AKTUALIZACE PO RZ19: V Mexiku na účastníky MS v rally čeká první šotolinová soutěž sezony. Nejedná se ale o úplně typickou soutěže, protože tratě v Mexiku jsou specifické vysokými nadmořskými výškami, které jednotlivým speciálům ubírají hodně výkonu z jejich pohonných jednotek.
Po RZ19:V Mexiku na posádky v neděli čekaly jen dva měřené testy, na druhou stranu se jednalo o pořádně dlouhé zkoušky. RZ18 měřila takřka 33 km. Nejrychleji ji zvládl projet Kris Meeke, druhý byl Sébastien Ogier (+6,3s) a pěkného třetího času dosáhl Stéphane Lefebvre (+12,6s).
Závěr soutěže v Mexiku obstarala Power Stage, jenž měřila 22 km. Nejrychlejší čas na ní zajel Thierry Neuville, druhý byl o 0,3 vteřiny Sébastien Ogier a třetí Ott Tänak (+3,8s). Na mezičasech ale vedl ze špičky poslední na trati, Kris Meeke. Jezdec Citroënu ale tři zatáčky před cílem vylétl z trati, pokosil místní poros a jen těsně minul divácké auto, pilot byl pak chvíli dezorientovaný, takže vyrazil na druhou stranu od trati, kde chvíli kličkoval mezi diváckými vozy a pak se vydal správnou cestou zpět na trať. Při tomto výletu si sice přivodil defekt levé přední gumy, ale na celkové vítězství v soutěži mu to stačilo.
Bonusové body na Power Stage:1) Thierry Neuville +5 bodů2) Sébastien Ogier +4 body3) Ott Tänak +3 body4) Jari-Matti Latvala +2 body5) Dani Sordo +1 bod
Výsledky po RZ19
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. C. Meeke - P. NagleCitroën C3 WRC 3:22:04,6 - - - 2. S. Ogier - J. IngrassiaFord Fiesta WRC +13,8 3. T. Neuville - N. GilsoulHyundai i20 WRC +59,7 4. O. Tänak - M. JärveojaFord Fiesta WRC +2:18,3 5. H. Paddon - J. KennardHyundai i20 WRC +3:32,9 6. J.-M. Latvala - M. AnttilaToyota Yaris WRC +4:40,3 7. J. Hänninen - K. LindströmToyota Yaris WRC +5:06,2 8. D. Sordo - M. MartíHyundai i20 WRC +5:22,7 9. E. Evans - D. BarrittFord Fiesta WRC +5:00 min +8:41,8 10. P. Tidemand - J. AnderssonŠkoda Fabia R5 +10s +10:51,9Po RZ17:Odpolední část sobotní etapy začal nejlépe Sébastien Ogier, který zajel nejrychlejší čas na RZ12 Media Luna 2. O 2,2 vteřiny zaostal průběžně vedoucí muž klasifikace, Kris Meeke. Třetí čas zajel Dani Sordo (+2,6s). Jak Neuville tak Paddon reportovali, že měli na autech mix pneumatik s tím, že na tuto zkoušku byly lepší tvrdé, ale na další zase měkké. Posádky ale musí volit gumy vždy na celou sekci.
RZ13 měřila přes 38 km. Nejrychlejší na ní byl Kris Meeke, když druhý Thierry Neuville ztratil 5,7s a třetí Ott Tänak 12,6s. V TOP10 se z jedenáctého na průběžné deváté místo posunul Elfyn Evans na úkor svého kolegy od M-Sportu, Erica Camilliho, který ale letos startuje jen s Fiestou R5, a jezdce tovární Škody, Pontuse Tidemanda. V cíli přiznal hodiny Seb Ogier, i tak ale zajel čtvrtý čas (18,2s). Dle jeho názoru jej hodiny mohly stát tak 10 vteřin.
RZ14 projel nejrychleji Ott Tänak, o pouhých 0,4s zaostal Sébastien Ogier. Třetí byl Thierry Neuville (+1,2s). V podstatě se jednalo o poslední klasickou zkoušku dne.
Na posádky pak už čekaly jen tři krátké superspeciálky - napřed dva průjezdy zkouškou Autódromo de León (2,3 km) a pak RZ17 Street Stage Feria de León (1,33 km). Na RZ15 byl nejrychlejší Elfyn Evans, druhý byl Jari-Matti Latvala (+1,0s) a třetí Thierry Neuville (+4,2s). Ve druhém průjezdu touto speciálkou byl nejrychlejší opět Elfyn Evans, druhý čas zajel Jari-Matti Latvala (+0,9s) a třetí byl Thierry Neuville (+2,5s). Na tomto testu se posunul Jari-Matti Latvala před Juhu Hänninena na šesté místo. Pontus Tidemand přeskočil Erica Camilliho. RZ17 zvládl nejlépe Sébastien Ogier, druhý čas zajel Thierry Neuville (+0,1s) a třetí byl Dani Sordo (+0,4s).
