Podle Tommiho Mäkinena výkonnost vozu Toyota Yaris WRC na Rally Monte Carlo ukázala, že je vůz schopný ještě letos vyhrát nějakou soutěž MS.
Jari-Matti Latvala obsadil druhé místo na první soutěži Toyoty v MS od roku 1999. Jeho týmový kolega, Juho Hänninen, zkraje soutěže držel třetí místo. Tento výsledek překvapil nejenom přítomné v servisním parku, ale také tým Toyota, který s Yarisem WRC vyjel poprvé před 9 měsíci.
„Po tomto (výsledku) jsem si celkem jistý, že ještě letos můžeme vyhrát nějakou rally,“ řekl Tommi Mäkinen pro ‚Autosport‘. „Jde o neuvěřitelný výsledek, jsem tak rád za každého v týmu. Všichni jsme spolu výborně spolupracovali a budeme se stávat silnějšími s každou další rally, jak budeme získávat další data k analyzování.“
„Odvedli jsme masivní množství práce, ale neměli jsme auto, se kterým bychom mohli srovnávat. Vše jsme museli udělat od základu,“ poukazuje Fin. Toyota v rámci přípravy ujela ze všech týmů největší počet kilometrů. Tým prakticky permanentně testoval v Portugalsku, Francii a Finsku. Bez zajímavosti není ani fakt, že auta zůstávala na místě testů – testovací tým společně s novými díly létal mezi základnou ve Finsku a testovacími lokacemi. Převážení auta do Finska by práce zdržovalo.
Testování v okolí základny týmu, poblíž města Puuppola nabídla možnost vůz otestovat na sněhu. Mäkinen ale spekulace o možném vítězství již ve Švédsku odmítá: „To je možná až moc brzy. Ale bude to zajímavý podnik. Jari-Matti auto za těchto podmínek již týden testoval a s jeho chováním byl velmi spokojený.“
Fin se s týmem domluvil až těsně před Vánocemi: „Když si vzpomenete na moji situaci zhruba měsíc zpět, kdy jsem se obával, že nepojedu za tovární tým, tak je druhé místo z Monte Carla fantastické. Je to neuvěřitelné, za těchto podmínek jsem toho natestoval opravdu velmi málo. Ale učil jsem se během rally. Máme dobrý tým, dobré auto a velký potenciál,“ řekl Jari-Matti Latvala.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?