Thierry Neuville zcela jasně kontroloval Rally Monte Carlo až do poslední sobotní rychlostní zkoušky. Pak ale přišla malá chyba, která jej stála vítězství. Belgičan se z toho poučil, avšak po prvním závodu roku může prohlásit, že rychlost novému speciálu nechybí.
"Rally Monte Carlo je soutěž, kde se mi nikdy nedařilo. Vzhledem ke zkušenostem z minulosti jsem na několika speciálkách jel opatrně. Letos jsme ale měli našlápnuto k tomu, abychom dosáhli něčeho velkého. Ale malé vyjetí z tratě nás připravilo o šanci. I tak jsme ale viděli, že auto fungovalo bezvadně," vrací se Thierry Neuville k úvodní rally roku.
"Auto nebylo perfektní. Myslím si, že každý tým má ještě co dělat na svých autech. Ale vzhledem k tomu, jak málo kilometrů jsem s vozem ujel a vzhledem k tomu, jak málo času měl tým na vývoj, tak můžeme být velmi spokojeni, pokud jde o výkonnost auta."
Belgičan se pak do soutěže vrátil a dominantním způsobem vyhrál Power Stage. "Konstruktérský titul je pro Hyundai jasným cílem. Tým má nejvíce vyrovnanou sestavu ve startovním poli. Hayden a já dokážeme jet velmi rychle na všech soutěžích. Dani pro nás zůstává referenčním bodem na asfaltu. Navíc má spoustu zkušeností se všemi ostatními soutěžemi.
Máme v ruce šanci na zisk titulu mezi značkami, i když si stále myslím, že Citroën bude týmem, který bude potřeba porazit. To samé platí o M-Sportu, když mají ve svých řadách Sébastiena. Mým osobním cílem je jezdit lépe než vloni - je třeba častěji vyhrávat.
V momentě, kdy dokážete získat více vítězství, pak máte větší šanci na titul. Řadím sebe i Haydena mezi favority pro letošní rok. U Citroënu budeme bojovat s Krisem ale také Craigem, který už předvedl několik velmi silných výkonů. Sébastien bude samozřejmě také bojovat, ale rozdíl bude letos menší."
Podle jezdce Hyundai bude Sébastien Ogier nejsilnějším konkurentem v boji o titul. "Jako obvykle to bude jezdec, kterého bude třeba porazit. Ale ve Fiestě bude zranitelnější. Auto mu určitě nedovolí získat takové úspěchy jako v loňských sezonách - i když pořád má svoje řidičské schopnosti. Fiesta bude méně konkurenceschopná. Bude vyvíjena méně než ostatní tovární vozy. To pro něj bude složitější."
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.