Výsledky po RZ17
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. C. Meeke - P. NagleCitroën C3 WRC 2:47:33,3 - - - 2. S. Ogier - J. IngrassiaFord Fiesta WRC +30,9 3. T. Neuville - N. GilsoulHyundai i20 WRC +1:10,5 4. O. Tänak - M. JärveojaFord Fiesta WRC +2:12,6 5. H. Paddon - J. KennardHyundai i20 WRC +3:25,5 6. J.-M. Latvala - M. AnttilaToyota Yaris WRC +4:32,6 7. J. Hänninen - K. LindströmToyota Yaris WRC +4:32,9 8. D. Sordo - M. MartíHyundai i20 WRC +5:16,1 9. E. Evans - D. BarrittFord Fiesta WRC +5:00 min +8:22,1 10. P. Tidemand - J. AnderssonŠkoda Fabia R5 +10s +9:26,4Po RZ11:Hyundai po etapě ohlásil, že se mu podařilo vyřešit problém s motory u svých i20 WRC. To dokázal Dani Sordo, který zajel nejrychlejší čas před Ogierem (+3,7s) a Meekem (4,1s). Jezdec Citroënu tak dokázal odrazit útok ze strany Ogiera, který většina lidí očekávala. Tänak (5. čas) se posunul v celkovém pořadí před Hänninena. Juho v cíli řekl, že auto je sice dobré, ale on se po zdravotní stránce necítí moc dobře. Paddon povyskočil před zatím poměrně nenápadně jedoucího Lefebvra na 6. místo.
Dani Sordo vyhrál i RZ10. Zde porazil Meekea o 0,9s a Ogiera o 3,6s. Španěl ale dojel do cíle zkoušky bez kusu zadního křídla. O velkou změnu v pořadí se postaral Stéphane Lefebvre. Ten šel s Citroënem C3 WRC přes střechu, vypadl z TOP10 a soutěž pro něj v sobotu skončila. Na problémy s brzdami si v cíli ztěžoval Jari-Matti Latvala. Přes střechu šel také Lorenzo Bertelli, který v Mexiku jede poprvé s Fiestou WRC aktuální specifikace.
RZ11 zvládli v na desetinu shodném čase Thierry Neuville a Kris Meeke. Třetí Sébastien Ogier ztratil 0,8 vteřiny. Na průběžné páté místo poskočil díky šestému času na této RZ Hayden Paddon na úkor Juhy Hänninena (8. čas na RZ). Zajímavostí je, že Paddon do cíle dojel na defektu. Dle svých slov ale takto jel asi jen 2 km a defekt si přivodil svoji chybou. Jari-Matti Latvala dojel do cíle vložky s prasklou gumou a poškozeným ráfkem, dle slov Fina auto poškodil, když se snažil až moc tlačit.
Výsledky po RZ11
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. C. Meeke - P. NagleCitroën C3 WRC 1:52:24,8 - - - 2. S. Ogier - J. IngrassiaFord Fiesta WRC +23,5 3. T. Neuville - N. GilsoulHyundai i20 WRC +1:07,1 4. O. Tänak - M. JärveojaFord Fiesta WRC +1:59,0 5. H. Paddon - J. KennardHyundai i20 WRC +2:48,2 6. J. Hänninen - K. LindströmToyota Yaris WRC +2:48,5 7. J.-M. Latvala - M. AnttilaToyota Yaris WRC +3:30,5 8. D. Sordo - M. MartíHyundai i20 WRC +4:45,4 9. E. Camilli - B. VeillasFord Fiesta R5 +10s +6:38,1 10. P. Tidemand - J. AnderssonŠkoda Fabia R5 +10s +6:39,2Po RZ8:RZ4 znamenala první ostré kilometry pro posádky MS na šotolině s novými vozy. Zkoušku vyhrál Kris Meeke o 7,3s před Sébastienem Ogierem. Meeke si jako jediný ze špičky nestěžoval na přehřívající se motor. Spousta dalších jezdců (Tänak, Neuville, Paddon, Sordo, Evans, Hänninen a Latvala) přiznalo, že část zkoušky jelo v přejezdovém režimu, protože se jejich auta přehřívala. Tänak měl dokonce teplotu v motoru na 10 °C! Prohlém s přehříváním přiznal i Ogier. Celkově šel do čela Meeke před Ogiera, na třetí místo se dostal Paddon (třetí čas na RZ). Za ním následovali jeho kolegové Sordo a Neuville.
