Podle úřadujícího britského mistra světa a pilota DMACKu pro příští rok, Elfyna Evanse, je Kalle Rovanperä již dostatečně dobrý na to, aby jezdil ve WRC. Evans se s mladým Finem potkal před nedávnem na Memorial Bettega, kde jej porazil v souboji o vítězství. Jenže Kalle tam seděl poprvé ve WRC a jeho rychlost byla překvapivá, míní Elfyn.
Oba jezdci na sebe narazili v přímém souboji, oba měli k dispozici Fordy Fiesta RS WRC. Souboj probíhal ve čtyřech rozjížďkách, přičemž Welšan nakonec vyhrál v poměru 3:1. Jen dodejme, že Evans měl pneumatiky DMACK a Rovanperä Pirelli. "Upřímně nemohu říci, že bych byl překvapen průběhem finále, překvapil mě během své první warm-up jízdy, kde byl myslím vůbec nejrychlejší.
Myslím, že není žádným tajemstvím, že už toho hodně najel. Ale i tak, usednout v 16 do WRC auta a jet takovýmto stylem, pak je velmi zřejmé, že je nesmírně talentovaný. Nevím, co jsem dělal já v 15 nebo 16 letech - ale asi jsem snil o tom, že se svezu s WRC," neskrývá nadšení Elfyn Evans.
Syn bývalého továrního jezdce SEATu, Peugeotu, Mitsubishi a Škody (i když jen polotovárního týmu Red Bullu) už sklízí pochvaly také ze stran šéfů týmů. Podle Evanse bude pro Rovanperäu teď největším problémem najít vhodný šampionát. V jeho věku totiž ještě nesmí na normální silnice a v letošním roce již vyhrál šampionát v Litvě se Škodou Fabia R5.
"Je stále ještě moc mladý na to, aby mohl jezdit ve většíně zemí. Jeho největší výzvou teď je, aby získal zkušenosti i z jiných tratí než Finsko a Litva, které tak dobře nezná. I tak ale není sporu o tom, že už je připraven na WRC. Je neuvěřitelné, jak mladě pořád vypadá. Lidé říkali, že na mě koukali, když jsem začínal. Ale on vypadá rozhodně mlaději než já ve svých začátcích," zakončil jezdec DMACKu.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.