Jezdci Volkswagenu, Sébastien Ogier, Jari-Matti Latvala a Andreas Mikkelsen si zřejmě zajistí svoje místa ve WRC na rok 2017 do konce listopadu.
Všichni tři jezdci Volkswagenu aktuálně tvrdě pracují na tom, aby si našli pro rok 2017 nějaké místo. Nejvíce se samozřejmě mluví o čtyřnásobném mistrovi světa, Sébastianu Ogierovi. Všeobecně se má za to, že Francouz půjde buď do M-Sportu nebo do Citroënu.
Britský Autosport se zeptat Malcolma Wilsona na aktuální situaci a ten řekl: "Sébastien a já spolu jednáme. Zcela upřímně, to je vše, co mohu říci. Neřídil auto, musí se ještě vyřešit pár věcí." Kromě Wilsona mají o služby Ogiera zájem ale i ostatní, hlavně Citroën.
To Jari-Matti Latvala má mít dle zákulisních informací blízko podpisu smlouvy s týmem Toyota kolem Tommiho Mäkinena. Manažer finského pilota, Timo Jouhki, pro Autosport řekl: "Ještě jsme neučili žádné rozhodnutí. Je docela jasné, že v Hyundai a Citroënu nic není. V této oblasti nic nepodnikáme, ale oni by mohli udělat něco pro Ogiera. To by zanechávalo M-Sport a Toyotu a my se s oběma bavíme. Rozumím tomu, že lidé tvoří vazby s Tommim, protože jsem ho také manageroval, protože tým je bázovaný ve Finsku a protože Jari-Matti je Fin. Mohu vám říci, že nic nebylo rozhodnuto, ale jednomu místu se blížíme."
Šéf Citroënu, Yves Matton, nedávno Autosportu řekl, že o Latvalu a Mikkelsena moc zájem nemá, protože "nejsou Francouzi a nejsou světovými šampióny". Situace tedy vypadá tak, že Ogier a Latvala jsou novým smlouvám relativně blízko. Ale co Andreas Mikkelsen? Také jeho manažer, Erik Veiby, věří, že se jim brzy podaří zajistit místo na rok 2017. "Co se týče ukončení kontraktu s Volkswagenem, tak nic není jasné, ale ohledně dalšího roku mluvíme s několika týmy a já věřím, že Andrease uvidíme v TOP týmu," zakončil Veiby.
Sébastien Ogier se nedávno vyjádřil ohledně svých možností pro francouzský L'Équipe: "Jsem v pohodě, v životě se stávají i horší věci. Právě jsem prožil čtyři fantastické sezony s fantastickým týmem a my všichni bychom byli rádi, aby příběh pokračoval. Ale opravdu do budoucnosti hledím s optimismem. Dnes můžeme být hrdí na to, čeho jsme společně dosáhli a preferuji zapamatovat si všechny tyto hezké časy a být rád za to, že k nim došlo, než být smutný z toho, co se děje teď.
Francouz pak dodal, že si jen těžko uvědomuje, že Rally Australia pro něj bude o tomto víkendu poslední soutěží s VW. "Poslední soutěží s VW - to zní šíleně. Ačkoliv moje startovní pozice není zrovna slibná, tak udělám vše, co bude v mých silách, abych zajistil, že budeme mít společně po finální soutěži v Austrálii opět co oslavovat."
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?