Thierry Neuville zcela jasně kontroloval Rally Monte Carlo až do poslední sobotní rychlostní zkoušky. Pak ale přišla malá chyba, která jej stála vítězství. Belgičan se z toho poučil, avšak po prvním závodu roku může prohlásit, že rychlost novému speciálu nechybí.
"Rally Monte Carlo je soutěž, kde se mi nikdy nedařilo. Vzhledem ke zkušenostem z minulosti jsem na několika speciálkách jel opatrně. Letos jsme ale měli našlápnuto k tomu, abychom dosáhli něčeho velkého. Ale malé vyjetí z tratě nás připravilo o šanci. I tak jsme ale viděli, že auto fungovalo bezvadně," vrací se Thierry Neuville k úvodní rally roku.
"Auto nebylo perfektní. Myslím si, že každý tým má ještě co dělat na svých autech. Ale vzhledem k tomu, jak málo kilometrů jsem s vozem ujel a vzhledem k tomu, jak málo času měl tým na vývoj, tak můžeme být velmi spokojeni, pokud jde o výkonnost auta."
Belgičan se pak do soutěže vrátil a dominantním způsobem vyhrál Power Stage. "Konstruktérský titul je pro Hyundai jasným cílem. Tým má nejvíce vyrovnanou sestavu ve startovním poli. Hayden a já dokážeme jet velmi rychle na všech soutěžích. Dani pro nás zůstává referenčním bodem na asfaltu. Navíc má spoustu zkušeností se všemi ostatními soutěžemi.
Máme v ruce šanci na zisk titulu mezi značkami, i když si stále myslím, že Citroën bude týmem, který bude potřeba porazit. To samé platí o M-Sportu, když mají ve svých řadách Sébastiena. Mým osobním cílem je jezdit lépe než vloni - je třeba častěji vyhrávat.
V momentě, kdy dokážete získat více vítězství, pak máte větší šanci na titul. Řadím sebe i Haydena mezi favority pro letošní rok. U Citroënu budeme bojovat s Krisem ale také Craigem, který už předvedl několik velmi silných výkonů. Sébastien bude samozřejmě také bojovat, ale rozdíl bude letos menší."
Podle jezdce Hyundai bude Sébastien Ogier nejsilnějším konkurentem v boji o titul. "Jako obvykle to bude jezdec, kterého bude třeba porazit. Ale ve Fiestě bude zranitelnější. Auto mu určitě nedovolí získat takové úspěchy jako v loňských sezonách - i když pořád má svoje řidičské schopnosti. Fiesta bude méně konkurenceschopná. Bude vyvíjena méně než ostatní tovární vozy. To pro něj bude složitější."
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?