Sportovní šéf Citroënu, Yves Matton, měl pozitivní dopingový test

Yves Matton, sportovní šéf Citroënu
Yves Matton, sportovní šéf Citroënu, foto: Citroën Racing
iMotorSport.cz 1. dubna 2017 22:55
Sdílej:

Sportovní šéf Citroënu, Yves Matton, měl po jedné z domácích soutěží pozitivní dopingový test. Následoval podmínečný trest.

Okolo sportovního šéfa Citroënu, Yvese Mattona, bylo minulý víkend poměrně rušno. Belgičan měl totiž pozitivní dopingový test. Belgická Národní federace mu v důsledku toho podmínečně zabavila na dva roky závodní licenci. Matton během minulého podzimu startoval, jako i v několika letech předtím, na belgické Rally Condroz. Po soutěži byl vybrán na dopingový test a lékaři mu našli ve vzorku moči zakázané látky. Konkrétně se mělo jednat o Wirkstoff Preterax, který je obsažen v prášcích na vysoký krevní tlak. Tato látka je ale na seznamu zakázaných Světové anti-dopingové agentury WADA. 

Samotný Matton nijak nepopíral, že tuto látku užil a sám se zřekl nároku na provedení B-testu. Ihned ale popřel, že by se jednalo o úmyslný podvod. "V popisu medikamentů mě lékař zapomněl upozornit na to, že musím požádat o tak zvanou Therapeutic Use Exemption (TUE). To jsem také neudělal," řekl Yves Matton. TUE je vlastně něco jako medicínská výjimka, která sportovcům dovoluje užití některých látek, které jsou na doping listu. Sportovec pak musí doložit znalecký posudek, že užití látky je z medicínských důvodů a neslouží pro zvýšení výkonnosti. 

Vzhledem k tomu, že Matton TUE nedoložil, tak by měl automaticky následovat trest v podobě odebrání licence na dva roky. Při následném slyšení ale mohl Matton komisaře přesvědčit, že se jednalo jen o nedopatření a ne pokus o porušení pravidel. "Na základě skutečnosti, že tento medikament nezvýšil moji výkonnostní schopnost a s ohledem na dobré úmysly byla tato penalizace změněna na podmínku," pokračuje Matton.

Matton tak může i nadále pokračovat ve svém hobby, kterým jsou občasné lokální rally soutěže. 

Stalo se
Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?

Testy aut
Mercedes-Benz GLB

Test ojetiny: Mercedes-Benz GLB 250 4MATIC – prémiový všeuměl o více než třetinu levněji

Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.

Ekonomika
Ilustrační foto

Povinné pojištění auta: Co to je a jak ho sjednat?

Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?