Koho by si Meeke přál za týmového kolegu? Sébastiena Ogiera!

Meeke, Kris
Meeke, Kris, foto: Citroën Racing
iM2 10. listopadu 2016 22:29
Sdílej:

Kris Meeke by Sébastiena Ogiera jako svého týmového kolegu pro sezonu 2017 uvítal. Citroën Krise Meekea podepsal již před rokem jako svého hlavního jezdce pro sezonu 2017, kdy se vrátí do WRC. Následně oznámil smlouvy také s Craigem Breenem a Stéphanem Lefebvrem.

Nečekaný odchod Volkswagenu z WRC ale dostal Ogiera, který začínal svoji kariéru ve WRC u Citroënu, na trh s jezdci. Yves Matton, šéf továrního týmu Citroën, by si s Francouzem rád promluvil - psali jsme zde. Kris Meeke se nechal slyšet, že dostat Ogiera do stejného vozu jako má on by bylo velmi zajímavé.

"Neměl bych s tím žádný problém, pokud by Sébastien přišel zpět do Citroënu. S týmem jsme o tom nemluvili, ale z mého osobního pohledu je lepší ho mít ve stejném autě, jako mám já, než aby jezdil v autě, které je potenciálně rychlejší. Vyrovnalo by to příležitosti," říká pro britský Autosport Meeke.

"Psal jsem sms Ogierovi, když byla ta zpráva zveřejněna. Napsal jsem mu, že je mi líto toho, co se stalo, a že bez ohledu na auto jej moc rád uvidím na startu Rally Monte Carlo 2017. S Yvesem jsem o tom vůbec nemluvil, ale nevadilo by mi, kdyby do týmu přišel jeden z trojice jezdců Volkswagenu.

Měl jsem jisté problémy s několika potenciálními jezdci Citroënu pro sezonu 2017, ale určitě mezi ně nepatřili Sébastien [Ogier], Jari-Matti [Latvala] nebo Andreas [Mikkelsen]. Tihle tři si ale umí vyhrnout rukávy a jít na věc, což já chci."

Také Kris je zklamaný, že si to v sezoně 2017 nebude moci rozdat s Volkswagenem v přímém souboji: "Trávili jsme tolik času přípravou na to, abychom mohli vyzvat šampiona a teď je ta šance pryč. To je škoda. Opravdu bych se moc rád býval dozvěděl, jak bychom si proti nim stáli. Je to jedna z těch největších ztrát - nikdo se s tím autem nebude moci poměřit."

Ogier z Citroënu po neshodách s bývalým kolegou, Sébastienem Loebem, odešel na konci roku 2011. Zdroj blízký týmu tvrdí, že se Francouzi snaží příjít na to, jak na spolupráci navázat: "Je to přirozené pokusit se ho získat. S Krisem a Paulem by tvořili fantastický tým. Ale možná by mohlo dojít také ke třenicím. Pro Seba by to bylo velké rozhodnutí. Nezapomínejme, že do Citroënu přišel, když auto bylo postaveno a vyvinuto kolem jiného jezdce."

Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.