Kris Meeke by Sébastiena Ogiera jako svého týmového kolegu pro sezonu 2017 uvítal. Citroën Krise Meekea podepsal již před rokem jako svého hlavního jezdce pro sezonu 2017, kdy se vrátí do WRC. Následně oznámil smlouvy také s Craigem Breenem a Stéphanem Lefebvrem.
Nečekaný odchod Volkswagenu z WRC ale dostal Ogiera, který začínal svoji kariéru ve WRC u Citroënu, na trh s jezdci. Yves Matton, šéf továrního týmu Citroën, by si s Francouzem rád promluvil - psali jsme zde. Kris Meeke se nechal slyšet, že dostat Ogiera do stejného vozu jako má on by bylo velmi zajímavé.
"Neměl bych s tím žádný problém, pokud by Sébastien přišel zpět do Citroënu. S týmem jsme o tom nemluvili, ale z mého osobního pohledu je lepší ho mít ve stejném autě, jako mám já, než aby jezdil v autě, které je potenciálně rychlejší. Vyrovnalo by to příležitosti," říká pro britský Autosport Meeke.
"Psal jsem sms Ogierovi, když byla ta zpráva zveřejněna. Napsal jsem mu, že je mi líto toho, co se stalo, a že bez ohledu na auto jej moc rád uvidím na startu Rally Monte Carlo 2017. S Yvesem jsem o tom vůbec nemluvil, ale nevadilo by mi, kdyby do týmu přišel jeden z trojice jezdců Volkswagenu.
Měl jsem jisté problémy s několika potenciálními jezdci Citroënu pro sezonu 2017, ale určitě mezi ně nepatřili Sébastien [Ogier], Jari-Matti [Latvala] nebo Andreas [Mikkelsen]. Tihle tři si ale umí vyhrnout rukávy a jít na věc, což já chci."
Také Kris je zklamaný, že si to v sezoně 2017 nebude moci rozdat s Volkswagenem v přímém souboji: "Trávili jsme tolik času přípravou na to, abychom mohli vyzvat šampiona a teď je ta šance pryč. To je škoda. Opravdu bych se moc rád býval dozvěděl, jak bychom si proti nim stáli. Je to jedna z těch největších ztrát - nikdo se s tím autem nebude moci poměřit."
Ogier z Citroënu po neshodách s bývalým kolegou, Sébastienem Loebem, odešel na konci roku 2011. Zdroj blízký týmu tvrdí, že se Francouzi snaží příjít na to, jak na spolupráci navázat: "Je to přirozené pokusit se ho získat. S Krisem a Paulem by tvořili fantastický tým. Ale možná by mohlo dojít také ke třenicím. Pro Seba by to bylo velké rozhodnutí. Nezapomínejme, že do Citroënu přišel, když auto bylo postaveno a vyvinuto kolem jiného jezdce."
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?