Thierry Neuville dnes na trati shakedownu opět dokázal, že je aktuálně zřejmě v kombinaci s Hyundai i20 Coupé WRC tou nejrychlejší kombinací v MS. Belgičan na shakedownu totiž stanovil jasně nejrychlejší čas.
Trať shakedownu měla 5,31 km a Neuville ji dokázal projet za 3:45,8 min., což je o 1,7s rychleji než druhý Sébastien Ogier na Fordu. TOP3 doplnil zatím trápící se Kris Meeke s Citroënem, ten zaostal o 2,2s. Nejrychlejší Toyota byla na čtvrtém místě v rukou Latvaly (+2,5s).
Výsledky shakedownu:01. Thierry Neuville (Hyundai) - 3:45.8 min02. Sebastien Ogier (Ford) +1,7 s03. Kris Meeke (Citroën) +2,204. Jari-Matti Latvala (Toyota) +2,505. Hayden Paddon (Hyundai) +2,806. Dani Sordo (Hyundai) +2,907. Elfyn Evans (Ford) +3,108. Ott Tänak (Ford) +4,509. Stephane Lefebvre (Citroën) +4,810. Juho Hänninen (Toyota) +4,9
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.