Podle technického ředitele Citroënu, Laurenta Fregosiho, může za nepovedený start do sezony 2017 nedostatečná příprava na specifické podmínky. Jen dodejme, že Citroën zažil nejhorší start do sezony za dobu, co ve WRC působí.
Francouzi se na prvních dvou soutěžích moc nepředvedli, a tak není divu, že jsou až 4. mezi týmy. Citroën přitom čerpal rok volno na vývoj vozu, proto jej mnozí považovali, po odchodu Volkswagenu, za favorita. Jenže jezdci na Monte Carlu a ve Švédsku s C3 WRC hodně bojovali - Meeke pokaždé havaroval.
"Naše výsledky na prvních dvou soutěžích roku jdou převážně na vrub nedostatečné přípravy. Nezaměřili jsme se na opravdové závodní podmínky. V Mexiku je situace jiná, protože C3 WRC ujela během testů nejvíc kilometrů právě na šotolině. Proto všichni věříme v lepší výsledky," říká Laurenta Fregosiho.
Citroën v Mexiku nasadil Meekea a Lefebvra, v Argentině pojede Meeke a Breen. Mladíci v obou soutěžích, ve kterých alespoň jeden z nich nepojede, absolvují alespoň seznamovací jízdy. Na Korsice a dále (samozřejmě s výjimkou Argentiny) už pojedou 3 C3 WRC - psali jsme zde.
Podle Yvese Mattona, šéfa továrního týmu, se technici hodně naučili během testu, který předcházel Rally Mexico: "Zaměřili jsme se na určitá základní nastavení, to nám pomohlo najít oblasti, ve kterých bylo třeba se zlepšit. Krisovi pomohla v pátek startovní pozice, snad tedy znovu nastartoval svoji sezonu. Stéphane snad získá body pro tým."
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.