Podle Tommiho Mäkinena výkonnost vozu Toyota Yaris WRC na Rally Monte Carlo ukázala, že je vůz schopný ještě letos vyhrát nějakou soutěž MS.
Jari-Matti Latvala obsadil druhé místo na první soutěži Toyoty v MS od roku 1999. Jeho týmový kolega, Juho Hänninen, zkraje soutěže držel třetí místo. Tento výsledek překvapil nejenom přítomné v servisním parku, ale také tým Toyota, který s Yarisem WRC vyjel poprvé před 9 měsíci.
„Po tomto (výsledku) jsem si celkem jistý, že ještě letos můžeme vyhrát nějakou rally,“ řekl Tommi Mäkinen pro ‚Autosport‘. „Jde o neuvěřitelný výsledek, jsem tak rád za každého v týmu. Všichni jsme spolu výborně spolupracovali a budeme se stávat silnějšími s každou další rally, jak budeme získávat další data k analyzování.“
„Odvedli jsme masivní množství práce, ale neměli jsme auto, se kterým bychom mohli srovnávat. Vše jsme museli udělat od základu,“ poukazuje Fin. Toyota v rámci přípravy ujela ze všech týmů největší počet kilometrů. Tým prakticky permanentně testoval v Portugalsku, Francii a Finsku. Bez zajímavosti není ani fakt, že auta zůstávala na místě testů – testovací tým společně s novými díly létal mezi základnou ve Finsku a testovacími lokacemi. Převážení auta do Finska by práce zdržovalo.
Testování v okolí základny týmu, poblíž města Puuppola nabídla možnost vůz otestovat na sněhu. Mäkinen ale spekulace o možném vítězství již ve Švédsku odmítá: „To je možná až moc brzy. Ale bude to zajímavý podnik. Jari-Matti auto za těchto podmínek již týden testoval a s jeho chováním byl velmi spokojený.“
Fin se s týmem domluvil až těsně před Vánocemi: „Když si vzpomenete na moji situaci zhruba měsíc zpět, kdy jsem se obával, že nepojedu za tovární tým, tak je druhé místo z Monte Carla fantastické. Je to neuvěřitelné, za těchto podmínek jsem toho natestoval opravdu velmi málo. Ale učil jsem se během rally. Máme dobrý tým, dobré auto a velký potenciál,“ řekl Jari-Matti Latvala.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?