Novembrové podujatie na Slovakia Ringu odštartovalo už siedmykrát v rade. Na jeho štarte, rovnako už po siedmykrát nechýbal ani slovenský KL Racing Rally Team.
Ten sa divákom KESKOMOBILE AUTO SHOW predstavil hneď so štvoricou jazdcov. Rovnako ako v minulosti medzi nimi hviezdil aj jeden z najlepších slovenských okruhových jazdcov, Štefan Rosina, ktorý aj v tomto roku usadol do jeho obľúbenej Škody Fabia WRC.
Druhým hviezdnym jazdcom bol Tomáš Kukučka. Na Auto Show, rovnako ako na celú tohtoročnú sezónu, použil Škodu Fabia R5. S týmto autom je už Tomáš poriadne zohratý a aj na Slovakia Ringu dokazoval, že mu sadlo ako uliate.
Počas niekoľkých rally súťaží na Slovensku reprezentoval KL Racing Rally Team aj Jaromír Tomaštík na Subaru Impreza WRC a inak tomu nebolo ani na Auto Show. Pohľad na Jaromíra naznačoval, že mokro a blato na rýchlostných skúškach sa mu naozaj páči.
Posledným jazdcom KL Racing Rally Teamu bol na podujatí Pavol Cireň. Ten sa po sezóne v Honde Civic TypeR na Auto Show predstavil rovnako ako v minulom roku s vozidlom Mitsubishi Lancer EVO IX.
Možno v tomto momente niektorí čitatelia rozmýšľajú prečo neustále hovoríme iba o jazdcoch. Z jednoduchého dôvodu. Na podujatí KESKOMOBILE AUTO SHOW nemuseli jazdci na trať zo sebou do auta vziať svojich klasických spolujazdcov, ale mohli sa s nimi zviesť aj partneri tímu, priatelia, či rodinný príslušníci. A práve tento fakt v KL Racing Rally Teame využili do hojnosti.
„Na Auto Show sa vždy snažíme ukázať čo to vlastne rally je aj našim partnerom či známym priamo z kokpitu niektorého vozidla. Toto sme v plnej miere využili aj teraz, naši jazdci povozili počas piatka a soboty neskutočné množstvo ľudí. Samozrejme sme využili aj trochu volnejší program súťaže a všetkých sme náležite pohostili. Mali sme čas aj na nejaké rozhovory o tom, čo a ako ďalej. Súťaž bola dobre pripravená, škoda len nepriaznivého počasia, ale to už ani my, ani organizátor nevieme ovplyvniť. Chalani boli aspoň spokojný, keďže sa mohli na trati krásne šmýkať. Všetkým priateľom a známym, ktorí nás na Slovakia Ringu navštívili, by som chcel ešte raz poďakovať,“ povedal Marek Lokaj, manažér KL Racing Rally Teamu.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.