Šéf továrního týmu Hyundai, Michel Nandan, lituje chyb, které Thierry Neuville udělal na obou úvodních soutěžích roku. V obou soutěžích totiž odstupoval z vedoucí pozice. Jeho náskok byl navíc v obou soutěžích komfortní.
Zatímco šéf továrního týmu Hyundai vnímá chybu z Monaka jako pochopitelnou, tak hrubka z divácké speciálky v Karlstadtu se podle něj stát opravdu neměla: „Je opravdu frustrující, když vidíte, že jsme s autem letos neodvedli vůbec špatnou práci, ale máme tu tyhle chyby,“ řekl Michel Nandan pro ‚Autosport‘.
„Chyba z Monte Carla byla OK, protože tohle se na této soutěži může stát. Ale na takové zkoušce [myslí speciálku ze Švédska] se to stát nesmí. Šlo sice o lehký dotek, ale byla to velká chyba. Nemělo se to stát, takové věci se na dvoukilometrové divácké speciálce stávat prostě nesmějí. Musí se z této chyby poučit a v Mexiku být soustředěný,“ říká Nandan.
„Je to sice teprve start sezóny, ale tyhle body už nedoženeme. Ale OK, musíme se dívat dopředu a soustředit se na další závod,“ stále smutní Michel. Neuville by samozřejmě vedl pořadí mezi jezdci, kdyby býval oba závody vyhrál. Teď má na svém kontě pouze 8 bodů, které získal na Power Stage a na Latvalu ztrácí 40 bodů.
Hyundai na M-Sport ztrácí 33 bodů mezi týmy: „Celou sobotu jsme jeli opatrnou strategii, jenom abychom minimalizovali riziko. Nechtěli jsme zopakovat Monte Carlo, ale přesně to se stalo. Je mi líto celého týmu, protože jsme ztratili vítězství kvůli malé chybě. Byla to malá chyba s velkými dopady na šampionát. Jsem si jistý, že jsme k soutěži přistoupili správně, ale pak přišel smolný okamžik. Náš potenciál je ale jasný a musíme hledět vpřed.“
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?