DMACK dnes oznámil, že Elfyn Evans se v letošní sezoně vrátí do nejvyššího patra rallysportu, když s nimi odjede letošní sezonu WRC s vozem nejvyšší specifikace v aktuální specifikaci.
O tom, že Elfyn Evans zaujme místo, které vloni patřilo Ottu Tänakovi, se hodně mluvilo už před Vánoci. Úřadující šampion Britského mistrovství byl již potvrzen ve Fiestě RS WRC pro Rally Monte Carlo. Zbarvení DMACKu pro letošní sezonu bude odhaleno tento týden ve středečním vydání časopisu Motorsport News.
Vůz pro Elfyna Evanse bude nasazovat M-Sport a Brit se tak stane třetím pilotem M-Sportu, který bude moci na soutěžích po boku Sébastiena Ogiera a OttaTänak sbírat body pro tým. Jen dodejme, že Evans už barvy hlavního týmu M-Sportu reprezentoval v sezoně 2015, pro rok 2016 mu ale Wilson naordinoval program ve WRC2 a BRC, které vyhrál.
"Nikdy jsem nepochyboval o tom, že toto je to, co chci dělat. Když jsem se ale zvenku díval na loňský ročník, tak mě to opravdu ubíjelo, jak moc jsem to chtěl," říká Elfyn Evans, který si na pneumatikách DMACK dojel právě pro britský titul. "Mohlo se tak klidně stát, že člověk řekne: 'Ne to [jezdit s Fiestou R5] nechci. Ale kdybych to neudělal, tak bych pravděpodobně nikdy znovu neřídil auto WRC."
"Musel jsem držet jazyk za zuby a jít do toho. Je fair říct, že mě loňský rok posílil. Byla to prostě životní zkušenost. Vím, že v motorsportu nikdy nemůžete nic brát za dané, ale já teď vím líp než kdokoliv jiný, že místo ve WRC není garantované. Když si projdete tím, čím já, tak se vrátíte a máte na věc jiný náhled. Jste silnější," říká Evans, kterého vloni navigoval Craig Parry, pro letošek se ale vratí ke svému bývalému spolujezdci, Danu Barrittovi.
K dalším angažmá DMACKu ve WRC - Drive DMACK Fiesta Trophy se letos stává oficiálním Juniorským MS. M-Sport tak vystřídal Citroën na poli dodavatele vozů. Jezdci si budou o své vozy losovat, navíc vítěz dostane možnost odjet v roce 2018 6 soutěží ve WRC2. Osian Pryce, Max Vatanen a Jon Armstrong si za své loňské výsledky právě v Drive DMACK Fiesta Trophy vysloužili místa ve WRC2 pro příští rok.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.