Koho by si Meeke přál za týmového kolegu? Sébastiena Ogiera!

Meeke, Kris
Meeke, Kris, foto: Citroën Racing
iM2 10. listopadu 2016 22:29
Sdílej:

Kris Meeke by Sébastiena Ogiera jako svého týmového kolegu pro sezonu 2017 uvítal. Citroën Krise Meekea podepsal již před rokem jako svého hlavního jezdce pro sezonu 2017, kdy se vrátí do WRC. Následně oznámil smlouvy také s Craigem Breenem a Stéphanem Lefebvrem.

Nečekaný odchod Volkswagenu z WRC ale dostal Ogiera, který začínal svoji kariéru ve WRC u Citroënu, na trh s jezdci. Yves Matton, šéf továrního týmu Citroën, by si s Francouzem rád promluvil - psali jsme zde. Kris Meeke se nechal slyšet, že dostat Ogiera do stejného vozu jako má on by bylo velmi zajímavé.

"Neměl bych s tím žádný problém, pokud by Sébastien přišel zpět do Citroënu. S týmem jsme o tom nemluvili, ale z mého osobního pohledu je lepší ho mít ve stejném autě, jako mám já, než aby jezdil v autě, které je potenciálně rychlejší. Vyrovnalo by to příležitosti," říká pro britský Autosport Meeke.

"Psal jsem sms Ogierovi, když byla ta zpráva zveřejněna. Napsal jsem mu, že je mi líto toho, co se stalo, a že bez ohledu na auto jej moc rád uvidím na startu Rally Monte Carlo 2017. S Yvesem jsem o tom vůbec nemluvil, ale nevadilo by mi, kdyby do týmu přišel jeden z trojice jezdců Volkswagenu.

Měl jsem jisté problémy s několika potenciálními jezdci Citroënu pro sezonu 2017, ale určitě mezi ně nepatřili Sébastien [Ogier], Jari-Matti [Latvala] nebo Andreas [Mikkelsen]. Tihle tři si ale umí vyhrnout rukávy a jít na věc, což já chci."

Také Kris je zklamaný, že si to v sezoně 2017 nebude moci rozdat s Volkswagenem v přímém souboji: "Trávili jsme tolik času přípravou na to, abychom mohli vyzvat šampiona a teď je ta šance pryč. To je škoda. Opravdu bych se moc rád býval dozvěděl, jak bychom si proti nim stáli. Je to jedna z těch největších ztrát - nikdo se s tím autem nebude moci poměřit."

Ogier z Citroënu po neshodách s bývalým kolegou, Sébastienem Loebem, odešel na konci roku 2011. Zdroj blízký týmu tvrdí, že se Francouzi snaží příjít na to, jak na spolupráci navázat: "Je to přirozené pokusit se ho získat. S Krisem a Paulem by tvořili fantastický tým. Ale možná by mohlo dojít také ke třenicím. Pro Seba by to bylo velké rozhodnutí. Nezapomínejme, že do Citroënu přišel, když auto bylo postaveno a vyvinuto kolem jiného jezdce."

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.