DMACK dnes oznámil, že Elfyn Evans se v letošní sezoně vrátí do nejvyššího patra rallysportu, když s nimi odjede letošní sezonu WRC s vozem nejvyšší specifikace v aktuální specifikaci.
O tom, že Elfyn Evans zaujme místo, které vloni patřilo Ottu Tänakovi, se hodně mluvilo už před Vánoci. Úřadující šampion Britského mistrovství byl již potvrzen ve Fiestě RS WRC pro Rally Monte Carlo. Zbarvení DMACKu pro letošní sezonu bude odhaleno tento týden ve středečním vydání časopisu Motorsport News.
Vůz pro Elfyna Evanse bude nasazovat M-Sport a Brit se tak stane třetím pilotem M-Sportu, který bude moci na soutěžích po boku Sébastiena Ogiera a OttaTänak sbírat body pro tým. Jen dodejme, že Evans už barvy hlavního týmu M-Sportu reprezentoval v sezoně 2015, pro rok 2016 mu ale Wilson naordinoval program ve WRC2 a BRC, které vyhrál.
"Nikdy jsem nepochyboval o tom, že toto je to, co chci dělat. Když jsem se ale zvenku díval na loňský ročník, tak mě to opravdu ubíjelo, jak moc jsem to chtěl," říká Elfyn Evans, který si na pneumatikách DMACK dojel právě pro britský titul. "Mohlo se tak klidně stát, že člověk řekne: 'Ne to [jezdit s Fiestou R5] nechci. Ale kdybych to neudělal, tak bych pravděpodobně nikdy znovu neřídil auto WRC."
"Musel jsem držet jazyk za zuby a jít do toho. Je fair říct, že mě loňský rok posílil. Byla to prostě životní zkušenost. Vím, že v motorsportu nikdy nemůžete nic brát za dané, ale já teď vím líp než kdokoliv jiný, že místo ve WRC není garantované. Když si projdete tím, čím já, tak se vrátíte a máte na věc jiný náhled. Jste silnější," říká Evans, kterého vloni navigoval Craig Parry, pro letošek se ale vratí ke svému bývalému spolujezdci, Danu Barrittovi.
K dalším angažmá DMACKu ve WRC - Drive DMACK Fiesta Trophy se letos stává oficiálním Juniorským MS. M-Sport tak vystřídal Citroën na poli dodavatele vozů. Jezdci si budou o své vozy losovat, navíc vítěz dostane možnost odjet v roce 2018 6 soutěží ve WRC2. Osian Pryce, Max Vatanen a Jon Armstrong si za své loňské výsledky právě v Drive DMACK Fiesta Trophy vysloužili místa ve WRC2 pro příští rok.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.