Sportovní šéf Citroënu, Yves Matton, měl pozitivní dopingový test

Yves Matton, sportovní šéf Citroënu
Yves Matton, sportovní šéf Citroënu, foto: Citroën Racing
iMotorSport.cz 1. dubna 2017 22:55
Sdílej:

Sportovní šéf Citroënu, Yves Matton, měl po jedné z domácích soutěží pozitivní dopingový test. Následoval podmínečný trest.

Okolo sportovního šéfa Citroënu, Yvese Mattona, bylo minulý víkend poměrně rušno. Belgičan měl totiž pozitivní dopingový test. Belgická Národní federace mu v důsledku toho podmínečně zabavila na dva roky závodní licenci. Matton během minulého podzimu startoval, jako i v několika letech předtím, na belgické Rally Condroz. Po soutěži byl vybrán na dopingový test a lékaři mu našli ve vzorku moči zakázané látky. Konkrétně se mělo jednat o Wirkstoff Preterax, který je obsažen v prášcích na vysoký krevní tlak. Tato látka je ale na seznamu zakázaných Světové anti-dopingové agentury WADA. 

Samotný Matton nijak nepopíral, že tuto látku užil a sám se zřekl nároku na provedení B-testu. Ihned ale popřel, že by se jednalo o úmyslný podvod. "V popisu medikamentů mě lékař zapomněl upozornit na to, že musím požádat o tak zvanou Therapeutic Use Exemption (TUE). To jsem také neudělal," řekl Yves Matton. TUE je vlastně něco jako medicínská výjimka, která sportovcům dovoluje užití některých látek, které jsou na doping listu. Sportovec pak musí doložit znalecký posudek, že užití látky je z medicínských důvodů a neslouží pro zvýšení výkonnosti. 

Vzhledem k tomu, že Matton TUE nedoložil, tak by měl automaticky následovat trest v podobě odebrání licence na dva roky. Při následném slyšení ale mohl Matton komisaře přesvědčit, že se jednalo jen o nedopatření a ne pokus o porušení pravidel. "Na základě skutečnosti, že tento medikament nezvýšil moji výkonnostní schopnost a s ohledem na dobré úmysly byla tato penalizace změněna na podmínku," pokračuje Matton.

Matton tak může i nadále pokračovat ve svém hobby, kterým jsou občasné lokální rally soutěže. 

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.