Kris Meeke by Sébastiena Ogiera jako svého týmového kolegu pro sezonu 2017 uvítal. Citroën Krise Meekea podepsal již před rokem jako svého hlavního jezdce pro sezonu 2017, kdy se vrátí do WRC. Následně oznámil smlouvy také s Craigem Breenem a Stéphanem Lefebvrem.
Nečekaný odchod Volkswagenu z WRC ale dostal Ogiera, který začínal svoji kariéru ve WRC u Citroënu, na trh s jezdci. Yves Matton, šéf továrního týmu Citroën, by si s Francouzem rád promluvil - psali jsme zde. Kris Meeke se nechal slyšet, že dostat Ogiera do stejného vozu jako má on by bylo velmi zajímavé.
"Neměl bych s tím žádný problém, pokud by Sébastien přišel zpět do Citroënu. S týmem jsme o tom nemluvili, ale z mého osobního pohledu je lepší ho mít ve stejném autě, jako mám já, než aby jezdil v autě, které je potenciálně rychlejší. Vyrovnalo by to příležitosti," říká pro britský Autosport Meeke.
"Psal jsem sms Ogierovi, když byla ta zpráva zveřejněna. Napsal jsem mu, že je mi líto toho, co se stalo, a že bez ohledu na auto jej moc rád uvidím na startu Rally Monte Carlo 2017. S Yvesem jsem o tom vůbec nemluvil, ale nevadilo by mi, kdyby do týmu přišel jeden z trojice jezdců Volkswagenu.
Měl jsem jisté problémy s několika potenciálními jezdci Citroënu pro sezonu 2017, ale určitě mezi ně nepatřili Sébastien [Ogier], Jari-Matti [Latvala] nebo Andreas [Mikkelsen]. Tihle tři si ale umí vyhrnout rukávy a jít na věc, což já chci."
Také Kris je zklamaný, že si to v sezoně 2017 nebude moci rozdat s Volkswagenem v přímém souboji: "Trávili jsme tolik času přípravou na to, abychom mohli vyzvat šampiona a teď je ta šance pryč. To je škoda. Opravdu bych se moc rád býval dozvěděl, jak bychom si proti nim stáli. Je to jedna z těch největších ztrát - nikdo se s tím autem nebude moci poměřit."
Ogier z Citroënu po neshodách s bývalým kolegou, Sébastienem Loebem, odešel na konci roku 2011. Zdroj blízký týmu tvrdí, že se Francouzi snaží příjít na to, jak na spolupráci navázat: "Je to přirozené pokusit se ho získat. S Krisem a Paulem by tvořili fantastický tým. Ale možná by mohlo dojít také ke třenicím. Pro Seba by to bylo velké rozhodnutí. Nezapomínejme, že do Citroënu přišel, když auto bylo postaveno a vyvinuto kolem jiného jezdce."
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.