Šestica vozidiel špecifikácie WRC, desiatka najnovších R5-tiek , ale aj množstvo inej, najnovšej rally techniky. K tomu Juniorský Majster sveta v rally, či množstvo známych tvárí z motoristického športu. Aj takto vyzerá zoznam prihlásených na tohtoročnú KESKOMOBIL AUTO SHOW.
Ak k týmto, už vymenovaným lákadlám pre diváka pripočítame aktuálny počet 94 prihlásených jazdcov, jednoznačne treba konštatovať, že KESKOMOBIL AUTO SHOW v roku 2016 zaznamenáva ďalší rekord. A to ešte prihlasovanie súťažiacich zďaleka nie je na konci, keďže uzávierka prihlášok na podujatie končí vo štvrtok 10.11.2016 presne o polnoci. Diváci, ktorí prídu v dňoch 11.-12.11.2016 na SLOVAKIA RING sa veru majú na čo tešiť. Okrem súťaže a trate, ktorá bude rovnako ako aj v minulosti, veľmi zaujímavá, čaká divákov aj niekoľko prekvapení. Na trati sa totiž medzi súťažiacimi predstaví okrem už spomínaného juniorského svetového šampióna aj tohtoročný absolútny poľský rally majster, samozrejme nebude chýbať ani trojnásobný víťaz AUTO SHOW, Tomáš Kostka, či vlaňajší absolútny víťaz Jozef Béreš mladší. KESKOMOBIL AUTO SHOW 2016 štartuje už počas nadchádzajúceho piatka a soboty (11.-12.11.2016), pričom na piatok organizátor pripravil pre všetkých súťažiacich okrem už tradičných preberaní aj testovaciu rýchlostnú skúšku. Na nej si jazdci budú mať možnosť nielen vyskúšať techniku, ale aj zviezť na sedadle spolujazdca svojich partnerov či hostí. Zároveň sa zúčastnia sa aj obhliadky sobotňajších rýchlostných skúšok. Záver dňa bude patriť predstaveniu slovenských kopcových jazdcov, ktorí spoločne so svojou novou technikou absolvujú v budúcoročnej sezóne kompletný seriál Majstrovstiev Európy pretekov automobilov do vrchu, pričom im príde zaspievať aj obľúbený Igor Kmeť starší. Na sobotu sú pripravené tri rýchlostné skúšky, ktoré rozhodnú o tohtoročnom víťazovi podujatia KESKOMOBILE AUTO SHOW.
Sprievodným sobotným programom pre návštevníkov budú aj driftovacie race taxi, v priľahlom areáli Centra bezpečnej jazdy, ako aj možnosť vyskúšať si simulátor prevrátenia na vlastnej koži.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.