Mobil 1 a Toyota oznámili spolupráci pro sezonu WRC 2017. Mobil 1 zažil úspěšný návrat do World Rally Championship, když s Toyotou získal vítězství už při druhém ostrém startu.
Mobil 1 se letos společně s Toyota Gazoo Racing vrací po 19 letech do WRC, když závodní oleje Mobil 1 byly používány v Toyotách Yaris WRC. Loga společnosti se objeví také na kombinézách jezdců. Návrat je to zatím více než povedený - při prvním startu na Monte Carlu se společně dostali zásluhou Jariho-Mattiho Latvaly až na podium a ve Švédsku dokonce slavili vítězství (rovněž zásluhou Latvaly).
"Značka Mobil 1 začala své angažmá v rallysportu před skoro 40 lety a jsme nadšeni, že se díky partnerství s Toyota Gazoo Racing můžeme vrátit k naším kořenům, když oni se letos také vrací do WRC," řekl Kai Decker, globální manažer pro motorsport a sponzoring v ExxonMobil. "Je to pro nás skvělá příležitost k pokračování v budování naší spolupráce a úspěšného vztahu s Toyotou."
"WRC je špičkou rallysportu a my si ceníme podpory Mobil 1, díky které si můžeme být jistí, že motory Toyoty Yaris WRC operuji ve špičkových výkonech," dodal Shigehisa Kitazawa, generální manažer divize marketingu a motorsportu v Toyotě. "Toyota Yaris WRC reprezentuje novou generací World Rally Car a vítáme jak výzvy, tak i možnosti, kterým bude náš tým letos čelit. Tyto výzvy a možnosti přispějí k tomu, že budeme dělat lepší auta pro každodenní spotřebitele."
Bruce Crawley, globální manažer v ExxonMobil pro technologie v motorsportu, věří, že WRC je perfektní sérií pro další vývoj jejich produktů díky velké náročnosti jednotlivých zkoušek. "Yaris WRC je impozantní rallyové auto a je vzrušující letos vidět Toyotu a Mobil 1 motorové oleje při jejich návratu do rally. Extrémní a náročné podmínky, se kterými se setkáváme během WRC soutěží, vyžadují vysoce výkonné lubrikanty jako jsou Mobil 1 motorové oleje. Mobil 1 byl navrhován tak, aby vydržel extrémně vysoké pracovní teploty a je prokázáno, že chrání motor až do 260°C v těch nejnáročnějších podmínkách."
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.