Thierry Neuville zcela jasně kontroloval Rally Monte Carlo až do poslední sobotní rychlostní zkoušky. Pak ale přišla malá chyba, která jej stála vítězství. Belgičan se z toho poučil, avšak po prvním závodu roku může prohlásit, že rychlost novému speciálu nechybí.
"Rally Monte Carlo je soutěž, kde se mi nikdy nedařilo. Vzhledem ke zkušenostem z minulosti jsem na několika speciálkách jel opatrně. Letos jsme ale měli našlápnuto k tomu, abychom dosáhli něčeho velkého. Ale malé vyjetí z tratě nás připravilo o šanci. I tak jsme ale viděli, že auto fungovalo bezvadně," vrací se Thierry Neuville k úvodní rally roku.
"Auto nebylo perfektní. Myslím si, že každý tým má ještě co dělat na svých autech. Ale vzhledem k tomu, jak málo kilometrů jsem s vozem ujel a vzhledem k tomu, jak málo času měl tým na vývoj, tak můžeme být velmi spokojeni, pokud jde o výkonnost auta."
Belgičan se pak do soutěže vrátil a dominantním způsobem vyhrál Power Stage. "Konstruktérský titul je pro Hyundai jasným cílem. Tým má nejvíce vyrovnanou sestavu ve startovním poli. Hayden a já dokážeme jet velmi rychle na všech soutěžích. Dani pro nás zůstává referenčním bodem na asfaltu. Navíc má spoustu zkušeností se všemi ostatními soutěžemi.
Máme v ruce šanci na zisk titulu mezi značkami, i když si stále myslím, že Citroën bude týmem, který bude potřeba porazit. To samé platí o M-Sportu, když mají ve svých řadách Sébastiena. Mým osobním cílem je jezdit lépe než vloni - je třeba častěji vyhrávat.
V momentě, kdy dokážete získat více vítězství, pak máte větší šanci na titul. Řadím sebe i Haydena mezi favority pro letošní rok. U Citroënu budeme bojovat s Krisem ale také Craigem, který už předvedl několik velmi silných výkonů. Sébastien bude samozřejmě také bojovat, ale rozdíl bude letos menší."
Podle jezdce Hyundai bude Sébastien Ogier nejsilnějším konkurentem v boji o titul. "Jako obvykle to bude jezdec, kterého bude třeba porazit. Ale ve Fiestě bude zranitelnější. Auto mu určitě nedovolí získat takové úspěchy jako v loňských sezonách - i když pořád má svoje řidičské schopnosti. Fiesta bude méně konkurenceschopná. Bude vyvíjena méně než ostatní tovární vozy. To pro něj bude složitější."
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.