Jezdci Volkswagenu se blíží podpisům nových smluv na sezonu 2017

Ogier zřejmě skončí buď u Citroënu nebo u M-Sportu
Ogier zřejmě skončí buď u Citroënu nebo u M-Sportu, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
iM2 16. listopadu 2016 22:36
Sdílej:

Jezdci Volkswagenu, Sébastien Ogier, Jari-Matti Latvala a Andreas Mikkelsen si zřejmě zajistí svoje místa ve WRC na rok 2017 do konce listopadu.

Všichni tři jezdci Volkswagenu aktuálně tvrdě pracují na tom, aby si našli pro rok 2017 nějaké místo. Nejvíce se samozřejmě mluví o čtyřnásobném mistrovi světa, Sébastianu Ogierovi. Všeobecně se má za to, že Francouz půjde buď do M-Sportu nebo do Citroënu. 

Britský Autosport se zeptat Malcolma Wilsona na aktuální situaci a ten řekl: "Sébastien a já spolu jednáme. Zcela upřímně, to je vše, co mohu říci. Neřídil auto, musí se ještě vyřešit pár věcí." Kromě Wilsona mají o služby Ogiera zájem ale i ostatní, hlavně Citroën.

To Jari-Matti Latvala má mít dle zákulisních informací blízko podpisu smlouvy s týmem Toyota kolem Tommiho Mäkinena. Manažer finského pilota, Timo Jouhki, pro Autosport řekl: "Ještě jsme neučili žádné rozhodnutí. Je docela jasné, že v Hyundai a Citroënu nic není. V této oblasti nic nepodnikáme, ale oni by mohli udělat něco pro Ogiera. To by zanechávalo M-Sport a Toyotu a my se s oběma bavíme. Rozumím tomu, že lidé tvoří vazby s Tommim, protože jsem ho také manageroval, protože tým je bázovaný ve Finsku a protože Jari-Matti je Fin. Mohu vám říci, že nic nebylo rozhodnuto, ale jednomu místu se blížíme."

Šéf Citroënu, Yves Matton, nedávno Autosportu řekl, že o Latvalu a Mikkelsena moc zájem nemá, protože "nejsou Francouzi a nejsou světovými šampióny". Situace tedy vypadá tak, že Ogier a Latvala jsou novým smlouvám relativně blízko. Ale co Andreas Mikkelsen? Také jeho manažer, Erik Veiby, věří, že se jim brzy podaří zajistit místo na rok 2017. "Co se týče ukončení kontraktu s Volkswagenem, tak nic není jasné, ale ohledně dalšího roku mluvíme s několika týmy a já věřím, že Andrease uvidíme v TOP týmu," zakončil Veiby.

Sébastien Ogier se nedávno vyjádřil ohledně svých možností pro francouzský L'Équipe: "Jsem v pohodě, v životě se stávají i horší věci. Právě jsem prožil čtyři fantastické sezony s fantastickým týmem a my všichni bychom byli rádi, aby příběh pokračoval. Ale opravdu do budoucnosti hledím s optimismem. Dnes můžeme být hrdí na to, čeho jsme společně dosáhli a preferuji zapamatovat si všechny tyto hezké časy a být rád za to, že k nim došlo, než být smutný z toho, co se děje teď.

Francouz pak dodal, že si jen těžko uvědomuje, že Rally Australia pro něj bude o tomto víkendu poslední soutěží s VW. "Poslední soutěží s VW - to zní šíleně. Ačkoliv moje startovní pozice není zrovna slibná, tak udělám vše, co bude v mých silách, abych zajistil, že budeme mít společně po finální soutěži v Austrálii opět co oslavovat."

 

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.