Rovanperä už v 16 letech může jezdit WRC, prohlašuje Evans

Rovanperä by již mohl usednout do WRC, míní Evans
Rovanperä by již mohl usednout do WRC, míní Evans, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
iM2 28. prosince 2016 19:09
Sdílej:

Podle úřadujícího britského mistra světa a pilota DMACKu pro příští rok, Elfyna Evanse, je Kalle Rovanperä již dostatečně dobrý na to, aby jezdil ve WRC. Evans se s mladým Finem potkal před nedávnem na Memorial Bettega, kde jej porazil v souboji o vítězství. Jenže Kalle tam seděl poprvé ve WRC a jeho rychlost byla překvapivá, míní Elfyn.

Oba jezdci na sebe narazili v přímém souboji, oba měli k dispozici Fordy Fiesta RS WRC. Souboj probíhal ve čtyřech rozjížďkách, přičemž Welšan nakonec vyhrál v poměru 3:1. Jen dodejme, že Evans měl pneumatiky DMACK a Rovanperä Pirelli. "Upřímně nemohu říci, že bych byl překvapen průběhem finále, překvapil mě během své první warm-up jízdy, kde byl myslím vůbec nejrychlejší.

Myslím, že není žádným tajemstvím, že už toho hodně najel. Ale i tak, usednout v 16 do WRC auta a jet takovýmto stylem, pak je velmi zřejmé, že je nesmírně talentovaný. Nevím, co jsem dělal já v 15 nebo 16 letech - ale asi jsem snil o tom, že se svezu s WRC," neskrývá nadšení Elfyn Evans.

Syn bývalého továrního jezdce SEATu, Peugeotu, Mitsubishi a Škody (i když jen polotovárního týmu Red Bullu) už sklízí pochvaly také ze stran šéfů týmů. Podle Evanse bude pro Rovanperäu teď největším problémem najít vhodný šampionát. V jeho věku totiž ještě nesmí na normální silnice a v letošním roce již vyhrál šampionát v Litvě se Škodou Fabia R5. 

"Je stále ještě moc mladý na to, aby mohl jezdit ve většíně zemí. Jeho největší výzvou teď je, aby získal zkušenosti i z jiných tratí než Finsko a Litva, které tak dobře nezná. I tak ale není sporu o tom, že už je připraven na WRC. Je neuvěřitelné, jak mladě pořád vypadá. Lidé říkali, že na mě koukali, když jsem začínal. Ale on vypadá rozhodně mlaději než já ve svých začátcích," zakončil jezdec DMACKu.

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?