Šéf továrního týmu Hyundai, Michel Nandan, lituje chyb, které Thierry Neuville udělal na obou úvodních soutěžích roku. V obou soutěžích totiž odstupoval z vedoucí pozice. Jeho náskok byl navíc v obou soutěžích komfortní.
Zatímco šéf továrního týmu Hyundai vnímá chybu z Monaka jako pochopitelnou, tak hrubka z divácké speciálky v Karlstadtu se podle něj stát opravdu neměla: „Je opravdu frustrující, když vidíte, že jsme s autem letos neodvedli vůbec špatnou práci, ale máme tu tyhle chyby,“ řekl Michel Nandan pro ‚Autosport‘.
„Chyba z Monte Carla byla OK, protože tohle se na této soutěži může stát. Ale na takové zkoušce [myslí speciálku ze Švédska] se to stát nesmí. Šlo sice o lehký dotek, ale byla to velká chyba. Nemělo se to stát, takové věci se na dvoukilometrové divácké speciálce stávat prostě nesmějí. Musí se z této chyby poučit a v Mexiku být soustředěný,“ říká Nandan.
„Je to sice teprve start sezóny, ale tyhle body už nedoženeme. Ale OK, musíme se dívat dopředu a soustředit se na další závod,“ stále smutní Michel. Neuville by samozřejmě vedl pořadí mezi jezdci, kdyby býval oba závody vyhrál. Teď má na svém kontě pouze 8 bodů, které získal na Power Stage a na Latvalu ztrácí 40 bodů.
Hyundai na M-Sport ztrácí 33 bodů mezi týmy: „Celou sobotu jsme jeli opatrnou strategii, jenom abychom minimalizovali riziko. Nechtěli jsme zopakovat Monte Carlo, ale přesně to se stalo. Je mi líto celého týmu, protože jsme ztratili vítězství kvůli malé chybě. Byla to malá chyba s velkými dopady na šampionát. Jsem si jistý, že jsme k soutěži přistoupili správně, ale pak přišel smolný okamžik. Náš potenciál je ale jasný a musíme hledět vpřed.“
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.