Podle úřadujícího britského mistra světa a pilota DMACKu pro příští rok, Elfyna Evanse, je Kalle Rovanperä již dostatečně dobrý na to, aby jezdil ve WRC. Evans se s mladým Finem potkal před nedávnem na Memorial Bettega, kde jej porazil v souboji o vítězství. Jenže Kalle tam seděl poprvé ve WRC a jeho rychlost byla překvapivá, míní Elfyn.
Oba jezdci na sebe narazili v přímém souboji, oba měli k dispozici Fordy Fiesta RS WRC. Souboj probíhal ve čtyřech rozjížďkách, přičemž Welšan nakonec vyhrál v poměru 3:1. Jen dodejme, že Evans měl pneumatiky DMACK a Rovanperä Pirelli. "Upřímně nemohu říci, že bych byl překvapen průběhem finále, překvapil mě během své první warm-up jízdy, kde byl myslím vůbec nejrychlejší.
Myslím, že není žádným tajemstvím, že už toho hodně najel. Ale i tak, usednout v 16 do WRC auta a jet takovýmto stylem, pak je velmi zřejmé, že je nesmírně talentovaný. Nevím, co jsem dělal já v 15 nebo 16 letech - ale asi jsem snil o tom, že se svezu s WRC," neskrývá nadšení Elfyn Evans.
Syn bývalého továrního jezdce SEATu, Peugeotu, Mitsubishi a Škody (i když jen polotovárního týmu Red Bullu) už sklízí pochvaly také ze stran šéfů týmů. Podle Evanse bude pro Rovanperäu teď největším problémem najít vhodný šampionát. V jeho věku totiž ještě nesmí na normální silnice a v letošním roce již vyhrál šampionát v Litvě se Škodou Fabia R5.
"Je stále ještě moc mladý na to, aby mohl jezdit ve většíně zemí. Jeho největší výzvou teď je, aby získal zkušenosti i z jiných tratí než Finsko a Litva, které tak dobře nezná. I tak ale není sporu o tom, že už je připraven na WRC. Je neuvěřitelné, jak mladě pořád vypadá. Lidé říkali, že na mě koukali, když jsem začínal. Ale on vypadá rozhodně mlaději než já ve svých začátcích," zakončil jezdec DMACKu.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.