DMACK dnes oznámil, že Elfyn Evans se v letošní sezoně vrátí do nejvyššího patra rallysportu, když s nimi odjede letošní sezonu WRC s vozem nejvyšší specifikace v aktuální specifikaci.
O tom, že Elfyn Evans zaujme místo, které vloni patřilo Ottu Tänakovi, se hodně mluvilo už před Vánoci. Úřadující šampion Britského mistrovství byl již potvrzen ve Fiestě RS WRC pro Rally Monte Carlo. Zbarvení DMACKu pro letošní sezonu bude odhaleno tento týden ve středečním vydání časopisu Motorsport News.
Vůz pro Elfyna Evanse bude nasazovat M-Sport a Brit se tak stane třetím pilotem M-Sportu, který bude moci na soutěžích po boku Sébastiena Ogiera a OttaTänak sbírat body pro tým. Jen dodejme, že Evans už barvy hlavního týmu M-Sportu reprezentoval v sezoně 2015, pro rok 2016 mu ale Wilson naordinoval program ve WRC2 a BRC, které vyhrál.
"Nikdy jsem nepochyboval o tom, že toto je to, co chci dělat. Když jsem se ale zvenku díval na loňský ročník, tak mě to opravdu ubíjelo, jak moc jsem to chtěl," říká Elfyn Evans, který si na pneumatikách DMACK dojel právě pro britský titul. "Mohlo se tak klidně stát, že člověk řekne: 'Ne to [jezdit s Fiestou R5] nechci. Ale kdybych to neudělal, tak bych pravděpodobně nikdy znovu neřídil auto WRC."
"Musel jsem držet jazyk za zuby a jít do toho. Je fair říct, že mě loňský rok posílil. Byla to prostě životní zkušenost. Vím, že v motorsportu nikdy nemůžete nic brát za dané, ale já teď vím líp než kdokoliv jiný, že místo ve WRC není garantované. Když si projdete tím, čím já, tak se vrátíte a máte na věc jiný náhled. Jste silnější," říká Evans, kterého vloni navigoval Craig Parry, pro letošek se ale vratí ke svému bývalému spolujezdci, Danu Barrittovi.
K dalším angažmá DMACKu ve WRC - Drive DMACK Fiesta Trophy se letos stává oficiálním Juniorským MS. M-Sport tak vystřídal Citroën na poli dodavatele vozů. Jezdci si budou o své vozy losovat, navíc vítěz dostane možnost odjet v roce 2018 6 soutěží ve WRC2. Osian Pryce, Max Vatanen a Jon Armstrong si za své loňské výsledky právě v Drive DMACK Fiesta Trophy vysloužili místa ve WRC2 pro příští rok.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.