Dobré zprávy hlásí bývalý juniorský mistr světa, Emil Bergkvist. Švéd bude v roce 2017 startovat ve WRC2 a navíc se stává oficiálním testovacím jezdcem Citroën Racingu.
Loňská sezona byla v podání Emila Bergkvista ve znamení vrcholů a pádů. 22 letý jezdec se nedokázal ve WRC2 zabydlet tak, jak si představoval. Nejlepším výsledkem loňské sezony bylo 7. místo z domácí Švédské rally. Naopak otočení vozu na střechu na závěrečné soutěži sezony 2017, Rally Condroz-Hyu, bylo černou tečkou za sezonou.
I přesto se povedlo jezdci a jeho managementu připravit pro sezonu 2017 velmi dobrý program. Emil bude opět jezdit s Citroënem DS3 R5 belgického týmu J-Motorsport ve WRC2. Navíc získal smlouvu s Citroën Racingem jako oficiální testovací jezdec.
"Naším cílem je být nejlepším jezdcem Citroënu a bojovat ve WRC2 o podiová umístění. Je skvělé být testovacím jezdcem Citroënu. I když jsem mladý, tak dokáži pomoci při vývoji vozu. Je také skvělé, že se i mezi soutěžemi dostanu za volant [v rámci testů] soutěžního vozu," říká jezdec.
Kromě výše zmíněného programu čekají na Bergkvista také starty v Belgii, kde jej chtějí vidět místní sponzoři, a objevit by se měl na některých soutěžích také doma ve Švédsku.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.