Mobil 1 a Toyota oznámili spolupráci pro sezonu WRC 2017. Mobil 1 zažil úspěšný návrat do World Rally Championship, když s Toyotou získal vítězství už při druhém ostrém startu.
Mobil 1 se letos společně s Toyota Gazoo Racing vrací po 19 letech do WRC, když závodní oleje Mobil 1 byly používány v Toyotách Yaris WRC. Loga společnosti se objeví také na kombinézách jezdců. Návrat je to zatím více než povedený - při prvním startu na Monte Carlu se společně dostali zásluhou Jariho-Mattiho Latvaly až na podium a ve Švédsku dokonce slavili vítězství (rovněž zásluhou Latvaly).
"Značka Mobil 1 začala své angažmá v rallysportu před skoro 40 lety a jsme nadšeni, že se díky partnerství s Toyota Gazoo Racing můžeme vrátit k naším kořenům, když oni se letos také vrací do WRC," řekl Kai Decker, globální manažer pro motorsport a sponzoring v ExxonMobil. "Je to pro nás skvělá příležitost k pokračování v budování naší spolupráce a úspěšného vztahu s Toyotou."
"WRC je špičkou rallysportu a my si ceníme podpory Mobil 1, díky které si můžeme být jistí, že motory Toyoty Yaris WRC operuji ve špičkových výkonech," dodal Shigehisa Kitazawa, generální manažer divize marketingu a motorsportu v Toyotě. "Toyota Yaris WRC reprezentuje novou generací World Rally Car a vítáme jak výzvy, tak i možnosti, kterým bude náš tým letos čelit. Tyto výzvy a možnosti přispějí k tomu, že budeme dělat lepší auta pro každodenní spotřebitele."
Bruce Crawley, globální manažer v ExxonMobil pro technologie v motorsportu, věří, že WRC je perfektní sérií pro další vývoj jejich produktů díky velké náročnosti jednotlivých zkoušek. "Yaris WRC je impozantní rallyové auto a je vzrušující letos vidět Toyotu a Mobil 1 motorové oleje při jejich návratu do rally. Extrémní a náročné podmínky, se kterými se setkáváme během WRC soutěží, vyžadují vysoce výkonné lubrikanty jako jsou Mobil 1 motorové oleje. Mobil 1 byl navrhován tak, aby vydržel extrémně vysoké pracovní teploty a je prokázáno, že chrání motor až do 260°C v těch nejnáročnějších podmínkách."
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.