jednalo jen o nedopatření a ne pokus o porušení pravidel. "Na základě skutečnosti, že tento medikament nezvýšil moji výkonnostní schopnost a s ohledem na dobré úmysly byla tato penalizace změněna na podmínku," pokračuje Matton.
Matton tak může i nadále pokračovat ve svém hobby, kterým jsou občasné lokální rally soutěže.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?