Jezdci Volkswagenu, Sébastien Ogier, Jari-Matti Latvala a Andreas Mikkelsen si zřejmě zajistí svoje místa ve WRC na rok 2017 do konce listopadu.
Všichni tři jezdci Volkswagenu aktuálně tvrdě pracují na tom, aby si našli pro rok 2017 nějaké místo. Nejvíce se samozřejmě mluví o čtyřnásobném mistrovi světa, Sébastianu Ogierovi. Všeobecně se má za to, že Francouz půjde buď do M-Sportu nebo do Citroënu.
Britský Autosport se zeptat Malcolma Wilsona na aktuální situaci a ten řekl: "Sébastien a já spolu jednáme. Zcela upřímně, to je vše, co mohu říci. Neřídil auto, musí se ještě vyřešit pár věcí." Kromě Wilsona mají o služby Ogiera zájem ale i ostatní, hlavně Citroën.
To Jari-Matti Latvala má mít dle zákulisních informací blízko podpisu smlouvy s týmem Toyota kolem Tommiho Mäkinena. Manažer finského pilota, Timo Jouhki, pro Autosport řekl: "Ještě jsme neučili žádné rozhodnutí. Je docela jasné, že v Hyundai a Citroënu nic není. V této oblasti nic nepodnikáme, ale oni by mohli udělat něco pro Ogiera. To by zanechávalo M-Sport a Toyotu a my se s oběma bavíme. Rozumím tomu, že lidé tvoří vazby s Tommim, protože jsem ho také manageroval, protože tým je bázovaný ve Finsku a protože Jari-Matti je Fin. Mohu vám říci, že nic nebylo rozhodnuto, ale jednomu místu se blížíme."
Šéf Citroënu, Yves Matton, nedávno Autosportu řekl, že o Latvalu a Mikkelsena moc zájem nemá, protože "nejsou Francouzi a nejsou světovými šampióny". Situace tedy vypadá tak, že Ogier a Latvala jsou novým smlouvám relativně blízko. Ale co Andreas Mikkelsen? Také jeho manažer, Erik Veiby, věří, že se jim brzy podaří zajistit místo na rok 2017. "Co se týče ukončení kontraktu s Volkswagenem, tak nic není jasné, ale ohledně dalšího roku mluvíme s několika týmy a já věřím, že Andrease uvidíme v TOP týmu," zakončil Veiby.
Sébastien Ogier se nedávno vyjádřil ohledně svých možností pro francouzský L'Équipe: "Jsem v pohodě, v životě se stávají i horší věci. Právě jsem prožil čtyři fantastické sezony s fantastickým týmem a my všichni bychom byli rádi, aby příběh pokračoval. Ale opravdu do budoucnosti hledím s optimismem. Dnes můžeme být hrdí na to, čeho jsme společně dosáhli a preferuji zapamatovat si všechny tyto hezké časy a být rád za to, že k nim došlo, než být smutný z toho, co se děje teď.
Francouz pak dodal, že si jen těžko uvědomuje, že Rally Australia pro něj bude o tomto víkendu poslední soutěží s VW. "Poslední soutěží s VW - to zní šíleně. Ačkoliv moje startovní pozice není zrovna slibná, tak udělám vše, co bude v mých silách, abych zajistil, že budeme mít společně po finální soutěži v Austrálii opět co oslavovat."
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.