Šéf továrního týmu Hyundai, Michel Nandan, lituje chyb, které Thierry Neuville udělal na obou úvodních soutěžích roku. V obou soutěžích totiž odstupoval z vedoucí pozice. Jeho náskok byl navíc v obou soutěžích komfortní.
Zatímco šéf továrního týmu Hyundai vnímá chybu z Monaka jako pochopitelnou, tak hrubka z divácké speciálky v Karlstadtu se podle něj stát opravdu neměla: „Je opravdu frustrující, když vidíte, že jsme s autem letos neodvedli vůbec špatnou práci, ale máme tu tyhle chyby,“ řekl Michel Nandan pro ‚Autosport‘.
„Chyba z Monte Carla byla OK, protože tohle se na této soutěži může stát. Ale na takové zkoušce [myslí speciálku ze Švédska] se to stát nesmí. Šlo sice o lehký dotek, ale byla to velká chyba. Nemělo se to stát, takové věci se na dvoukilometrové divácké speciálce stávat prostě nesmějí. Musí se z této chyby poučit a v Mexiku být soustředěný,“ říká Nandan.
„Je to sice teprve start sezóny, ale tyhle body už nedoženeme. Ale OK, musíme se dívat dopředu a soustředit se na další závod,“ stále smutní Michel. Neuville by samozřejmě vedl pořadí mezi jezdci, kdyby býval oba závody vyhrál. Teď má na svém kontě pouze 8 bodů, které získal na Power Stage a na Latvalu ztrácí 40 bodů.
Hyundai na M-Sport ztrácí 33 bodů mezi týmy: „Celou sobotu jsme jeli opatrnou strategii, jenom abychom minimalizovali riziko. Nechtěli jsme zopakovat Monte Carlo, ale přesně to se stalo. Je mi líto celého týmu, protože jsme ztratili vítězství kvůli malé chybě. Byla to malá chyba s velkými dopady na šampionát. Jsem si jistý, že jsme k soutěži přistoupili správně, ale pak přišel smolný okamžik. Náš potenciál je ale jasný a musíme hledět vpřed.“
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.