Jezdci Volkswagenu, Sébastien Ogier, Jari-Matti Latvala a Andreas Mikkelsen si zřejmě zajistí svoje místa ve WRC na rok 2017 do konce listopadu.
Všichni tři jezdci Volkswagenu aktuálně tvrdě pracují na tom, aby si našli pro rok 2017 nějaké místo. Nejvíce se samozřejmě mluví o čtyřnásobném mistrovi světa, Sébastianu Ogierovi. Všeobecně se má za to, že Francouz půjde buď do M-Sportu nebo do Citroënu.
Britský Autosport se zeptat Malcolma Wilsona na aktuální situaci a ten řekl: "Sébastien a já spolu jednáme. Zcela upřímně, to je vše, co mohu říci. Neřídil auto, musí se ještě vyřešit pár věcí." Kromě Wilsona mají o služby Ogiera zájem ale i ostatní, hlavně Citroën.
To Jari-Matti Latvala má mít dle zákulisních informací blízko podpisu smlouvy s týmem Toyota kolem Tommiho Mäkinena. Manažer finského pilota, Timo Jouhki, pro Autosport řekl: "Ještě jsme neučili žádné rozhodnutí. Je docela jasné, že v Hyundai a Citroënu nic není. V této oblasti nic nepodnikáme, ale oni by mohli udělat něco pro Ogiera. To by zanechávalo M-Sport a Toyotu a my se s oběma bavíme. Rozumím tomu, že lidé tvoří vazby s Tommim, protože jsem ho také manageroval, protože tým je bázovaný ve Finsku a protože Jari-Matti je Fin. Mohu vám říci, že nic nebylo rozhodnuto, ale jednomu místu se blížíme."
Šéf Citroënu, Yves Matton, nedávno Autosportu řekl, že o Latvalu a Mikkelsena moc zájem nemá, protože "nejsou Francouzi a nejsou světovými šampióny". Situace tedy vypadá tak, že Ogier a Latvala jsou novým smlouvám relativně blízko. Ale co Andreas Mikkelsen? Také jeho manažer, Erik Veiby, věří, že se jim brzy podaří zajistit místo na rok 2017. "Co se týče ukončení kontraktu s Volkswagenem, tak nic není jasné, ale ohledně dalšího roku mluvíme s několika týmy a já věřím, že Andrease uvidíme v TOP týmu," zakončil Veiby.
Sébastien Ogier se nedávno vyjádřil ohledně svých možností pro francouzský L'Équipe: "Jsem v pohodě, v životě se stávají i horší věci. Právě jsem prožil čtyři fantastické sezony s fantastickým týmem a my všichni bychom byli rádi, aby příběh pokračoval. Ale opravdu do budoucnosti hledím s optimismem. Dnes můžeme být hrdí na to, čeho jsme společně dosáhli a preferuji zapamatovat si všechny tyto hezké časy a být rád za to, že k nim došlo, než být smutný z toho, co se děje teď.
Francouz pak dodal, že si jen těžko uvědomuje, že Rally Australia pro něj bude o tomto víkendu poslední soutěží s VW. "Poslední soutěží s VW - to zní šíleně. Ačkoliv moje startovní pozice není zrovna slibná, tak udělám vše, co bude v mých silách, abych zajistil, že budeme mít společně po finální soutěži v Austrálii opět co oslavovat."
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.