Výkon Jariho-Mattiho Latvaly na Rally Monte Carlo překonal všechna očekávání a dokázal přivést Toyotu při jejím debutu ve WRC na podium.
Pro Jariho-Mattiho Latvalu i Toyotu to byl snový start. Při své první soutěži po návratu na světové tratě ve WRC dojel jejich pilot hned na podiu na druhém místě. Sklonit se musel jen před Sébastienem Ogierem. Na druhou stranu je fér přiznat, že v neděli Fin profitoval z mechanických problémů Otta Tänaka. V týmu Tommiho Mäkinena byla nálada po tomto výsledku samozřejmě víc než dobrá.
"Tento výsledek o hodně překonává naše očekávání!" řekl v cíli čtyřnásobný mistr světa v rally a nýnější šéf Toyota Gazoo Racing, Tommi Mäkinen. Pro Latvalu je sednalo o první podiový výsledek od Rally Finnland 2016, po projetí cíle si byl ale moc dobře vědom, že za tento výsledek vděčí smůle Tänaka: "S tímto výsledkem jsem tak šťastný, ale Otta je mi velmi líto. Pokud by mi před startem soutěže někdo řekl, že takto dopadneme, tak bych mu nevěřil!" řekl Jari-Matti Latvala.
Fin Latvala ale na Monte Carlu předvedl pěkný výkon, v němž se vyvaroval jakékoliv chyby, původním cílem ale bylo dojet v TOP6. "Ale už brzy jsme poznali, že auto má potenciál. Čím déle rally trvala, tím jsem se v autě cítil lépe. Před soutěží jsem měl nějaké obavy, protože jsme za zimních podmínek testovali jen jeden den. A ve středu mechanici ještě šroubovali moji převodovku..."
Juho Hänninen byl v pátek díky své chybě předčasně mimo hru o nejvyšší příčky, na Power Stage byl ale schopen vyjet tři body. "Je to taková škoda, že jsme v pátek udělali tuto chybu, protože kromě toho jsme neměli absolutně žádné problémy," řekl Juho Hänninen. V soutěži nakonec díky pravidlu Rally 2 obsadil 16. místo.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?