Thierry Neuville zcela jasně kontroloval Rally Monte Carlo až do poslední sobotní rychlostní zkoušky. Pak ale přišla malá chyba, která jej stála vítězství. Belgičan se z toho poučil, avšak po prvním závodu roku může prohlásit, že rychlost novému speciálu nechybí.
"Rally Monte Carlo je soutěž, kde se mi nikdy nedařilo. Vzhledem ke zkušenostem z minulosti jsem na několika speciálkách jel opatrně. Letos jsme ale měli našlápnuto k tomu, abychom dosáhli něčeho velkého. Ale malé vyjetí z tratě nás připravilo o šanci. I tak jsme ale viděli, že auto fungovalo bezvadně," vrací se Thierry Neuville k úvodní rally roku.
"Auto nebylo perfektní. Myslím si, že každý tým má ještě co dělat na svých autech. Ale vzhledem k tomu, jak málo kilometrů jsem s vozem ujel a vzhledem k tomu, jak málo času měl tým na vývoj, tak můžeme být velmi spokojeni, pokud jde o výkonnost auta."
Belgičan se pak do soutěže vrátil a dominantním způsobem vyhrál Power Stage. "Konstruktérský titul je pro Hyundai jasným cílem. Tým má nejvíce vyrovnanou sestavu ve startovním poli. Hayden a já dokážeme jet velmi rychle na všech soutěžích. Dani pro nás zůstává referenčním bodem na asfaltu. Navíc má spoustu zkušeností se všemi ostatními soutěžemi.
Máme v ruce šanci na zisk titulu mezi značkami, i když si stále myslím, že Citroën bude týmem, který bude potřeba porazit. To samé platí o M-Sportu, když mají ve svých řadách Sébastiena. Mým osobním cílem je jezdit lépe než vloni - je třeba častěji vyhrávat.
V momentě, kdy dokážete získat více vítězství, pak máte větší šanci na titul. Řadím sebe i Haydena mezi favority pro letošní rok. U Citroënu budeme bojovat s Krisem ale také Craigem, který už předvedl několik velmi silných výkonů. Sébastien bude samozřejmě také bojovat, ale rozdíl bude letos menší."
Podle jezdce Hyundai bude Sébastien Ogier nejsilnějším konkurentem v boji o titul. "Jako obvykle to bude jezdec, kterého bude třeba porazit. Ale ve Fiestě bude zranitelnější. Auto mu určitě nedovolí získat takové úspěchy jako v loňských sezonách - i když pořád má svoje řidičské schopnosti. Fiesta bude méně konkurenceschopná. Bude vyvíjena méně než ostatní tovární vozy. To pro něj bude složitější."
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.