Mäkinen: Toyota ukázala, že může ještě letos vyhrát

Latvala, Jari-Matti - Anttila, Miikka
Latvala, Jari-Matti - Anttila, Miikka, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
iM2 25. ledna 2017 21:35
Sdílej:

Podle Tommiho Mäkinena výkonnost vozu Toyota Yaris WRC na Rally Monte Carlo ukázala, že je vůz schopný ještě letos vyhrát nějakou soutěž MS.

Jari-Matti Latvala obsadil druhé místo na první soutěži Toyoty v MS od roku 1999. Jeho týmový kolega, Juho Hänninen, zkraje soutěže držel třetí místo. Tento výsledek překvapil nejenom přítomné v servisním parku, ale také tým Toyota, který s Yarisem WRC vyjel poprvé před 9 měsíci.

„Po tomto (výsledku) jsem si celkem jistý, že ještě letos můžeme vyhrát nějakou rally,“ řekl Tommi Mäkinen pro ‚Autosport‘. „Jde o neuvěřitelný výsledek, jsem tak rád za každého v týmu. Všichni jsme spolu výborně spolupracovali a budeme se stávat silnějšími s každou další rally, jak budeme získávat další data k analyzování.“

„Odvedli jsme masivní množství práce, ale neměli jsme auto, se kterým bychom mohli srovnávat. Vše jsme museli udělat od základu,“ poukazuje Fin. Toyota v rámci přípravy ujela ze všech týmů největší počet kilometrů. Tým prakticky permanentně testoval v Portugalsku, Francii a Finsku. Bez zajímavosti není ani fakt, že auta zůstávala na místě testů – testovací tým společně s novými díly létal mezi základnou ve Finsku a testovacími lokacemi. Převážení auta do Finska by práce zdržovalo.

Testování v okolí základny týmu, poblíž města Puuppola nabídla možnost vůz otestovat na sněhu. Mäkinen ale spekulace o možném vítězství již ve Švédsku odmítá: „To je možná až moc brzy. Ale bude to zajímavý podnik. Jari-Matti auto za těchto podmínek již týden testoval a s jeho chováním byl velmi spokojený.“

Fin se s týmem domluvil až těsně před Vánocemi: „Když si vzpomenete na moji situaci zhruba měsíc zpět, kdy jsem se obával, že nepojedu za tovární tým, tak je druhé místo z Monte Carla fantastické. Je to neuvěřitelné, za těchto podmínek jsem toho natestoval opravdu velmi málo. Ale učil jsem se během rally. Máme dobrý tým, dobré auto a velký potenciál,“ řekl Jari-Matti Latvala.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.