Výkon Jariho-Mattiho Latvaly na Rally Monte Carlo překonal všechna očekávání a dokázal přivést Toyotu při jejím debutu ve WRC na podium.
Pro Jariho-Mattiho Latvalu i Toyotu to byl snový start. Při své první soutěži po návratu na světové tratě ve WRC dojel jejich pilot hned na podiu na druhém místě. Sklonit se musel jen před Sébastienem Ogierem. Na druhou stranu je fér přiznat, že v neděli Fin profitoval z mechanických problémů Otta Tänaka. V týmu Tommiho Mäkinena byla nálada po tomto výsledku samozřejmě víc než dobrá.
"Tento výsledek o hodně překonává naše očekávání!" řekl v cíli čtyřnásobný mistr světa v rally a nýnější šéf Toyota Gazoo Racing, Tommi Mäkinen. Pro Latvalu je sednalo o první podiový výsledek od Rally Finnland 2016, po projetí cíle si byl ale moc dobře vědom, že za tento výsledek vděčí smůle Tänaka: "S tímto výsledkem jsem tak šťastný, ale Otta je mi velmi líto. Pokud by mi před startem soutěže někdo řekl, že takto dopadneme, tak bych mu nevěřil!" řekl Jari-Matti Latvala.
Fin Latvala ale na Monte Carlu předvedl pěkný výkon, v němž se vyvaroval jakékoliv chyby, původním cílem ale bylo dojet v TOP6. "Ale už brzy jsme poznali, že auto má potenciál. Čím déle rally trvala, tím jsem se v autě cítil lépe. Před soutěží jsem měl nějaké obavy, protože jsme za zimních podmínek testovali jen jeden den. A ve středu mechanici ještě šroubovali moji převodovku..."
Juho Hänninen byl v pátek díky své chybě předčasně mimo hru o nejvyšší příčky, na Power Stage byl ale schopen vyjet tři body. "Je to taková škoda, že jsme v pátek udělali tuto chybu, protože kromě toho jsme neměli absolutně žádné problémy," řekl Juho Hänninen. V soutěži nakonec díky pravidlu Rally 2 obsadil 16. místo.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.