Podle Tommiho Mäkinena výkonnost vozu Toyota Yaris WRC na Rally Monte Carlo ukázala, že je vůz schopný ještě letos vyhrát nějakou soutěž MS.
Jari-Matti Latvala obsadil druhé místo na první soutěži Toyoty v MS od roku 1999. Jeho týmový kolega, Juho Hänninen, zkraje soutěže držel třetí místo. Tento výsledek překvapil nejenom přítomné v servisním parku, ale také tým Toyota, který s Yarisem WRC vyjel poprvé před 9 měsíci.
„Po tomto (výsledku) jsem si celkem jistý, že ještě letos můžeme vyhrát nějakou rally,“ řekl Tommi Mäkinen pro ‚Autosport‘. „Jde o neuvěřitelný výsledek, jsem tak rád za každého v týmu. Všichni jsme spolu výborně spolupracovali a budeme se stávat silnějšími s každou další rally, jak budeme získávat další data k analyzování.“
„Odvedli jsme masivní množství práce, ale neměli jsme auto, se kterým bychom mohli srovnávat. Vše jsme museli udělat od základu,“ poukazuje Fin. Toyota v rámci přípravy ujela ze všech týmů největší počet kilometrů. Tým prakticky permanentně testoval v Portugalsku, Francii a Finsku. Bez zajímavosti není ani fakt, že auta zůstávala na místě testů – testovací tým společně s novými díly létal mezi základnou ve Finsku a testovacími lokacemi. Převážení auta do Finska by práce zdržovalo.
Testování v okolí základny týmu, poblíž města Puuppola nabídla možnost vůz otestovat na sněhu. Mäkinen ale spekulace o možném vítězství již ve Švédsku odmítá: „To je možná až moc brzy. Ale bude to zajímavý podnik. Jari-Matti auto za těchto podmínek již týden testoval a s jeho chováním byl velmi spokojený.“
Fin se s týmem domluvil až těsně před Vánocemi: „Když si vzpomenete na moji situaci zhruba měsíc zpět, kdy jsem se obával, že nepojedu za tovární tým, tak je druhé místo z Monte Carla fantastické. Je to neuvěřitelné, za těchto podmínek jsem toho natestoval opravdu velmi málo. Ale učil jsem se během rally. Máme dobrý tým, dobré auto a velký potenciál,“ řekl Jari-Matti Latvala.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.