RZ5 vyhrál Thierry Neuville s Hyundai. Dosavadnímu lídrovi soutěže, Krisi Meekeovi, dvakrát zhasl motor - jezdec Citroënu zajel 4. čas se ztrátou přes 8 vteřin. Pěkným druhým časem se prezentoval Elfyn Evans, který ale před startem za výměnu motoru dostal penalizaci 5 minut. Třetí čas zajel Sordo, který měl z vozu velmi dobrý pocit. Jari-Matti Latvala musel projet i RZ5 v přejezdovém modu z důvodu přehřívání motoru.
RZ6 byla divácká speciálka, hodně na ní ztratil Hayden Paddon (+1:21 min), když jeho i20 WRC ztrácela olej (zřejmě důsledek poškození z předchozího testu). Zkoušku vyhrál Neuville před Evansem a Sordem - Španěl po problému Paddona (spadl na 7. místo) poskočil na příčku třetí.
RZ7 byla další diváckou speciálkou a do problémů se dostal další Hyundai. Tentokrát to byl Dani Sordo. Španěl ztratil přes dvě a půl minuty, když i on měl problém s motorem, navíc v jeho případě "zapracovali" také pořadatelé. Ti měli pochybnosti o dokončení RZ6. Test vyhrál Meeke před Evansem a Hänninenem.
Den zakončila další speciálka, RZ8, tu vyhrál Evans, před Meekem a Hänninenem.
Výsledky po RZ8
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. C. Meeke - P. NagleCitroën C3 WRC 1:01:33,7 - - - 2. S. Ogier - J. IngrassiaFord Fiesta WRC +20,9 3. T. Neuville - N. GilsoulHyundai i20 WRC +56,7 4. J. Hänninen - K. LindströmToyota Yaris WRC +1:27,3 5. O. Tänak - M. JärveojaFord Fiesta WRC +1:32,9 6. S. Lefebvre - G. MoreauCitroën C3 WRC +1:52,8 7. H. Paddon - J. KennardHyundai i20 WRC +2:02,1 8. J.-M. Latvala - M. AnttilaToyota Yaris WRC +2:30,8 9. P. Tidemand - J. AnderssonŠkoda Fabia R5 +10s +3:34,3 10. E. Camilli - B. VeillasFord Fiesta R5 +10s +3:59,7Po RZ3:RZ3 a RZ4 musely být zrušeny z poměrně kuriozního důvodu. Závodní speciály byly z divácké speciálky přepravovány do místa soutěže na nákladních vozech. Ty však uvízly v zácpě, která se vytvořila díky běžné silniční nehodě. Sobotní dopolední sekce tak musela být zrušená.
Po RZ1:Ve čtvrtek místního času byly na programu dva průjezdy krátkou diváckou superspeciálkou, která měřila jen 1,57 km. Úvodní průjezd (RZ0) zvládl nejlépe Juho Hännine s Toyotou Yaris WRC, o 0,3 vteřiny pomalejší byl Kris Meeke s Citroënem C3 WRC. Hayden Paddon zaostal o 1,5 vteřiny. Nepříjemnost potkala Elfyna Evanse, který musel před startem soutěže měnit motor, což vedlo k penalizaci 5 minut ještě před samotným zahájením soutěže.
V RZ1 byl nejrychlejší Sébastien Ogier s Fiestou WRC, druhý čas zajel Ott Tänak (+0,1s) a třetí byl Thierry Neuville (+0,3s).
Výsledky po RZ1
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. J. Hänninen - K. LindströmToyota Yaris WRC 3:37,2 - - - 2. C. Meeke - P. NagleCitroën C3 WRC +1,6 3. O. Tänak - M. JärveojaFord Fiesta WRC +1,6 4. T. Neuville - N. GilsoulHyundai i20 WRC +2,6 5. H. Paddon - J. KennardHyundai i20 WRC +3,2 6. S. Ogier - J. IngrassiaFord Fiesta WRC +4,0 7. D. Sordo - M. MartíHyundai i20 Coupe WRC +6,0 8. J.-M. Latvala - M. AnttilaToyota Yaris WRC +6,2 9. P. Tidemand - J. AnderssonŠkoda Fabia R5 +6,7 10. L. Bertelli - S. ScattolinFord Fiesta RS WRC +10,3Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.