DMACK dnes oznámil, že Elfyn Evans se v letošní sezoně vrátí do nejvyššího patra rallysportu, když s nimi odjede letošní sezonu WRC s vozem nejvyšší specifikace v aktuální specifikaci.
O tom, že Elfyn Evans zaujme místo, které vloni patřilo Ottu Tänakovi, se hodně mluvilo už před Vánoci. Úřadující šampion Britského mistrovství byl již potvrzen ve Fiestě RS WRC pro Rally Monte Carlo. Zbarvení DMACKu pro letošní sezonu bude odhaleno tento týden ve středečním vydání časopisu Motorsport News.
Vůz pro Elfyna Evanse bude nasazovat M-Sport a Brit se tak stane třetím pilotem M-Sportu, který bude moci na soutěžích po boku Sébastiena Ogiera a OttaTänak sbírat body pro tým. Jen dodejme, že Evans už barvy hlavního týmu M-Sportu reprezentoval v sezoně 2015, pro rok 2016 mu ale Wilson naordinoval program ve WRC2 a BRC, které vyhrál.
"Nikdy jsem nepochyboval o tom, že toto je to, co chci dělat. Když jsem se ale zvenku díval na loňský ročník, tak mě to opravdu ubíjelo, jak moc jsem to chtěl," říká Elfyn Evans, který si na pneumatikách DMACK dojel právě pro britský titul. "Mohlo se tak klidně stát, že člověk řekne: 'Ne to [jezdit s Fiestou R5] nechci. Ale kdybych to neudělal, tak bych pravděpodobně nikdy znovu neřídil auto WRC."
"Musel jsem držet jazyk za zuby a jít do toho. Je fair říct, že mě loňský rok posílil. Byla to prostě životní zkušenost. Vím, že v motorsportu nikdy nemůžete nic brát za dané, ale já teď vím líp než kdokoliv jiný, že místo ve WRC není garantované. Když si projdete tím, čím já, tak se vrátíte a máte na věc jiný náhled. Jste silnější," říká Evans, kterého vloni navigoval Craig Parry, pro letošek se ale vratí ke svému bývalému spolujezdci, Danu Barrittovi.
K dalším angažmá DMACKu ve WRC - Drive DMACK Fiesta Trophy se letos stává oficiálním Juniorským MS. M-Sport tak vystřídal Citroën na poli dodavatele vozů. Jezdci si budou o své vozy losovat, navíc vítěz dostane možnost odjet v roce 2018 6 soutěží ve WRC2. Osian Pryce, Max Vatanen a Jon Armstrong si za své loňské výsledky právě v Drive DMACK Fiesta Trophy vysloužili místa ve WRC2 pro příští rok.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.